handdator

Visa fullständig version : Tacos är det ok käk under deff?


Metal_boy_
2005-03-04, 20:05
som topic lyder, lite tacos idag om det är nyttigt vill säga? brödet? använder 10% nötfärs som jag äter varje dag under deff och resten är grönsaker och kanske nån tacosås, skippar osten.

EDIT: äter de mjuka runda bröden.

z_bumbi
2005-03-04, 20:10
Helt okey faktiskt.
En mager ost på 5-10% är ju inte värre än köttfärsen om man nu har lust med ost. :eating:

Metal_boy_
2005-03-04, 20:16
Helt okey faktiskt.
En mager ost på 5-10% är ju inte värre än köttfärsen om man nu har lust med ost. :eating:

Tack för svaret, låter bra :thumbup: . Nu blir det rally till ica http://jammerbabe.com/images/Smiley/roadster2.gif

Jay-Z
2005-03-04, 20:31
Tack för svaret, låter bra :thumbup: . Nu blir det rally till ica http://jammerbabe.com/images/Smiley/roadster2.gif

ÄR det gott? Är det? Är det? Är det? *tokstirrar på linfrö/proteindrinken*

abjorn
2005-03-04, 20:55
Tacos är perfekta svullo-deff-maten :D Det blir tacos på mina ätardagar med, i kopiösa mängder.

Jay-Z
2005-03-04, 21:00
Tacotipset numero uno:

Ta en styck plåt.

Sprid ut en påse tacochips (chiliflava, bitch).

På med ostsås på chirren.

På med köttfärs på ostsåsen som ligger på chirren.

På med ost, määäängder, på köttfärsen som ligger på ostsåsen som ligger på chirren.

In i ugn.

Osten har smält.

Ta ut.

Ät med chunky salsa och gräddfil.

Dö på soffan av insulinpåslaget.

Räddas av Grubben som direktinjicerar vinäger i ditt hjärta.

Herkulez
2005-03-04, 21:02
Helt okey faktiskt.
En mager ost på 5-10% är ju inte värre än köttfärsen om man nu har lust med ost. :eating:
precis, lågt på fett och högt på protein, dom nya lågfett ostarna smakar inte så dåligt heller :thumbup:

Hoffa
2005-03-04, 21:41
Det är väl bara brödet som är lite taskigt? Varken det hårda eller det mjuka har något fördelaktigt GI antar jag. Dom med majsmjöl kanske har det, men jag är osäker. Nötfärs och lågfettost är dock prima mat!

Metal_boy!

Är det du på bilden i din avatar? Om det är det så måste du gått ned en del sen den förra avataren? Om det är så, härligt!

King Grub
2005-03-04, 21:49
Det är väl bara brödet som är lite taskigt? Varken det hårda eller det mjuka har något fördelaktigt GI antar jag. Dom med majsmjöl kanske har det, men jag är osäker.

Mjuka majstacos har GI 95. (Wolever TMS, Katzman-Relle L, Jenkins AL, et al. Glycaemic index of 102 complex carbohydrate foods in patients with diabetes. Nutr Res 1994; 14: 651-69.)

Thompah
2005-03-04, 22:20
Tacotipset numero uno:

Ta en styck plåt.

Sprid ut en påse tacochips (chiliflava, bitch).

På med ostsås på chirren.

På med köttfärs på ostsåsen som ligger på chirren.

På med ost, määäängder, på köttfärsen som ligger på ostsåsen som ligger på chirren.

In i ugn.

Osten har smält.

Ta ut.

Ät med chunky salsa och gräddfil.

Dö på soffan av insulinpåslaget.

Räddas av Grubben som direktinjicerar vinäger i ditt hjärta.


:laugh: :laugh: :laugh: