handdator

Visa fullständig version : Träningshandskar - Disco eller inte?


Thompah
2005-03-04, 21:30
Vad tycker ni?

christian
2005-03-04, 21:32
Klart det inte är. Vill man inte få valkar eller få ont så kör man givetvis med handskar. Personligen så kör jag så mkt det går utan, men börjar det göra ont av att valkarna vrids runt i greppet så åker handskarna på.

Thompah
2005-03-04, 21:32
Fääck, la den i fel del :smash:

Admin får gärna flytta.

leopoldi
2005-03-04, 21:54
F-n så disco det är med handskar. :)

Nej skitsamma om man kör med handskar eller inte, tycker inte man är mindre man om man kör med handskar. Själv kör jag utan förutom då det blör från händerna då kör jag med tejp o handskar.

Big_Vik
2005-03-04, 22:48
Absolut inte. Bara för att jag fötts med kärringhänder (vilket i och för sig är omanligt) måste jag väl få träna utan att slita upp alla tre hudlager in på köttet varje vecka? Självklart en ganska angenäm och hardcore upplevelse, men inte så kul då det inte läkt till nästa vecka vilket gör att man får hoppa nästa ryggpass. Efter ett tag är man både svag p.g.a. utebliven ryggträning och har sargade händer. ;)

spacedog
2005-03-04, 22:54
Nej, jag tycker inte det är discostämpel på handskar egentligen. Däremot verkar det som att discolyftare har en förkärlek för handskar (och alla andra tillbehör för den delen), men det är ju inte riktig samma sak.

Baan
2005-03-04, 22:54
högst omanligt.. har aldrig kännt ett behov att han handskar någonstanns, magnesium funkar klockrent annars, händerna tål en hel del. Har enbart börjat blöda när jag själv lekt med valkar och liknande..

henke_in_training
2005-03-04, 23:28
har testat både med och utan, kändes helskumt att träna med...på nåt sätt kändes det inte som man fick samma kontakt. Visst det gör ont ett tag i början när man kör utan handskar, men det är bara att tänka.. smärta gör mig arg vilket får mig att lyfta mer vikt.... typ.

wepp
2005-03-04, 23:33
om man fjollar sig med handskar hela tiden så kommer man bara fortsätta ha kärringhänder

om man kör utan så blir kärringhänderna till slut hardcore efter lite smärta.

Jay-Z
2005-03-04, 23:34
Använde handskar tidigare, säg på gymnasiet, mest för att jag då "trodde" att det var nåt som tillhörde businessen.

Nu kör jag utan, men har aldrig upplevt något problem med sönderslitna händer. Fast det verkar alla andra ha gjort? Är det ni som är fjollor eller jag som inte tränar tillräckligt hårt? :D

henke_in_training
2005-03-04, 23:37
Använde handskar tidigare, säg på gymnasiet, mest för att jag då "trodde" att det var nåt som tillhörde businessen.

Nu kör jag utan, men har aldrig upplevt något problem med sönderslitna händer. Fast det verkar alla andra ha gjort? Är det ni som är fjollor eller jag som inte tränar tillräckligt hårt? :D

det senare :D närå men jag har svårt att se att man inte får sönderslitna händer om man kör utan handskar... om man inte kör disco dvs ;) :notme:

ZLTN
2005-03-04, 23:42
Jag använder handskar för det matchar te mina andra träningskläder =oD

Arne Persson
2005-03-04, 23:45
Det är EXTREMT fjolligt, mesigt, bögigt, disco, pussy mm mm mm mm att använda handskar!!!!! Ända anledningen att få använda dessa tramsatiraljer är om man är osäker på sin identitet och vill bli en fjolla. Skärpning! Man behöver fan tas mig inga handskar om man tränar. Är man så ömtålig i sina stackars händer så finns det fullgoda alternativ till byggningen såsom tex Schack och Dart! Ingen jävel har dött av lite valkar på händerna! Dom som vill känna på lite mer rejäl erosion på händerna kan börja träna sitt grepp, samt ännu bättre, tävla på en greppträning där valkarna yr i luften. Där kommer man inte långt med sina bebislena små händer! Hö hö hö :)

Jay-Z
2005-03-04, 23:49
Vad är det alla machokarlar med blödande händer sliter sönder sig på? (greppträning exkluderat). Får inte en skråma av chins med 30 kilo extravikt. Har ni raspar till stångar? Kontentan blir att alla andra än jag är fjollor. Discofjollor. Utom Arne han är en greppfjolla. *springer och gömmer sig*

AFanatic
2005-03-04, 23:52
Mina händer blir helt sabbade efter varje ryggpass...med tanke på de olika mark- och roddövningarna. Det brukar fixa valkarna!

Arne Persson
2005-03-04, 23:53
Vad är det alla machokarlar med blödande händer sliter sönder sig på? (greppträning exkluderat). Får inte en skråma av chins med 30 kilo extravikt. Har ni raspar till stångar? Kontentan blir att alla andra än jag är fjollor. Discofjollor. Utom Arne han är en greppfjolla. *springer och gömmer sig*


Åja min herre, jag är knappast ensam! Jag har aldrig använt sådant trams under mina 35 år av träning. :) Den enda gången jag kan komma ihåg att jag har "tvingats" använda handskar var under alla dissektionerna på anatomen.

Allan
2005-03-04, 23:57
Äh, låt folk ha handskar om de vill. Jag har sett Coleman ha det, och jag har nog en bild av Arnold med ett par också. Valkar i händerna är ett jävelskap - de blöder som fan och gör ont när de går sönder.


allan

Mehdi
2005-03-05, 00:00
Ett jävla tjat om Att vara och inte vara. Det är bara dra på sig träningskläderna och göra vad som krävs.

Arne Persson
2005-03-05, 00:00
Äh, låt folk ha handskar om de vill. Jag har sett Coleman ha det, och jag har nog en bild av Arnold med ett par också. Valkar i händerna är ett jävelskap - de blöder som fan och gör ont när de går sönder.


allan

Kunde bara inte låta bli! ;) Har ju inte varit här sedan i onsdags! :D

Allan
2005-03-05, 00:03
Kunde bara inte låta bli! ;) Har ju inte varit här sedan i onsdags! :D

Haha, då har du en del att läsa ikapp då....
*popcorn*


allan

Arne Persson
2005-03-05, 00:04
Haha, då har du en del att läsa ikapp då....
*popcorn*


allan

Inte ikväll! Har viktigare saker i görningen! ;)

jakke
2005-03-05, 00:04
Kunde bara inte låta bli! ;) Har ju inte varit här sedan i onsdags! :D
Jag har aldrig haft problem med valkar, aldrig blött osv.. Visst lite ont kan det göra under ryggpasset men inget man tänker på.
Det som hänt sedan jag började klämma lite grippers är att jag fått lite valkar på fingrarna, fast vem bryr sig

Man and Machine
2005-03-05, 00:28
Kör man disco behöver man ju inga handskar...

Utan handskar blir det varken rygg eller eller grepp pass. Hardcore eller ej blodiga/såriga händer är aldrig skönt.

leopoldi
2005-03-05, 00:33
Kör man disco behöver man ju inga handskar...
.

Det är ju det som gör saken ännu roligare då drar i kablar med handskar :D

lauria
2005-03-05, 00:34
Jag använder bara handskar om jag har typ skadat ett finger eller nått sånt, men annars aldrigt...Men sen så tycker ja inte att det är fjolligt att ha handskar det enda negativa som jag ser det är att man får sämre grepp..

MacLeod
2005-03-05, 01:07
Jag testade handskar för länge sen, men jag tyckte det bidrog till valkar det med. Fast det var sånna där gamla klassiska i skinn o nät då förstås.
Att valkarna blöder har jag aldrig varit med om. Är det för att ni biter eller river sönder dom med flit?

aliquis
2005-03-05, 01:20
Ja, men röstar ändå nej, för mina valkar kommer iklämm ibland och det gör ont, så därför finns det ju anledning att använda dem. Kanske är det disco sålänge man inte redan har valkar? :D

Yooo
2005-03-05, 02:12
Yepp, min erfarenhet är att killarna som kör med handskar är små taniga och bara tränar butterfly och cable cross. Dessutom samma killar som brukar ha mössa och guldkedjor på sig på gymmet.

Valkar är så jävla underskattat, de är skitbra att pilla på när man är nervös, till exempel när man ska dra hem ett fem i treragg från krogen och alkoholen börjat gå ur kroppen.

Mikeman
2005-03-05, 02:33
Inga jävla vantar här inte. Det är manligt med valkar! :hbang:
Dock klagas det ju en del hemma här att man rivs, men det får hon stå ut med.

Bjorne
2005-03-05, 03:30
Sammanträffande att killen som skapa pollen inte tränar benen? :p

Tycker man ska köra utan handskar, precis som man bör köra utan skumgummi runt stången när man kör knäböj. Gör man det, så kommer man bara få mer problem i framtiden när man kommer upp i riktiga vikter.

Yankeee
2005-03-05, 03:38
Jag håller med Jay-Z. Hur fan lyckas ni få sår och skavanker? Har alltid kört utan handskar och det har aldrig varit några problem.

randig
2005-03-05, 03:49
man ska va stolt när händerna blöder

YTS
2005-03-05, 04:18
Jag har nickelallergi, så jag kör med examineringshandskar i vinyl, utom när jag tränar grepp, för mina grepp prylar är inte förnicklade. När det gäller valkar, så bör man slipa ner dessa regelbundet, annars flyger de av när man kör max i mark.

Yngve

AngelLove
2005-03-05, 07:48
Tycker det är lite fjolligt att inte använda handskar...
Måste man bevisa sin maskulinitet genom att ha valkar i händerna så :MrT:




Allvarligt talat, orka bry sig ?? Vill man ha det så låt folk ha det, vill man köra utan så gör det. Personligen så är handskar ett "måste"..

Arne Persson
2005-03-05, 09:47
Här kommer en riktigt trevlig liten solskenshistoria från gymet! Unge Borg som är en kanontalang kom en dag till gymet med ett par fina nya träningshandskar köpta för 120 kr. Naturligtvis så frågade vi varför han hade blivit fjolla? Han sa att han "ville ha lite bättre grepp när han körde chinsen". Vi skrattade så vi nästan vek oss. Mycket generad så drog han på sig sina nya chicka handskar och körde ett set. Vi stod där och gapskrattade och han fick en och annan gliring (dock inte av mig). Antagligen kände han sig lite dum, för han slet av sig handskarna och slängde dom i handtagskorgen. Och där ligger dom nog än idag! "snyft" det var väl en vacker historia. :)

z_bumbi
2005-03-05, 10:02
Har ni raspar till stångar?

Ja vi har raspar till stänger så tappar man greppet så river det, testa en tävlingstång för styrkelyft någong gång.
Chinsräcken däremot brukar aldrig ha någon lettring (Av förklarliga skäl.) och även handtag till rodd och latsdrag brukar ha dålig lettring, fram för bättre handtag så slipper så många fundera på remmar i de övningarna.

Man and Machine
2005-03-05, 15:18
Tycker man ska köra utan handskar, precis som man bör köra utan skumgummi runt stången när man kör knäböj. Gör man det, så kommer man bara få mer problem i framtiden när man kommer upp i riktiga vikter.

Man fortsätter helt enkelt köra med handskar och skumgummi?

Man and Machine
2005-03-05, 15:20
[QUOTE=Yankeee]Jag håller med Jay-Z. Hur fan lyckas ni få sår och skavanker? QUOTE]

Vi tränar mer än 2 gånger i veckan och kör annat än någon bänkpress maskin, biceps i cable och situps.

Bjorne
2005-03-05, 15:48
Man fortsätter helt enkelt köra med handskar och skumgummi?Handskar kommer bli ett hinder för greppet i framtiden, skumgummi gör att stången glider, så i högre vikter är det inte särskilt stabilt.

Thompah
2005-03-05, 15:53
Sammanträffande att killen som skapa pollen inte tränar benen? :p

Tycker man ska köra utan handskar, precis som man bör köra utan skumgummi runt stången när man kör knäböj. Gör man det, så kommer man bara få mer problem i framtiden när man kommer upp i riktiga vikter.

För det första så har det väl ändå inte ngn jävla betydelse. För det andra så tränar jag benen. Och fö det tredje så SKA jag kanske inte ha så muskelösa ben i min sport.

Så tänk innan du skriver Björn

Honn
2005-03-05, 16:22
Skar mig på en skivstång i början av min träningskarriär, sen dess har jag alltid handskar bortsett från när jag tränar ben eller grepp.

hampaN
2005-03-05, 16:58
Jag kör med Twinlab handskar :hbang:

Jag tränar för att få muskler och ha roligt inte för att förstöra mina händer.

Yankeee
2005-03-05, 17:06
Vi tränar mer än 2 gånger i veckan och kör annat än någon bänkpress maskin, biceps i cable och situps.

Oh, wow. Du är så häftig. Kan du lära mig?

Bjorne
2005-03-05, 17:21
För det första så har det väl ändå inte ngn jävla betydelse. För det andra så tränar jag benen. Och fö det tredje så SKA jag kanske inte ha så muskelösa ben i min sport.

Så tänk innan du skriver BjörnInnan sa du att du inte träna benen för det inte var snyggt. Fast här på Kolozzeum är det kanske inte lika häftigt med sådan anledning *flex*

Det har betydelse för att man kan se ett mönster, en person som tränar disco har vantar...

Jay-Z
2005-03-05, 17:26
Vilken kukmätartråd det här blev då. *popcorn*

formula4shape
2005-03-05, 17:32
Men grabbar och tjejer, peeling + lotion så blir händerna som nya efter varje pass!

(Sen går det ju hem på andra fronter :rolleyes: )

turbocalle
2005-03-05, 17:32
Tycker inte det är disco med handskar.. Disco är en livsstil =).. Tror inte det ses som speciellt sexigt med söndriga stenhårda händer heller utav motsatt kön. Dessutom så är det ju bättre med handskar ur perspektivet att du skyddar dig mot blodsjukdomar.. Vart ju någon tråd om det att någon hade skärt sig på ett grepp där många andra också hade det.. Kanske iofs ett så jätte bra argument för.. Ofs kanske det är hardcore att utså lite hiv också?

MvH Carl

Löjtnant Blank
2005-03-05, 17:38
Får inte en skråma av chins med 30 kilo extravikt.
Hur mycket väger du? Hur många gör du? Hur strikta?

victor_n
2005-03-05, 17:44
jag kör enbart med hanskar i dvs rygg övningar... jobbar med att höjja smärttröskeln :thumbup:

min smärttröskel var förut som en 9årig tjej's *slap*

Yip_man
2005-03-05, 17:46
Är det disko och köra MC i 200 med skinställ och handskar? :confused:
.Eller bara smart. Kör själv med handskar i mark och lats-drag då de stängerna är grova som asfalt.

Jay-Z
2005-03-05, 17:50
Hur mycket väger du? Hur många gör du? Hur strikta?

Väger iofs bara 80 och gör iofs bara 4-6, tävlingsgodkända.

Fatcan
2005-03-05, 17:57
Varför skulle det vara disco med träningshandskar? Jag kör inte med handskar, men kommer förmodligen börja när jag kommer upp i högre vikter, och då kommer jag nog inte bry mig om ifall några feta gubbar tycker det är fjolligt.

Man and Machine
2005-03-05, 18:10
Handskar kommer bli ett hinder för greppet i framtiden

Greppet blir bättre utan handskar om man kan trycka fult ut.

Eftersom man inte kan det utan handskar så blir greppet bättre med handskar. Men vi är alla olika...

Kebab-Arne
2005-03-05, 18:20
Det beror på väl hur mycket användaren av handskarna är disco i övrigt. Det är en pryl som bidrar till disco-intrycket helt klart iaf.

Själv har jag bara valkar på händerna, använde handskar i början på karriären, funkade som vanligt mer eller mindre. Men har inte använt de på lääänge och kommer inte börja göra det heller. Använder endast remmar som hjälpmedel och det vid tungryggträning.

Thony
2005-03-05, 18:21
sjukt disco, samt sats varning.haha

leopoldi
2005-03-05, 18:45
Tycker inte det är disco med handskar.. Disco är en livsstil =).. Tror inte det ses som speciellt sexigt med söndriga stenhårda händer heller utav motsatt kön.


Jag tycker det är disco att träna för att se sexig ut för motsatt kön. Tränar gör man för man tycker det är skoj inte för att se sexig ut på beachen för det motsatta könet. Om man gör det tycker jag man är disco!!!

PopEye2
2005-03-05, 18:54
jag använder aldrig handskar, dragremmarna tycker jag skyddar nog mycket gånger man kör riktigt tungt.

AnimalGen
2005-03-05, 19:00
Jag får bättre grepp med dem, men under ben dagen används dom inte efter som jag inte behöver dem.

Johan
2005-03-05, 19:04
Jag använder ofta handskar, speciellt när jag kör chins eller dips.
Jag tränar för att det är kul, inte för att bli macho.

Bjorne
2005-03-05, 19:06
Greppet blir bättre utan handskar om man kan trycka fult ut.

Eftersom man inte kan det utan handskar så blir greppet bättre med handskar. Men vi är alla olika...Ifall man från början inte använder handskar, och försöker strunta i hur ont det än gör så försvinner det efter ett tag. Kanske inte känns vettigt att köra så man blir rödögd, men lönar sig i längden.

Minns själv när jag började med lågreps och supertungt i sittande rodd, stången hade räffler som en grov träfil, idag är det dock inget problem, å då kör jag både tyngre och fler reps. Har dock inte mycket till valkar, inte speciellt hård hud heller.

turbocalle
2005-03-05, 19:28
Jag tycker det är disco att träna för att se sexig ut för motsatt kön. Tränar gör man för man tycker det är skoj inte för att se sexig ut på beachen för det motsatta könet. Om man gör det tycker jag man är disco!!!
Vart har jag tagit upp det då? Du kan ju ta fram precis den mening där jag berättar att jag tränar för att tjejer ska sukta efter mig?? Om du sedan misstolkar det man säger så tycker jag inte dina inlägg är värda mycket.. Skulle jag vara ute efter något sådant finns det ett antal olika saker att spendera tid på i stället för styrketräning..

leopoldi
2005-03-05, 20:13
Tycker inte det är disco med handskar.. Disco är en livsstil =).. Tror inte det ses som speciellt sexigt med söndriga stenhårda händer heller utav motsatt kön.
MvH Carl

Hur skall man tolka det annars då? Om man tränar med handskar för att motsatta könet inte tycker det är sexigt med valkar i händerna. För mig låter det som ett hyfsat disco argument för att ha handskar. Det var det jag reagera på. Behöver inte vara så stingslig mena inget illa med det jag skrev. Tyckte bara argumentet för att ha handskar var lite märkligt....

Löjtnant Blank
2005-03-05, 20:17
Så stor skillnad tycker jag inte att det är. Jag använde handskar efter ett kirurgiskt ingrepp i högerhanden, nu kör jag utan.

Tolkia
2005-03-05, 22:24
Hmm ... de återkommande "discodiskussionerna" är intressanta och underhållande, inte minst som fenomen betraktat (det var visst redan någon som hade skrivet "kukmätartråd", va ...?). Denna gång kan vi konstatera att kroppsarbetaren anser att handskar mycket väl har sin plats, eftersom valkar inte är något att stå efter medan ett antal akademikerkillar avfärdar dem som disco och prisar det manliga i att ha ärrade, valkiga händer ... (något hårddraget) :D

Arne Persson
2005-03-05, 22:37
Hmm ... de återkommande "discodiskussionerna" är intressanta och underhållande, inte minst som fenomen betraktat (det var visst redan någon som hade skrivet "kukmätartråd", va ...?). Denna gång kan vi konstatera att kroppsarbetaren anser att handskar mycket väl har sin plats, eftersom valkar inte är något att stå efter medan ett antal akademikerkillar avfärdar dem som disco och prisar det manliga i att ha ärrade, valkiga händer ... (något hårddraget) :D


Och så finns ju vi med akademisk utbildning men har tungt fysiskt jobb. ;)

Lillgrabben
2005-03-05, 23:45
Träna med handskar om ni vill, det är väl ändå upp till var & en!

Sen att inte jag m.fl. skulle göra det är en helt annan sak. Jag vill iallafall ha bra kontakt med stången då jag lyfter!


MVH

spacedog
2005-03-06, 00:05
Jag får bättre grepp med dem, men under ben dagen används dom inte efter som jag inte behöver dem.

Nej, om jag såg någon som stod och körde knäböj med handskar skulle jag nog dra på munnen. Ser man däremot någon grov jäkel som står och drar tunga marklyft med handskar så reagerar man väl knappast på det. Slutsats: det är inte i handskarna discot sitter, utan i personen.

rQx
2005-03-06, 00:45
Jag använder handskar för jag gillar mina händer som dom är... ;) Sen tycker jag det är skönt också =)

Überbiffen
2005-03-06, 01:11
Det är EXTREMT fjolligt, mesigt, bögigt, disco, pussy mm mm mm mm att använda handskar!!!!!
Du är kung.

Arne Persson
2005-03-06, 01:14
Jag använder handskar för jag gillar mina händer som dom är... ;) Sen tycker jag det är skönt också =)


Gulligt! :thumbup:

Baan
2005-03-06, 01:19
nä arne, snart får du lägga av innan träningshandskefackförbundet blir riktigt sura på dig..

Arne Persson
2005-03-06, 01:26
nä arne, snart får du lägga av innan träningshandskefackförbundet blir riktigt sura på dig..

Det är lugnt! Jag har redan haft en "höjdare" inom PT-industrin på mig! (100% sant!)Ha ha! :)

formula4shape
2005-03-06, 02:44
Det är lugnt! Jag har redan haft en "höjdare" inom PT-industrin på mig! (100% sant!)Ha ha! :)

:laugh:

JustinCredible
2005-03-06, 02:48
var ett tag sen jag hade handskar men jag ska kÖpa nya på måndag tänkte jag. tror det blIr såna som har handledsskydd också. Jag har riktiga flickhänder som går sönder direkt. Speciellt då alla stänger är av det grovaste slaget på mitt gym. För att svara på frågan så tycker jag inte det är disco och jag hatar att träna & gör det enbart för att se snygg ut. Fast jag vill ändå inte kalla mig disco för jag kör basövningar och tränar hårt.

abjorn
2005-03-06, 02:59
orka bry sig, gör vad fan ni vill... bara jag slipper höra ;)

CoC
2005-03-06, 03:01
Europamästaren i grepp 2004, David Horne använder handskar när han kör pinch. Har aldrig provat själv men för dom som kan köra pinch ofta men hindras upp uppfläkta tumveck kan handskar definitivt fylla en funktion även i greppträning. I alla andra greppövningar jag kan tänka på är det bättre att köra utan. Klagar flickvännen på ngt så trivialt som valkar är det kanske dags att se sig om efter en ny. Man bör dock alltid smörja in händerna efter greppträning om man använt magnesium.

MacLeod
2005-03-06, 03:28
Hela diskussionen om disco är ju för fan befängd. Varför bryr sig folk så förbannat om hur folk tränar. Är det inte positivt att folk tränar och rör på sig?

Det är ju så jävla töntigt att snacka om hurvida man bör använda träningshandskar eller ej. Det är som att byggjobbare ska snacka om sina handskar om det är hardcore att ta i rockwool med händerna eller inte.

För 10 år sen hade folk rosa ballongbrallor på gymmen och var så jävla rätt, nu skrattar vi åt dom som fortfarande lever kvar i 90-talets outfits.

abjorn
2005-03-06, 03:48
Det är ju så jävla töntigt att snacka om hurvida man bör använda träningshandskar eller ej. Det är som att byggjobbare ska snacka om sina handskar om det är hardcore att ta i rockwool med händerna eller inte.


Självklart ska man träna utan handskar, remmar eller andra hjälpmedel. Annars är det tvärt omöjligt att bygga någon som helst massa. Dom som använder dessa hjälpmedel kommer aldrig att få resultat som är i närheten av vad som dom som tränar hardcore får *flex* *whatever* :thefinger

PopEye2
2005-03-06, 03:59
du vet inte vad du pratar om in the first place

Shadow Warrior
2005-03-06, 09:52
Either you´re hardcore or you´re not!!

henke_in_training
2005-03-06, 10:18
Either you´re hardcore or you´re not!!

det är du och zonecapone skuggan... :thumbup:

Shadow Warrior
2005-03-06, 10:47
2 Failure and Beyond!!

;)

Grahn
2005-03-06, 11:36
Hela diskussionen om disco är ju för fan befängd. Varför bryr sig folk så förbannat om hur folk tränar. Är det inte positivt att folk tränar och rör på sig?

Det är ju så jävla töntigt att snacka om hurvida man bör använda träningshandskar eller ej. Det är som att byggjobbare ska snacka om sina handskar om det är hardcore att ta i rockwool med händerna eller inte.

För 10 år sen hade folk rosa ballongbrallor på gymmen och var så jävla rätt, nu skrattar vi åt dom som fortfarande lever kvar i 90-talets outfits.

Hehehe men rasera nu inte allt för alla de som vill kunna känna sig hårda pga att de tränar utan handskar, tänk på att de är bräckliga individer. :D

Kör iofs själv utan handskar pga att handskar fan går sönder för ofta för att det ska vara ngn mening att köpa dem....

Tolkia
2005-03-06, 11:52
... och jag hatar att träna & gör det enbart för att se snygg ut. Fast jag vill ändå inte kalla mig disco för jag kör basövningar och tränar hårt.
Off topic: Jag tror att det är MÅNGA som skulle kunna skriva under på det där. Både sådana som erkänner det och sådana som inte erkänner det ... ;)

AnimalGen
2005-03-06, 11:56
Ronnie Coleman använder handskar, jag skulle inte i allafall kalla honom disco

Shadow Warrior
2005-03-06, 12:45
Ronnie Coleman använder handskar, jag skulle inte i allafall kalla honom disco

Men det kanske är för att han är sponsad? Sen så tränar han för ett väldigt specifikt syftet med.

illuminaughty
2005-03-06, 15:21
Jag började utan vantar, men mina händer och jag kom inte riktigt överens när vikterna började bli tyngre.
Nu kör jag med vantar bortsett från när jag kör rygg, då är det remmar som gäller.
Men jag håller med Grahn om att det är stor omsättning på dem, det går inte någon längre tid innan det är dags att köpa nya.

Metal_boy_
2005-03-06, 18:55
Tycker inte det är disco med handskar.. Disco är en livsstil =).. Tror inte det ses som speciellt sexigt med söndriga stenhårda händer heller utav motsatt kön. Dessutom så är det ju bättre med handskar ur perspektivet att du skyddar dig mot blodsjukdomar.. Vart ju någon tråd om det att någon hade skärt sig på ett grepp där många andra också hade det.. Kanske iofs ett så jätte bra argument för.. Ofs kanske det är hardcore att utså lite hiv också?

MvH Carl


Du kan lägga ner dom tankarna om hiv iaf, jag har varit i kontakt me specialister, skulle gå till på det sättet så skulle många gå omkring me det idag med tanke på hur mycke vi tar på o skadar oss på i vardagen.

EDIT: efter som jag e hypokondriker så har jag kollat det o blivit lugnad :)

turbocalle
2005-03-06, 19:03
Du kan lägga ner dom tankarna om hiv iaf, jag har varit i kontakt me specialister, skulle gå till på det sättet så skulle många gå omkring me det idag med tanke på hur mycke vi tar på o skadar oss på i vardagen.
Ja.. alltså jag hade inte speciellt många bra argumnet för att använda handskar förutom dem som redan folk tagit upp i tråden.. Men du menar alltså att om jag får en annan persons blod som är hiv smittat i ett sår så kan det ändå inte spridas så? Knappast så att jag är rädd eller orolig över det.. Men jag anser att man ska ha handskar om man är man nog att kunna leva utan valkar på händerna =).. Upp till var och en.. Och inte är det disco..

MvH Carl

Metal_boy_
2005-03-06, 19:06
Ja.. alltså jag hade inte speciellt många bra argumnet för att använda handskar förutom dem som redan folk tagit upp i tråden.. Men du menar alltså att om jag får en annan persons blod som är hiv smittat i ett sår så kan det ändå inte spridas så? Knappast så att jag är rädd eller orolig över det.. Men jag anser att man ska ha handskar om man är man nog att kunna leva utan valkar på händerna =).. Upp till var och en.. Och inte är det disco..

MvH Carl

det måsste gå direkt från mig till dig om man säger, eftersom viruset dör fort i luften.

Bjorne
2005-03-06, 19:45
det måsste gå direkt från mig till dig om man säger, eftersom viruset dör fort i luften.
Får förtydliga lite. Det dör väldigt, väldigt snabbt.

Metal_boy_
2005-03-06, 19:53
Får förtydliga lite. Det dör väldigt, väldigt snabbt.

jopp, det ska inprincip ineceras eller via sexuellt umgänge.

Metal_boy_
2005-03-06, 19:57
Dock har det inte med tråden att göra så ni som vill prata om det kan pm:a

Nizze_
2005-03-06, 23:45
Kör man utan så får man inbyggda handskar i händerna ... [Fast jag har ju nästan alltid handskar när jag jobbar jävla klagande på det] :)

wintzell
2005-03-07, 09:49
Hela diskussionen om disco är ju för fan befängd. Varför bryr sig folk så förbannat om hur folk tränar. Är det inte positivt att folk tränar och rör på sig?

Det är ju så jävla töntigt att snacka om hurvida man bör använda träningshandskar eller ej. Det är som att byggjobbare ska snacka om sina handskar om det är hardcore att ta i rockwool med händerna eller inte.

För 10 år sen hade folk rosa ballongbrallor på gymmen och var så jävla rätt, nu skrattar vi åt dom som fortfarande lever kvar i 90-talets outfits.

Detta är ett forum där man skall diskutera det mest onödiga saker. Passar inte det så behöver du inte läsa det. Tyvärr, men så enkelt är det.

Grahn
2005-03-07, 10:18
Detta är ett forum där man skall diskutera det mest onödiga saker. Passar inte det så behöver du inte läsa det. Tyvärr, men så enkelt är det.

Ska man? Är det? Vad mer handlar detta forum om?
Snela(skamlöst bolio plagiat) upplys oss O store allvetare! ;)

_Magnus_
2005-03-07, 14:22
Hanskar - Icke, valkar är manligt.

Rämmar - Ett måste i vissa övningar då jag har för klent grepp och stängerna är för dåligt räfflade.

wintzell
2005-03-07, 15:47
Ska man? Är det? Vad mer handlar detta forum om?
Snela(skamlöst bolio plagiat) upplys oss O store allvetare! ;)

Det räcker, det enda det handlar om är just vem som kan snacka mest skit, och det är det som är tjusningen! :thumbup:

jwzrd
2005-03-07, 16:07
Inget fel på att gilla pojkar (läs: inget fel på att använda handskar).

turbocalle
2005-03-07, 17:20
Inget fel på att gilla pojkar (läs: inget fel på att använda handskar).
Nej hela den kvinnliga sidan är ju som tur är inte lesbisk..

MvH Carl

Arne Persson
2005-03-07, 17:54
Inget fel på att gilla pojkar (läs: inget fel på att använda handskar).


Vad tycker din dam om den sidan av dig? :)

Metal_boy_
2005-03-07, 20:57
Vad tycker din dam om den sidan av dig? :)


Lite variation skadar väl inte, och hans dam tycker säkert bara att: man lever ju bara en gång, låt han hålls :D

Mattiasbiff
2005-03-08, 13:18
Alltså!!! ni som tycker att de som annvänder handskar är fjolliga kan ju säga det till ronnie då!!! jag hade själv inte vågat de iaf :)
http://www.fitnesspont.hu/mass-shop/picture_gallery/Ronnie_Coleman/078.jpg

kolla bilden!!!!

Arne Persson
2005-03-08, 16:30
Alltså!!! ni som tycker att de som annvänder handskar är fjolliga kan ju säga det till ronnie då!!! jag hade själv inte vågat de iaf :)
http://www.fitnesspont.hu/mass-shop/picture_gallery/Ronnie_Coleman/078.jpg

kolla bilden!!!!

När det gäller handskar så finns det tyvärr inga förmildrande omständigheter! Sorry! Dessutom så beter han ju sig som en fjollig tonåring mot sina grannar!

jwzrd
2005-03-08, 19:25
Vad tycker din dam om den sidan av dig? :)

Hah. Här används inga handskar, men vad är det för fel på pojkar? :D

Mattiasbiff
2005-03-08, 21:15
Dessutom så beter han ju sig som en fjollig tonåring mot sina grannar!

hehe ok :cool:

JAM
2005-03-08, 22:03
Jag använder inte handskar eftersom jag tycker att jag inte har lika bra kontroll på vart stången håller hus. Samma sak med fjollkudde runt stången vid knäböj... ;)

Valkarna brukar jag ta en fotfil och fila bort. Det är nog fjolligare än att använda handskar, men det skiter jag i. River bort dem annars och då gör det ont.

KIRE
2005-03-10, 21:27
Jag har aldrig sett några annan är fjuniga tonåringar som kör med handskar.
Jag hade faktiskt själv handskar när jag var fjunig tonåring :D

Men ska vi vara allvarliga så är det nog ingen seriöst tränande som kör med handskar. Iallafall inte på något av dom gymmen jag besökt. Det finns ju ingen
anledning till att använda dom vad jag vet iallafall.

Big_Vik
2005-03-10, 21:35
Hur fan kan denna bli åtta sidor???? Det är väl fan viss skillnad:

Ni som inte vill ha valkar p.g.a. att eran pojk/flickvän inte gillar det, fåfänga el. dyl. är töntar!

Vi som måste ha handskar i mark för att inte bloda ner stången eller inte kunna köra mark på flera veckor p.g.a. att alla tre hudlager slits upp och köttets blottas, vilket inte alltid läker på en vecka och dessutom gravt försvårar all annan träning, och då menar jag inte att runka k*k utan att man inte kan greppa ordentligt runt stång/hantel för köttsåret gör så förbannat ont och inte läkt ihop trots att det gått fem dagar, vi är inte töntar.

Eller hur? :)

KIRE
2005-03-10, 21:58
Hur fan kan denna bli åtta sidor???? Det är väl fan viss skillnad:

Ni som inte vill ha valkar p.g.a. att eran pojk/flickvän inte gillar det, fåfänga el. dyl. är töntar!

Vi som måste ha handskar i mark för att inte bloda ner stången eller inte kunna köra mark på flera veckor p.g.a. att alla tre hudlager slits upp och köttets blottas, vilket inte alltid läker på en vecka och dessutom gravt försvårar all annan träning, och då menar jag inte att runka k*k utan att man inte kan greppa ordentligt runt stång/hantel för köttsåret gör så förbannat ont och inte läkt ihop trots att det gått fem dagar, vi är inte töntar.

Eller hur? :)

Exakt.

Vad fan kör du på för vikter i marken?
Jag kör 230kg(bara en rep iofs)men mina händer har aldrig gått sönder. Visst blir dom lite luggslitna och skakiga ett tag efter men det brukar inte vara någon fara. Har du fittskinn i händerna eller vad kör du för vikter egentligen? :D

Baan
2005-03-10, 22:02
Exakt.

Vad fan kör du på för vikter i marken?
Jag kör 230kg(bara en rep iofs)men mina händer har aldrig gått sönder. Visst blir dom lite luggslitna och skakiga ett tag efter men det brukar inte vara någon fara. Har du fittskinn i händerna eller vad kör du för vikter egentligen? :D

teori:

greppet duger itne riktigt, stången börjar glida lite i handen (eller rör på sig allmänt) och det blir lite sandpapper effekt på handen, eller kanske fastnar på valkarna och sliter loss dom. Något dylikt.

Jag har inga problem heller även när jag kör tungt, använder dock massvis med magnesium och har aldrig haft problem med greppet i marklyft så det kan vara en faktor till att man inte erfar några problem

AnimalGen
2005-03-10, 22:05
Jag har aldrig sett några annan är fjuniga tonåringar som kör med handskar.
Jag hade faktiskt själv handskar när jag var fjunig tonåring :D

Men ska vi vara allvarliga så är det nog ingen seriöst tränande som kör med handskar. Iallafall inte på något av dom gymmen jag besökt. Det finns ju ingen
anledning till att använda dom vad jag vet iallafall.
Vilket gym går du till, på mitt finns det många seriösa tränande som använder handskar bla mig själv och jag tränar som ett djur.
Och nej jag är inte fjunig.

mystic[-_-]
2005-03-10, 22:08
Vilket gym går du till, på mitt finns det många seriösa tränande som använder handskar bla mig själv och jag tränar som ett djur.
Och nej jag är inte fjunig.

Har också sett en del seriöst tränande med handskar, fråga inte mig varför de har dem. Om folk nu vill ha sin babyhud kvar så go for it.

Sen Animal det är bra att du tränar hårt men vill du inte träna som en människa istället för ett djur? :D

KIRE
2005-03-10, 22:20
teori:

greppet duger itne riktigt, stången börjar glida lite i handen (eller rör på sig allmänt) och det blir lite sandpapper effekt på handen, eller kanske fastnar på valkarna och sliter loss dom. Något dylikt.

Jag har inga problem heller även när jag kör tungt, använder dock massvis med magnesium och har aldrig haft problem med greppet i marklyft så det kan vara en faktor till att man inte erfar några problem

Jag håller i stången med omvänt grepp i tunga marklyft. Det kanske är därför jag inte behöver handskar.

Baan
2005-03-10, 22:28
Jag håller i stången med omvänt grepp i tunga marklyft. Det kanske är därför jag inte behöver handskar.

tror dom flesta gör så, dom som varierar händerna eller inte kör omvänt alls är ju oftast inte dom vanliga tränande, mest sett styrkelyftare och en del andra jag skulle klassa lite som avancerade som gör sånt för variationens skull, sen säkerligen för träningens skull också. Visst det finns ju iofs folk som är gröna på marklyft som inte upptäckt det med omvänt grepp än :)
Men problemet är nog kvar hur du än håller för vissa tror jag så det är nog inte omvänt grepp som är lösningen, jag tror det är bättre grepp överlag och att man inte låter stången röra sig alltför mycket i handen, om man nu kan påverka det själv dvs

- ante
2005-03-10, 22:58
Det beror helt på vem handskarna sitter på, och vilken övning som utförs.

Knäböj med handskar tex... :laugh:

Doctor Snuggles
2005-03-10, 23:59
Hur fan kan denna bli åtta sidor???? Det är väl fan viss skillnad:

Ni som inte vill ha valkar p.g.a. att eran pojk/flickvän inte gillar det, fåfänga el. dyl. är töntar!

Vi som måste ha handskar i mark för att inte bloda ner stången eller inte kunna köra mark på flera veckor p.g.a. att alla tre hudlager slits upp och köttets blottas, vilket inte alltid läker på en vecka och dessutom gravt försvårar all annan träning, och då menar jag inte att runka k*k utan att man inte kan greppa ordentligt runt stång/hantel för köttsåret gör så förbannat ont och inte läkt ihop trots att det gått fem dagar, vi är inte töntar.

Eller hur? :)

Bara okunniga. Om man håller händerna mjuka och smidiga (läs: lotion/babyolja) mellan passen så går aldrig några valkar upp. Det är bara torra valkar/händer som det händer med.
Fast smörja in händerna kanske är för ghey det med för vissa machismos... ;)

Baan
2005-03-11, 00:13
Bara okunniga. Om man håller händerna mjuka och smidiga (läs: lotion/babyolja) mellan passen så går aldrig några valkar upp. Det är bara torra valkar/händer som det händer med.
Fast smörja in händerna kanske är för ghey det med för vissa machismos... ;)

nja jag vet inte, gör aldrig något åt mina händer och dom är rätt torra, om man inte räknar med handsvetten :) men det är inga probs ändå

KIRE
2005-03-11, 00:21
Ju torrare händer man har ju bättre grepp får man :hbang:

Big_Vik
2005-03-11, 13:09
Exakt.

Vad fan kör du på för vikter i marken?
Jag kör 230kg(bara en rep iofs)men mina händer har aldrig gått sönder. Visst blir dom lite luggslitna och skakiga ett tag efter men det brukar inte vara någon fara. Har du fittskinn i händerna eller vad kör du för vikter egentligen? :D

Inte för att detta hör till tråden, men jag har fått bekräftat (eller spått) av äldre erfarna styrkelyftare att jag med lite bättre vana på högre vikter troligtvis gör 200kg. Kanske inte så imponerande men jag är trots allt bara barnet. 17 år och gör fortfarande inte 100 kg i bänk, och kör lågreps på 110 i knäböj. Så rygg är nog en av mina bättre muskler, sen må så vara att jag är skapt som en apa. :notme: Hoppas iaf att jag också kan stå och slita med 230 kg när jag blir lika gammal som dej. :)

Det är greppet som inte pallar, hade jag orkat hålla vikterna utan att de gled runt i händerna hade jag nog knappast haft problem.


Bara okunniga. Om man håller händerna mjuka och smidiga (läs: lotion/babyolja) mellan passen så går aldrig några valkar upp. Det är bara torra valkar/händer som det händer med.
Fast smörja in händerna kanske är för ghey det med för vissa machismos... ;)

Det är sant det där. Jag tycker jag smörjer varje dag, men har ändå kroniskt torra händer. Sen måste jag hålla med KIRE också, torra händer gör det lättare att greppa. Det är därför magnesium funkar. Men eftersom min greppstyrka aldrig verkar komma ikapp ryggen kommer jag aldrig någonsin kunna köra med magnesium, om jag inte vill bli helt skinnflådd på händerna vill säga. :thumbup:

...Sen är det bökigt med remmar i marken

KIRE
2005-03-11, 13:23
Inte för att detta hör till tråden, men jag har fått bekräftat (eller spått) av äldre erfarna styrkelyftare att jag med lite bättre vana på högre vikter troligtvis gör 200kg. Kanske inte så imponerande men jag är trots allt bara barnet. 17 år och gör fortfarande inte 100 kg i bänk, och kör lågreps på 110 i knäböj. Så rygg är nog en av mina bättre muskler, sen må så vara att jag är skapt som en apa. :notme: Hoppas iaf att jag också kan stå och slita med 230 kg när jag blir lika gammal som dej. :)


När jag var 17 så skulle jag tro att jag drog 60kg i mark kanske.
Jag är 25 så du har ett bra tag på dig att öka till 230kg :)

Greppstyrkan kommer nog snart för din del. Den går ganska snabbt att träna upp. Innan kunde jag knappt köra på 150kg utan att stången gled men
numera går det fint på högre vikter oxå. Sen beror det ju på hur många reps man gör. Kör man tex en 10:a på 170kg tex så blir man ganska trött i
händerna, nästan så man tappar stången. Jag brukar köra max 5 rep i mark, det är ovanligt med upp till 10.

jwzrd
2005-03-11, 13:23
']Har också sett en del seriöst tränande med handskar, fråga inte mig varför de har dem. Om folk nu vill ha sin babyhud kvar så go for it.

Sen Animal det är bra att du tränar hårt men vill du inte träna som en människa istället för ett djur? :D

Sengångare är mysigare.

mmmCay
2005-03-11, 13:33
Det känns som några styrketränare byggar sig för de behöver ha det stora, manliga utseendet. Att deras valkar gör ont eller blodar gör dom känner sig även manligare.

Behöver man valkar för övningar så kan man börja köra utan handskar. De byggar sig också.

Även om du har en flickvän som gillar jämna händer, det är inte fjollig att använda handskar. Eller är det också manlig att visa ingen respekt för kvinnan i ditt liv?

Baan
2005-03-11, 13:58
Det känns som några styrketränare byggar sig för de behöver ha det stora, manliga utseendet. Att deras valkar gör ont eller blodar gör dom känner sig även manligare.

Behöver man valkar för övningar så kan man börja köra utan handskar. De byggar sig också.

Även om du har en flickvän som gillar jämna händer, det är inte fjollig att använda handskar. Eller är det också manlig att visa ingen respekt för kvinnan i ditt liv?

visst man kanske börjar träna för man vill se manligare ut men att peka på styrkelyftare och kalla dom för machobögar är ju bara skitsnack, i princip varje manlig styrketränande individ vill på något sätt bli manligare i alla fall är det detta som får dom flesta att börja träna, sen ändras ju uppfattnigen och orsaken till träningen hos många efter ett tag.

Valkarna är inte så farliga, det är knappast sandpapper vi snackar om, och om man blir stört på dom så är det bara köra hudkräm så blir dom riktigt mjuka och "härliga" ;)

mmmCay
2005-03-11, 14:45
visst man kanske börjar träna för man vill se manligare ut men att peka på styrkelyftare och kalla dom för machobögar är ju bara skitsnack, i princip varje manlig styrketränande individ vill på något sätt bli manligare i alla fall är det detta som får dom flesta att börja träna, sen ändras ju uppfattnigen och orsaken till träningen hos många efter ett tag.



Jag sade faktist "några" inte "alla" eller "flesta".

Frågan var om handskar är disco och jag säger nej. Det är inget fel med att vilja ser stor och stark ut, men om utseendet är den enda anledningen till denna livsstil att man har, så kan han kallas för disco. Detta gäller de som inte använder handskar pga det ser omanligt ut.

Om varje manlig styrketränande individ vill (i princip) bli manligare, varför tränar vi tjejer? Jag menar att önskan att bli stark är inte manligt utan en behöv/önska alla människor har.

Baan
2005-03-11, 14:53
Jag sade faktist "några" inte "alla" eller "flesta".

Frågan var om handskar är disco och jag säger nej. Det är inget fel med att vilja ser stor och stark ut, men om utseendet är den enda anledningen till denna livsstil att man har, så kan han kallas för disco. Detta gäller de som inte använder handskar pga det ser omanligt ut.

Om varje manlig styrketränande individ vill (i princip) bli manligare, varför tränar vi tjejer? Jag menar att önskan att bli stark är inte manligt utan en behöv/önska alla människor har.

jag vill nog vända på resonemanget, saken är den att dom flesta börjar utan handskar, men ser folk använda dom på gymmet och självklart skapar sig teorier om att handskar är bra/viktigt, plus att det tillhör tränignskittet, det måste man ha. Ungefär som när man ser folk med massa särskillda tränignskläder som dom lagt massa pengar på, det brukar i o f s mest vara tjejer, men dte beror nog kanske också på utbudet antar jag. Så att dom flesta börjar använda handksar för att dom känner ett behov.. nä. Har en del kompisar som börjat helt utan någon tränignsrelaterad anledning som ont i händerna, utan det var liksom "tuff grej" och "jag har sett andra använda dom" osv.

Sen andra delen om att dom flesta eller alla männen som tränar (nu är det lite farligt säga alld då det finns folk som måste träna för att ta igen skadade muskler osv.) så menade jag männen, jag själv som man anser att jag förstår mig på andra män bättre än jag förstår mig på kvinnor. Men visst man skulle kunna generalisera lite på tjejer också och hittade något gemensamt hos alla men för mig är det inte lika lätt att se vad det är hos tjejer. Visst tränar säkert en del för styrka, rent erfarenhetmässigt så tycker jag många verkar träna för "figurens" skull, visserliggen gör en klar majoritet det på fel sätt men dom försöker. Å andra sidan så har inte direkt vad som är manligt/kvinnligt mycket med tränignshandskar att göra så jag slutar filosofera om ämnet. nu. :)

Eastman
2005-11-07, 00:45
Till att börja med ber jag om ursäkt för att dra upp en gammal tråd ur graven såhär; men om jag inte söker efter existerande trådar innan jag postar så klagar folk på det, och om jag drar upp gamla trådar ur graven så klagar andra på det, så det blir som det blir ;)

Ingen som nämnt handsvett som argument för att ha handskar, tror jag, efter att ha läst igenom alla 9 sidor. Jag lider nämligen av detta, och speciellt vid hantelcurls så upplever jag att hanteln glider under utförandet av övningen, och detta känns ytterst obehagligt och osäkert.

Visst kan man säkert använda exempelvis magnesium(?), men då jag tränar på F&S för tillfället så tror jag inte att detta uppskattas.

Visst är diskussionen om det är disco med handskar intressant och underhållande i sig, men i grund och botten så gäller väl ändå samma råd här, som ni brukar ge i övriga situationer: if it works for you, use it.

Endumen
2005-11-07, 01:19
jag använder aldrig handskar, dragremmarna tycker jag skyddar nog mycket gånger man kör riktigt tungt.


word!

Nejv
2005-11-07, 03:47
Med handskar, det både ser och känns jävligt ut med mongovalkar.

mini_Arnold
2005-11-07, 08:48
Det måste vara disco eftersom tiger använder det. :thefinger

6-Pack
2005-11-07, 16:23
Är man på ett gym med "rumstempratur" så kan man ju köra utan, men jag tränar i en liten sketstuga utav värme och enda altenativet är att sätta på en kupèvärmare 1-2 timmar innan man ska träna.

på vintern kan det vara mindre än 10-20 minusgrader inne där och då är det inte så skönt att hålla i nåt stål, får bara rysningar då jag tänkerpå hur kallt det kommer att bli i vinter :(


Varför ska allt varra disco?...snart blir det väl disco att käka tillskott också.

rQx
2005-11-07, 16:57
Orka bry sig. Jag kör med på rygg pas annars känner jag att jag inte har nytta av dem. Har alltid handledsskydd också förutom rygg passet.

Vem bryr sig om vad andra tycker. Vill jag ha handskar för att inte få ännu mer förhårdnader än vad trummorna ger så är det min buisness. Tycker någon det är fjolligt får de tycka det för det rör mig inte i ryggen.

Lallle
2005-11-07, 19:28
Det kanske behövs för vissa. Men det ser verkligen fjantigt ut :)

Barkbiten
2005-11-07, 19:35
använder aldrig handskar, tycker det räcker med remmar när greppet tar slut, valkar får jag så det räcker ändå på jobbet.

Däremot såg jag nån som tränade med stora arbetshanskar, det lär ju va manligt!:D

rQx
2005-11-07, 20:56
No dissrespect man! :)

Jense
2005-11-07, 21:12
Med handskar, det både ser och känns jävligt ut med mongovalkar.


ja det är mongo med valkar, mkt snyggare med rosa flickhänder! GIRLIE-MAN

H.Emanuel
2005-11-07, 21:17
Det är EXTREMT fjolligt, mesigt, bögigt, disco, pussy mm mm mm mm att använda handskar!!!!! Ända anledningen att få använda dessa tramsatiraljer är om man är osäker på sin identitet och vill bli en fjolla. Skärpning! Man behöver fan tas mig inga handskar om man tränar. Är man så ömtålig i sina stackars händer så finns det fullgoda alternativ till byggningen såsom tex Schack och Dart! Ingen jävel har dött av lite valkar på händerna! Dom som vill känna på lite mer rejäl erosion på händerna kan börja träna sitt grepp, samt ännu bättre, tävla på en greppträning där valkarna yr i luften. Där kommer man inte långt med sina bebislena små händer! Hö hö hö :)
Haha

mela
2005-11-07, 21:18
träningshandskar is teh shit..
annars får man massa valkar i händerna.. not sexy on a girl *grr27*

Lillgrabben
2005-11-07, 21:28
Det är självklart att folk ska få träna med handskar om de nu vill det! Det spelar väl ingen roll....

rQx
2005-11-07, 22:08
Får nog med valkar av trummor... :) It hurts!

Popeye
2005-11-07, 22:36
Magnesium...

petersson
2005-11-08, 11:48
Helveete. Curlstången där jag tränar är hal som snor. Det är halare på lättringen än där det inte är lättrat. Mkt störande vid tricepsövningar :( måste nog ta handskar eller magnesium nästa gång.