handdator

Visa fullständig version : Vad är detta - ingen schlagertråd?


Allan
2005-03-05, 22:29
Nå, såg ni på spektaklet? Det gjorde jag - ivrigt ätandes chips. Vad tyckte ni om låtarna då?

allan
Tar mitt ansvar för att skapa trådar som SKA finnas på Kolozzeum

ölobrännvin
2005-03-05, 22:34
Jag var nästan på väg att starta en tråd men så kom jag på att någon grym moderator kanske skulle tycka att den var för knäpp för att få finnas...tråden altså... OT jag tyckte att alla låtar var dåliga men sämst var väl ändå... nej jag har redan förträngt dom. En sak som slog mej var att en del verkade spela live och en del inte och alla körer var falska. Mitt finkänsliga tonöra vart rejält mycket sämre efter den upplevelsen men det var gott med Tacos, min tant är sjuk så jag åt upp nästan allt själv. 600gr köttfärs och alla tilbehör till det, namnam som min lille grabb skulle ha uttryckt sej ! :D

Lallle
2005-03-05, 22:35
Sprang förbi vardagsrummet och skymtade några extremt b rappare. Sprang snabbt in på rummet igen.

Allan
2005-03-05, 22:35
Personligen gnolar jag på Nannes Grönwalls låt....


allan

Cilia
2005-03-05, 22:52
Personligen gnolar jag på Nannes Grönwalls låt....


allan


kommer du verkligen ihåg hur den går?
den är totalt borta i mitt huvud.
det är första delfinalen jag har sett i år men sämre får man leta efter.
fast då hade ju jag inget chips att gnaga på så klart

mini
2005-03-05, 22:56
Tycker hela schlagerprylen är så seeeeeeg nu. Ungefär som slutspelet i hockey. Det blir liksom för många drabbningar för att man ska hålla intresset uppe.
Ingen av låtarna ikväll minns jag. Hm, faktiskt ingen från tidigare lördagar heller. Men jag kommer ihåg att jag gillade Sanne Salomonsen. Heja Danmark.

muddler
2005-03-05, 22:58
såg faktiskt spektaklet idag, gillade det rock inspirerade bidraget bäst, höll på att spy när engfors och co. gjorde entré dock *spy* mest pga. kläderna, inte en kattastrof utan en hundostrof!

Arne Persson
2005-03-05, 22:58
VAd svamlar ni om? Har tittat på WSM och American Chopper. Den där schlagersmörjan är det sista jag skulle titta på. :booty:

Lasse Kongo
2005-03-05, 23:01
VAd svamlar ni om? Har tittat på WSM och American Chopper. Den där schlagersmörjan är det sista jag skulle titta på. :booty:

instämmer!

Wsm och nu sitter man klistrad framför fightclub på eurosport o dricker vitt :cool:

påven
2005-03-05, 23:03
Det var bättre förr. Vem fan orkar bry sig som det är nu.

Bucyrus
2005-03-05, 23:29
Nå, såg ni på spektaklet? Det gjorde jag - ivrigt ätandes chips. Vad tyckte ni om låtarna då?

allan
Tar mitt ansvar för att skapa trådar som SKA finnas på Kolozzeum
Vet hut!.....titta på sånt där fjollprogram *grr* ......./ :MrT:

Allan
2005-03-05, 23:40
Vet hut!.....titta på sånt där fjollprogram *grr* ......./ :MrT:

Jag vet nog att du gillade Engfors och Fallholm!!


allan

Überbiffen
2005-03-05, 23:46
Jag såg faktiskt lite hos en polare ikväll.. så pinsamt dåligt att man vet inte vart man ska ta vägen.. ännu mindre i en så pass liten lägenhet.

Dipshit
2005-03-05, 23:48
aaah.. glömde am. chopper..
jaja..

diff. kind of love va lite kool :cool:

Bucyrus
2005-03-05, 23:56
Jag vet nog att du gillade Engfors och Fallholm!!


allan
Behöver ju inte gissa, så det här är ju inget för dom där fjollorna :

Jay-Z
2005-03-06, 00:16
Personligen bump and grindar jag till Nannes Grönwalls låt....


allan

Sätt på webcamen. :D

Råkade själv missa schlagern. Vem vann?

Baan
2005-03-06, 01:07
såg på det, mest för att jag pallar äta mest chips/choklad/annat när jag kollar på TV, man ska ju nyttja ätardagen maximalt 100 000 kcal! lätt!


kommer faktiskt inte ihåg hur en enda låt gick, kommer mest ihåg uppträdanderna.. å så farsans kommentar, fan hon nanne är äldre än mig...

Proteus
2005-03-06, 04:36
Jag kan nog titta på schlagerprogrammen ibland, men inte diskuterar jag det med min homokompisar på ett forum, lol, förlåt... jag ska inte snacka...

kalle_banan
2005-03-06, 09:42
schlager är gay, en riktig man skiter i schlager, för hur FAN kan man tävla objektivitet?

aliquis
2005-03-06, 11:56
med all respekt allan, men... ;D

Herkulez
2005-03-06, 12:17
chips och godis åt jag, men såg Chuckys bride istället, inte för att jag vet om den var mycket bättre än schlagerfjolleriet.

Allan allan nu förstår jag vars alla örhängen kommer ifrån :D

Tolkia
2005-03-06, 12:54
Åter till ämnet: Jag tyckte att Caroline Wennergren var cool med sin Ella-raspiga röst och doakör av James Bond-look alikes. Helt klart det bästa bidraget, både musikaliskt och sceniskt. F.ö. måste jag säga att gårdagens startfält var pinsamt svag just vad gäller det musikaliska; när det är fler artister som sjunger falskt än som sjunger rent i en SÅNG-tävling känns det liiiite konstigt, även om man inte hade kravet att bidragen skulle framföras av idel Pavarottis.

Apropå Nanne Grönwalls låt tyckte jag att det kändes lite småfånigt när ömma textrader som "håll om mig" SKANDERADES fram till taktfast trumdunk och ompa-ompa orkester a la tysk regemenstmarsch, men det är ju jag det ... :D

Edit: Har f.ö. svårt att tänka mig att en uppföljare på Chucky-temat skulle kunna vara BÄTTRE än speciellt mycket annat ...

palme
2005-03-06, 14:55
Chockbeskedet!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,613160,00.html

Jag är riktigt chockad. Sant.

Action
2005-03-06, 15:01
Aftonbladets favoritord senaste månaderna..

Attack
Chock
Kupp

Sedan kan man lägga till vilka ord som helst framför eller efter så blir det en rubrik.... *spy*

Dumleman
2005-03-06, 15:07
Såg det igår och jag blev chockad, ett bidrag var inte helt totalt värdelöst! Caroline Wennergren's låt "A different kind of love" var helt ok, tyckte den va så bra att jag till och med ringde och röstade på den, usch shame on me :D. Skulle bli förvånad om hon inte tar hem hela fukking jeffla Eurovision Song Contest :).