handdator

Visa fullständig version : keso mjölk?


Tobbe86
2005-03-05, 21:00
om man säger som så är tex 12 g protein från mjölk lika bra som 12 g protein från keso är det någon skillnad på kvaliten på proteinet?

30cm
2005-03-05, 21:40
Inte någon skillnad av betydelse skulle jag tro.

Jay-Z
2005-03-05, 21:45
Mjölkprotein som mjölkprotein? Är det inte en aning over-kill att börja leta efter optimalt protein på den här nivån?

King Grub
2005-03-05, 21:52
Mjölkprotein som mjölkprotein?

Njaaa... vassle och kasein är båda mjölkproteiner, men så långt från varandra man kan komma åtminstone i proteinhastighet.

Men mellan protein från vanlig mjölk och keso är det nog ingen signifikant skillnad. Både är lååångsamma som helhet, och helt fullvärdiga förstås.

Jay-Z
2005-03-05, 21:58
Njaaa... vassle och kasein är båda mjölkproteiner, men så långt från varandra man kan komma åtminstone i proteinhastighet.

Men mellan protein från vanlig mjölk och keso är det nog ingen signifikant skillnad. Både är lååångsamma som helhet, och helt fullvärdiga förstås.

Oj, där klampade jag i klaveret. Det jag egentligen menade att, som du skrev, mjölk och keso antagligen ganska lika proteinuppbyggnad. Lite har man väl lärt sig sedan september. Tack vare dig. :love: I shit you not. :)