handdator

Visa fullständig version : Cardio/träning/deff/hilfe


Kaboffastar
2005-03-05, 19:53
Det här upplägget på cardio/träning för en DEFF på ca 10 veckor.Ser det bra ut Med bra kosthållning ?
Det främsta målet är att gå ner ca 11 kg i vikt. ( Bli "smal" helt enkelt. )

Måndag
Morgonpromenad 60 min / Styrketräning 60 min på eftermiddagen.

Tisdag
Morgonpromenad 60 min / promenad på efter middagen 60 min.

Onsdag
Morgonpromenad 60 min / promenad på efter middagen 60 min.

Torsdag
Morgonpromenad 60 min / Styrketräning 60 min på eftermiddagen.

Fredag
Morgonpromenad 60 min / Simma 60 min på eftermiddagen.

King Grub
2005-03-05, 20:34
Ser det bra ut Med bra kosthållning ?

Det ser inte fel ut i alla fall. Om du lägger in vilodagar på helgen behöver det inte innebära överträning, och kombinerat med ett välbalanserat kostupplägg kan det nog bli bra. Svårt att förutsäga saker i detalj, förstås.

Kaboffastar
2005-03-05, 20:46
Det ser inte fel ut i alla fall. Om du lägger in vilodagar på helgen behöver det inte innebära överträning, och kombinerat med ett välbalanserat kostupplägg kan det nog bli bra. Svårt att förutsäga saker i detalj, förstås.


Jao det är det väl. :) tack för infon.
var tvungen att veta för att jag aldrig har lagt upp nånting sånthär förut.

jag har rätt dålig koll på vad man ska äta mot kvällen efter all träning, ska man käka kolisar som vanligt aller utesluta dem ?

King Grub
2005-03-05, 20:52
Har du tränat timmarna innan kan du gott äta kolhydrater även på kvällen. Har du inte tränat kan du dra ner på dem, men du behöver inte utesluta dem.

Kaboffastar
2005-03-05, 20:54
Har du tränat timmarna innan kan du gott äta kolhydrater även på kvällen. Har du inte tränat kan du dra ner på dem, men du behöver inte utesluta dem.

Vet att rutin är viktigt när dte gäller maten. men det kan bli svårt när det gäller lunchen på grúnd av skolan. för att få in mer regelbundten är dte en bra idé att inhandla någon form av måltidsersättare som jag kan ta de dagarna lunchen uteblir eller om jag vet att det kommer bli mastigt försenat ?

King Grub
2005-03-05, 21:00
Har du inte möjlighet att få i dig mat är en MRP mycket bättre än att hoppa över målet.

Kaboffastar
2005-03-05, 21:01
Har du inte möjlighet att få i dig mat är en MRP mycket bättre än att hoppa över målet.


Finnt :D då får det bli så.
Kan pass apå att fråga om Fettförbränningskapslar på en gång. Med frukosten och med lunchen. är dte att rekomendera ?

King Grub
2005-03-05, 21:24
Då blir motfrågan... vad är det i dessa "fettförbränningskapslar"?

Kaboffastar
2005-03-05, 22:34
Då blir motfrågan... vad är det i dessa "fettförbränningskapslar"?

Exempelvis dom här: :)
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=71

Karl_alfred
2005-03-05, 23:43
Personligen tror jag inte alls mycket på såna där "kapslar", se till att maten är perfekt istället det är 95% av framgången i deffen, resterande beror mestadels på förbränningsträningen. Sånt där kanske mindre än 1%, käns väldigt onödigt om du inte ska tävla på hög nivå.

Kaboffastar
2005-03-06, 01:27
Personligen tror jag inte alls mycket på såna där "kapslar", se till att maten är perfekt istället det är 95% av framgången i deffen, resterande beror mestadels på förbränningsträningen. Sånt där kanske mindre än 1%, käns väldigt onödigt om du inte ska tävla på hög nivå.

okej. hmm tänkte bara om det boostade näringsomsättningen och hjälpte till. nåt i den stilen.

Kaboffastar
2005-03-06, 10:20
Då blir motfrågan... vad är det i dessa "fettförbränningskapslar"?

Grub, hmm jag vet inte vad det är i.
här är 2 olika

http://www.kolozzeum.com/product_in...&products_id=71
och
Dalblads ALC - 100 g

ALC - Acetyl - L - Karnitin är ett ämne som påminner mycket om l-karnitin som är en substans som kroppen behöver för att bränna fett.
Till skillnad från l-karnitin tas ALC upp bättre i kroppen och har en förmåga att passera cellmembranet smidigt, på så vis kan ALC troligen påverka fettförbränningen positivt. ALC sägs också vara delaktig i uppbyggnaden av muskelproteiner, vilket är positiv ur träningssynpunkt.

ALC kan också utsöndra melatonin som i sin tur hjälper till att bränna kroppsfett. En annan viktig egenskap är att insulinkänsligheten kan påverkas positivt, vilket är gynnsamt för diabetiker.

Vid hård fysisk träning sjunker nivåerna av karnitin temporärt i musklerna. För övrigt är det ovanligt med ett bristtillstånd, då karnitin bildas i kroppen ur levern och njurarna. Vid hård fysisk ansträngning är det bra med ett tillskott av Acetyl - L - Karnitin som minskar risken för överträning.
Det sker genom att ALC medverkar i frisättningen av kortisol (hormon) som leder till testosteron (hormon) och kortisol nivåerna kommer i obalans.

Dosering:
1- 2 g pulver 2 gånger dagligen tillsammans med 2 dl ljummen vätska för bästa upptag

Gör dem någon nytta ?

bubbleman
2005-03-06, 10:56
"Den grupp som tränade och åt likadant hade inte gått ned i vikt alls. " Med en diet på 2000 kcal och promenader? Vad var det för människor?

Kaboffastar
2005-03-06, 11:59
"Den grupp som tränade och åt likadant hade inte gått ned i vikt alls. " Med en diet på 2000 kcal och promenader? Vad var det för människor?


Pardon me ? .. vad talar du om ? :/

King Grub
2005-03-06, 13:09
L-karnitin kommer inte att vara någon som helst avgörande faktor i din fettförbränning.

Kaboffastar
2005-03-06, 13:32
L-karnitin kommer inte att vara någon som helst avgörande faktor i din fettförbränning.

Kalas att veta, slipper jag lägga pengar på det :) . tackar.

GrayHaven
2005-03-06, 16:17
hur är det med eiselts pyruvat då? om man kombinerar det med fairings complete diet i 2 veckor kan det ha någon effekt? (har nämligen köpt det och ska gå på en kortis diet)

thezet
2005-03-06, 16:49
Glöm pyruvat och glöm fatburners. Det är riktigt illa investerade slantar. Fördelen med "marginalpreparat" är psykologisk. Eftersom du vet att effekten är marginell är det meningslöst att inhandla preparaten om du samtidigt fuskar det allra minsta med dieten. Preparaten kan alltså ha en psykologiskt avhållande effekt, vilken naturligtvis förutsätter en medvetenhet om hur liten den fysiologiska effekten är.

Em1l
2005-03-07, 10:26
"fatburners" brukar ju innehålla en del koffein och annat uppiggande vilket jag i alla fall ser som en stor fördel när man ska masa sig upp tidigt för att motivera sig ut i -20 och prommenera.

kanske är jag som har dålig självdiciplin, vad vet jag?

mvda
2005-03-07, 10:29
Jag fick en burk eiselt leanol på köpet senaste jag beställde grejer. Något som jag bör käka under deffen, och i så fall när på dagen ska jag äta det för bästa resultat?

King Grub
2005-03-07, 11:02
Jag fick en burk eiselt leanol på köpet senaste jag beställde grejer. Något som jag bör käka under deffen, och i så fall när på dagen ska jag äta det för bästa resultat?

"...while CLA is an important nutrient, it is not a worthwhile supplement for reducing body fat or increasing muscle mass"

Ivy J, Portman R (2004) Nutrient Timing: The Future of Sports Nutrition. North Bergen, NJ: Basic Health Publications.

mvda
2005-03-07, 11:26
ajdå, inte ens värt att ta några kapslar per/dag? Känns fel att bara slänga burken. Men tack för svaret.

mvda
2005-03-07, 11:51
På burken står det ju dessutom att forskning visar att CLA stimulerar frisättningen av fett från kroppens fettlager och minskar risken för att kostfett lagrar sig som kroppsfett.

King Grub
2005-03-07, 12:09
På burken står det ju dessutom att forskning visar att CLA stimulerar frisättningen av fett från kroppens fettlager och minskar risken för att kostfett lagrar sig som kroppsfett.

Samma källa: "this effect has been shown only in laboratory mice that received massive quantities of CLA, which humans could never practically match pound for pound. Furthermore, results of research studies on the effects of CLA in combination with resistance training have been negative."

Kaboffastar
2005-03-07, 19:19
Finns dte någon som vet någon mycket bra måltidsersättare ?