handdator

Visa fullständig version : 65 kg i bänk och 89:a tjej?


Jompi
2005-03-05, 15:25
Är inte det jäkligt bra för en tjej på 15 år som lirar fotboll och som nästan aldrig tränar bänk?

mystic[-_-]
2005-03-05, 15:26
Ja det tycker jag!

What have you done Jompi :naughty: ;)

Jompi
2005-03-05, 15:27
']Ja det tycker jag!

What have you done Jompi :naughty: ;)

Nej det är min tremänning^^

Även fast hon är stark kan man säga att hon ändå är het:angel:

Taurus
2005-03-05, 15:53
Finns en het tjej i min klass som tog 60 i bänk (89a) då jag förmodligen inte gjorde det :S. Iofs har hon tränat, men jag tycker ändå att det är bra :).

Din tremänning var grov :P

Big_Vik
2005-03-05, 16:10
Jag är ganska bra, tog ju 60 kg/1 efter ett halvårs träning då jag gick ut 9an. =P

Hon skulle nog stå sig förbannat bra på tävling, såvida det inte är en flodhäst vi talar om. viktklass?

Förresten, bor flicksnärtan häromkring eller? :naughty: :notme:

emmzan
2005-03-05, 16:12
Med tanke på det ringa antal deltagare på damsidan är det iofs bäst att vara dvärg eller flodhäst.

Taurus
2005-03-05, 16:12
Jag är ganska bra, tog ju 60 kg/1 efter ett halvårs träning då jag gick ut 9an. =P

Hon skulle nog stå sig förbannat bra på tävling, såvida det inte är en flodhäst vi talar om. viktklass?

Förresten, bor flicksnärtan häromkring eller? :naughty: :notme:
hehe, 60 efter två veckor här ;)

du menar nog bönan i topic? :naughty:

Köttbullen
2005-03-05, 16:15
allmänt bra för tjej

fintelligens
2005-03-05, 16:19
Jompi, hur mycket väger min faster? :)

Big_Vik
2005-03-05, 16:19
Jag vill gå ett steg längre än Köttis och säga att det är otroligt bra. Hon har ingen tränare, tränar inte ens, och är 15 år. :bow: Ex. vet jag en tjej i samma ålder som tränat sen hon var liten, har en kunnig farsa som tränare och hon gör endast 45-50 kg och då är hon ändå bland de bättre i Sverige i sin klass, har jag för mig. Kanske mycket tack vare böjen och marken då, eftersom de två ligger en hel del före

Taurus: ja, han har släkt häromkring, så det ska jag fan klämma ur honom. :D

Emmzan: det håller jag helt och hållet med om.

Grov
2005-03-05, 16:32
Har jag fattat det rätt alltså tjejen spelar fotboll, har inte tränat styrketränat och bara provat och tagit 65kg 15år gammal?

Isf är det riktigt bra sjukt bra gener, själv tog jag mer eller mindre otränad i 9:an fyllda 14 sent född... 95kg i bänkpress då var jag typ starkast på skolan...

aliquis
2005-03-05, 16:46
Finns en het tjej i min klass som tog 60 i bänk (89a) då jag förmodligen inte gjorde det :S. Iofs har hon tränat, men jag tycker ändå att det är bra :).

Din tremänning var grov :P
vad galet det ser ut med orden "i min klass" och "89a" i samma mening, men det är väl bara att vänja sig.

BeefCake
2005-03-05, 16:52
Har jag fattat det rätt alltså tjejen spelar fotboll, har inte tränat styrketränat och bara provat och tagit 65kg 15år gammal?

Isf är det riktigt bra sjukt bra gener, själv tog jag mer eller mindre otränad i 9:an fyllda 14 sent född... 95kg i bänkpress då var jag typ starkast på skolan...


haha.. haha.......haha........... *rolleyes* :laugh:

stark flicka btw!

formula4shape
2005-03-05, 16:56
Nej det är min tremänning^^

Även fast hon är stark kan man säga att hon ändå är het:angel:

Inte olagligt med tremänningar :D :naughty:

Grov
2005-03-05, 17:22
haha.. haha.......haha........... *rolleyes* :laugh:

stark flicka btw!

say what :naughty:

turbocalle
2005-03-05, 17:24
Sjukt tror inte det är många om ens någon som är starkare än henne i hela klassen inkl. pojkarna.. Är du säker på att hon inte räkna fel? Matte betyg? =)

MvH Carl

turbocalle
2005-03-05, 17:25
Isf är det riktigt bra sjukt bra gener, själv tog jag mer eller mindre otränad i 9:an fyllda 14 sent född... 95kg i bänkpress då var jag typ starkast på skolan...
Ja men då lär du ju ha tränat ett bra tag också tycker man?

MvH Carl

victor_n
2005-03-05, 17:41
jäkla stark av en 15 årig brud :thumbup:
fast vad väger hon!?

jag tog knappt 30 i bänken när jag va 15 :em:

fast sen såg jag ut som stighelmers son fram till ett halvår sen oxå :D

Grov
2005-03-05, 17:53
Ja men då lär du ju ha tränat ett bra tag också tycker man?

MvH Carl

Näe faktiskt inte ett par månader som man provade typ att gå dit lyfta osv, kom ihåg att jag tränade på typ 55kg man visste inte vad man gjorde då haha..

turbocalle
2005-03-05, 17:55
Näe faktiskt inte ett par månader som man provade typ att gå dit lyfta osv, kom ihåg att jag tränade på typ 55kg man visste inte vad man gjorde då haha..
Så du träna på 55 kg och maxa 95 kg? *rolleyes* Du bör ju ha gjort en 20 - 25 reps då i alla fall..
Hade du idrottat mycket tidigare?

MvH Carl

Grov
2005-03-05, 17:58
Så du träna på 55 kg och maxa 95 kg? *rolleyes* Du bör ju ha gjort en 20 - 25 reps då i alla fall..
Hade du idrottat mycket tidigare?

MvH Carl

Hade tränat en del innan men dock inte någom som var relaterat till styrketräning, har pysslat med det mesta när man var i den åldern men mestadels simning som bygger en bra grund, men dock inga muskelpaket.

Ja jag vet inte om jag antydde det i mina tidigare inlägg, men detta var då alltså 92-93 är ju ett par år sedan man satt väl inte inne med den bästa träningsfilosofin då :cool: men jag kan dra mig till minnes, att jag gjorde 15-12-10-10 då på 50-60kg då sedan att det var ett uselt upplägg var ju en annan femma får skylla på att man var en rookie, som knappt hade vart på gymmet.

Man får hoppas på att man blivit lite visare idag 12-13år senare.

Vid tillfället vägde jag ca 75kg.

jaja nog om detta all kred till tjejen , fin vikt för en bruppa född 89 :bow:

capoje
2005-03-05, 18:08
Finns en halvt tanig (gay liknande brat) 89:a på mitt gym, som lyfter 95 :]
Visst e han säkert stor (inte stor men mogen ser äldre ut)för o va 89:a men han e smal. Han tränar typ bara bänk också. Men visst fan e man avundsjuk :)

Grisen
2005-03-05, 18:30
Grym tjej! Jag tog 60 kg i bänkpress första gången jag provade i ettan på gymnasiet.

Jompi
2005-03-05, 18:34
Yeah, hon har väl tränat bänk några gåner ibland då och då!

Flodhäst?;)
NJa hon är väl 165 cm lång och väger 60-65:P
Vikten är ju inget man frågar tjejer om så:thefinger:

Karl_alfred
2005-03-05, 19:02
Skulle säga att det är grymt bra, rent av en sanslös talang. Finns mycket tjejer som tränat seriöst i ett par år som inte tar det.

stahlberg
2005-03-05, 20:06
Har du sett lyftet? Det är nog bäst att se sådant här med egna ögon.

Tremänning? Vad är det? Är det en som är med på fyrkant med tre män (Jompi, X-Change och Big_Vik)?

Har själv två f.d adeptflickor (som jag pga tidsbrist inte kunde följa med träningen på, och därför - efter vissa problem - lyckades "skyffla" på en annan tränare). Båda är finska mästare i bänkpress för 20-åringar, båda klarar kring 80 kg i bänkpress (en i klass 56, en i klass 67,5 kg), med meriter - fastän dåliga placeringar - på EM-nivå.

Så 65 för en otränad är ett så bra resultat att man ska tro det själv innan man kollar.

Jompi
2005-03-05, 20:18
Har du sett lyftet? Det är nog bäst att se sådant här med egna ögon.

Tremänning? Vad är det? Är det en som är med på fyrkant med tre män (Jompi, X-Change och Big_Vik)?

Har själv två f.d adeptflickor (som jag pga tidsbrist inte kunde följa med träningen på, och därför - efter vissa problem - lyckades "skyffla" på en annan tränare). Båda är finska mästare i bänkpress för 20-åringar, båda klarar kring 80 kg i bänkpress (en i klass 56, en i klass 67,5 kg), med meriter - fastän dåliga placeringar - på EM-nivå.

Så 65 för en otränad är ett så bra resultat att man ska tro det själv innan man kollar.

Hhaha ja så kan man ju se det om tremänning:laugh:

65 KG Var Det JAG som passade på, självklart inte med stop men hon ökar rätt bra så få till en stop om hon bara tränar ska inte vara några problem.

Så det stämmer till 100 stahlis:)

Fultjack
2005-03-05, 20:52
Coolt, vilket gym tränar ni på? :thumbup:

Jompi
2005-03-05, 20:59
Hon tärnar knapt aldrig på gymmet jsut nu.

MEn jack, på winternet:)

Griip
2005-03-05, 22:07
92-93, 14 bast, "otränad", utan träning på mer än 70kg och på en vikt på 75kg? Tjejers resultat vet jag ingenting om så vet inte hur sannolikt/osannolikt det är, men detta är utan tvekan det bästa som någon någonsin gjort under dem omständigheterna tror jag. Antingen ljuger du, har väldigt dåligt minne eller så har du dem bästa generna långt före tex. Magnus Samuelsson som påståtts ha tagit 100kg vid 16 års ålder otränad men efter förmodligen hjälpt till en hel del hemma på gården.

Allan
2005-03-05, 22:13
Nu är det ju inte helt omöjligt att folk med talang för styrketräning söker sig hit. Jag är inte alltför imponerad - jag hade en kille i mitt plugg, Rolle Pascher, som gjorde 130 i bänk som femtonåring, på ett Skol-DM i bänkpress, med domare och utan tröja. Vägde runt 85 kilo då. Jag vet att han började i SAK sen, men det blev aldrig nåt mer....
Å andra sidan skulle inte tråden handla om hur mycket killar tar....


allan

Grov
2005-03-05, 22:25
92-93, 14 bast, "otränad", utan träning på mer än 70kg och på en vikt på 75kg? Tjejers resultat vet jag ingenting om så vet inte hur sannolikt/osannolikt det är, men detta är utan tvekan det bästa som någon någonsin gjort under dem omständigheterna tror jag. Antingen ljuger du, har väldigt dåligt minne eller så har du dem bästa generna långt före tex. Magnus Samuelsson som påståtts ha tagit 100kg vid 16 års ålder otränad men efter förmodligen hjälpt till en hel del hemma på gården.

Ja jag skulle vilja påstå att jag har ett utomordentligt bra minne. Detta var i maj -93 jag var fyllda 15år senhösten -92. Jag kommer ihåg det väldigt bra men det är ju ingen större mening att argumentera om detta nu, för det finns alltid folk som inte tror på en pga deras egna sämre presteringar i regel.

Jag är i grund och botten rätt grundstark har alltid vart det, när jag var 11år lyfte jag 55kg i bänkpress. Provade på nån simtävling slutet av 80talet nångång. Var sedan inte på ett gym förrän i högstadiet och gymnastiken. Dessvärre hann de andra ikapp så idag är jag ingen suptertalang
*cry* , men att jag gjorde dessa resultat jag tidigare skrivit om i denna tråd är 110% sanning sedan hurvida vissa tror det eller ej är är upp till dem. :MrT:

Allan
2005-03-05, 22:27
Bra. Då fick vi det utrett. Nu vill vi inte ha mer debatt om GROV:s prestationer här.

allan

Grov
2005-03-05, 22:27
Nu är det ju inte helt omöjligt att folk med talang för styrketräning söker sig hit. Jag är inte alltför imponerad - jag hade en kille i mitt plugg, Rolle Pascher, som gjorde 130 i bänk som femtonåring, på ett Skol-DM i bänkpress, med domare och utan tröja. Vägde runt 85 kilo då. Jag vet att han började i SAK sen, men det blev aldrig nåt mer....
Å andra sidan skulle inte tråden handla om hur mycket killar tar....


allan

Låter bra det, jag är fortfarande inte imponerad av den vikt jag lyfte då back in tha days. Fortsättningsvis håller vi oss till ämnet sorry :thumbup:

kroy
2005-03-05, 22:47
grymt bra låter det som!
pusha in henne i att börja träna lite smått nu ;)

..själv tar jag knappt 65kg, så...... :P

Karl_alfred
2005-03-05, 22:51
92-93, 14 bast, "otränad", utan träning på mer än 70kg och på en vikt på 75kg? Tjejers resultat vet jag ingenting om så vet inte hur sannolikt/osannolikt det är, men detta är utan tvekan det bästa som någon någonsin gjort under dem omständigheterna tror jag. Antingen ljuger du, har väldigt dåligt minne eller så har du dem bästa generna långt före tex. Magnus Samuelsson som påståtts ha tagit 100kg vid 16 års ålder otränad men efter förmodligen hjälpt till en hel del hemma på gården.
Finnpower tog ju 120 första gången!

Lillgrabben
2005-03-05, 23:38
Är inte det jäkligt bra för en tjej på 15 år som lirar fotboll och som nästan aldrig tränar bänk?


Jo, det låter som ett mkt bra resultat! Givetvis kan jag inte säga ngt om utförandet, men om det inte är alltför fult lyft så är det bra!


Vi hade en tjej i vår förening som efter några månaders ganska oseriös träning gjorde ca 100 i böj, 90 i bänk samt över 140 i mark & vägde ca 70. Tyvärr så tog andra intressen överhanden för henne - kille, hästar etc - men maken till lättränad tjej har jag aldrig sett.


MVH

Jompi
2005-03-06, 00:53
Jo, det låter som ett mkt bra resultat! Givetvis kan jag inte säga ngt om utförandet, men om det inte är alltför fult lyft så är det bra!


Vi hade en tjej i vår förening som efter några månaders ganska oseriös träning gjorde ca 100 i böj, 90 i bänk samt över 140 i mark & vägde ca 70. Tyvärr så tog andra intressen överhanden för henne - kille, hästar etc - men maken till lättränad tjej har jag aldrig sett.


MVH

Hon lägger sig platt på bänken och pressar utan att lyfta röven så "ganska ok" är väl lyftet.

Tack för att du städar allan.

Ska säga att hon borde börja träna mer, finns dock ingen SL verksamhet här i stan, kan bara fixa tävlingslicens vilket jag snart ska göra, men det är svårare få tränare.

Men samtidigt tror jag det är lite "tabu" för unga tjejer framförallt att träna styrkelyft, tjejer vill ju inte vara så "grova".
Förstår ni hur jag menar?

Wicked
2005-03-06, 17:54
Vad jag förstår skulle hon kunna ta det svenska rekordet damer klass 14-23 med den vikten hon tar just nu, dvs klass -60 kg. Så hon är ganska stark kan man säga. Rekordet är i -60 enb. bänk. 52.5 kg och i styrkelyftstävlingar som en delgren 55 kg.

Sen är ju frågan om hur sant det är att det var 65 kg hon tog. Det enda vi har att lita på är jompis ord. Nog sagt.

// Wicked

Jompi
2005-03-06, 18:09
Vad jag förstår skulle hon kunna ta det svenska rekordet damer klass 14-23 med den vikten hon tar just nu, dvs klass -60 kg. Så hon är ganska stark kan man säga. Rekordet är i -60 enb. bänk. 52.5 kg och i styrkelyftstävlingar som en delgren 55 kg.

Sen är ju frågan om hur sant det är att det var 65 kg hon tog. Det enda vi har att lita på är jompis ord. Nog sagt.

// Wicked

Få ner henne under 60 kg hade varit ballt.

Wicked: Kan försöka att få det på film !

Wicked
2005-03-06, 21:09
Några ord till jompi: Ville inte vara oförskämd asså, du talar säkert sanning men du förstår säkert själv att det låter rätt otroligt.

On-topic: Självklart finns det tjejer som naturligt är väldigt starka men 65 kg i bänk för en tjej som aldrig kört bänkpress eller andra tunga bröstövningar (hon hade inte det som jag förståd det) är väldigt mycket. Dessutom väger hon i princip lika mycket också.
Det finns det väldigt starka tjejer på det här forumet och vad jag vet maxar ett fåtal 65 kg i bänkpress eller mer. Så denna tjej du pratar om har talang, rikligt med talang, eftersom de enda bröstövningar hon kört innan förmodligen är armhävningar med sin egna kroppsvikt. All respekt till henne. :bow:

// Wicked

mr_ping2
2005-03-07, 09:08
47.5 tog jag första gången jag gick in på ett riktigt gym. Då hade jag förberett mig i ett halvår med pushups och bicepscurl hemma (3kg hantel). Året var 1995.

Jompi
2005-03-07, 17:46
Men jag skrev ju att hon tränat bänk några par gånger innan, men ingen seriös träning som dom flesta håller på me här.

turbocalle
2005-03-07, 17:52
Men jag skrev ju att hon tränat bänk några par gånger innan, men ingen seriös träning som dom flesta håller på me här.
Defenition på några enligt dig?

MvH Carl

userfriendly
2005-03-14, 14:51
Jag tycker det verkar skitbra för en tjej i hennes ålder. Många 15åringar (tjejer mest) äter förlite o tränar inte alls.. spec. inte bänk.
Jag tar ju typ 40 :cryout:

userfriendly
2005-03-14, 14:54
Men samtidigt tror jag det är lite "tabu" för unga tjejer framförallt att träna styrkelyft, tjejer vill ju inte vara så "grova".
Förstår ni hur jag menar?


Aboslut!!! De flesta vill vara ballerinor..... E man stor o stark gör man ofta allt för att inte vara dt

Jompi
2005-03-14, 17:23
Defenition på några enligt dig?

MvH Carl
5-10 ggr utrspritt på ett år?

KRILLE!
2005-03-14, 22:45
Finnpower tog ju 120 första gången!

120 i bänk helt otränad?

ont:
grymt starkt av en brud för att ha tränat så lite. Hört något om att en brud i min skola har legat och "bollat" med 50 men inte sett det själv. ska utreda ifall det ligger någon sanning i det.