handdator

Visa fullständig version : Då var det dags för en liten, liten deff.


Thompah
2005-03-04, 17:37
Kära vänner, nu ska jag snart äta min sista riktiga måltid innan årets deff tar fart. Jag skulle inte vilja säga att jag är i enormt behov av deff rent kroppmässigt, men nu är det så att jag måste gå ner till 91 kg och det ganska fort! Jag väger nu... (går o kollar på vågen) 95 pannor. Morgonvikten är ca 1 kilo under. Varför just 91 kg då?
Jo, inom min sport så går vi i viktklasser och 81-91 kg är min viktklass! :hbang:

4 kg är egentligen väldigt, väldigt lite, men har inte tänkt tappa 1 endaste gram muskelmassa! så är det bara!

Detta ska jag lyckad med genom att äta inte för lite och framförallt väldigt bra mat. Jag tränar nu 5 dagar boxning i veckan och 1-2 dagar på gymmet. Har jag förhinder för boxningsträningen som ligger en liten bit bort, så drar jag till gymmet istället, då detta går mycket snabbare för mig. Jag ska försöka trycka in så mycket stärketräning jag bara kan även efter boxningsträningen. (finns gym där med)

Morgonpromenader är självklart ett måste! och jag ska även försöka klämma in 1-2 HIIT pass på mina gymbesök.

Mina kosttillskott består under denna viktminskning av Protein (Dalblads Three In One) och Maltodextrin.

Före Bild kommer inom de närmaste dagarna! Jag ska försöka updatera denna "dag"boken så ofta jag kan med vad jag har ätit samt lite fakta om träningen och framförallt framstegen som jag Kommer att göra.

// 192 cm 95 kg tungt monster :insane:

Thompah
2005-03-04, 20:53
Körde ett väldigt kort pass nyss.

Som ni kommer se så är mina ben väldigt klena.

Hur som helst så ska en boxare inte ha så mycket masse på benen.

Iaf så blev det Knäböjj idag 6 set på 80 kg. 5 reps... *cry*

Sen blev det Rak Skivstångscurl 50 kg. 3 set, 6 reps.

Sen gjorde jag ett försök till marklyft, fast min form är så J*vla dålig. Stel som man är så har jag det otroligt svårt att hålla svank på ryggen så jag körde bara 3 set på väldigt lätta vikter. Hemliga vikter ;)

Sen blev det hammers. 20 kg x 9 x 3.

Sen så fick jag nog för dagen. Stereon på gymmet är tydligen också sönder så det är ingen musik på gymmet vilket är grymt jobbigt. *grr27*

Nu så här efteråt känner jag låren har fått bra med pisk, fast jag hade kunnat pressa biccarna lite mera.

Nu ska jag snart ner och äta ett bulkigt mål, sista riktigt stora målet på ett bra tag.

Allt för mig, nu ska jag ner o tömma kylskåpet på skräpmat :eating:

Thompah
2005-03-05, 11:14
11:00 Frukost: 2 skivor lingongrova + 6 skivor kalkon + flingor(All-Bran) + fil(Öresundsfil) + 1 multivitamin

Känner att jag mycket väl kan bli krasslig snart... Inte undra på när det ständigt är någon som hostar en i nacken. *grr*

Vill gärna rekommendera filen som har ett näringsinnehåll på 5,5 g kol, 5 g prot, 1 g fett. Mycket fint protein alltså!

Boxningsträning om 1 knapp timme nu. Blir att trycka i sig en banan + en proteinshake innan. Efteråt blir det protein + 100 g malto.

Thompah
2005-03-05, 15:31
Kommit hem nu och ätit 2 skivor av ett surdegs bröd av pågen. På dessa hade jag en burk makrill i tomatsås(som jag pressade ut det mesta av) + några skivor gurka och lite dill. Mums :eating:

Thompah
2005-03-05, 20:25
Mammas Fisksoppa till middag och nu harj ag käkat två mackor med kalkon och ägg. Hädanefter blir det Dagliga updateringar, ska försöka iaf... *bs*

Thompah
2005-03-07, 00:07
Idag, har jag inte gjort ett dyft :D

En vilodag inför den kommande väldigt tuffa veckan...

Jag har dock slarvat med maten väldigt mycket och ätit på tok för lite *slap*

Idag har det endast blivit 2 mackor med kalkon och ost till frulle + en prottedrink. Lunchen blev bra dock. Kräftstjärtar + laxfilé och och en lätt creme fraiche + pasta. Sen efter det har det ja... inte blivit något direkt... åt för ett tag sen 1 avocado + 2 mackor med kalkon... usch nä, känner mig fruktansvärt katabol *grr*

Imorgon ska jag dock gå o handla bra med mat så jag kan få äta lite mer :P...

Nu ska jag nog ner o trycka i mig ngt innan läggdags ocksp :em: ... Det lutar åt ngt proteinrikt... typ makrill på macka...

Sov ner insulinet nu! hej hopp :hbang:

Bamse79
2005-03-07, 09:47
Tips: Se över ditt matintag kraftigt! Med den mat och mängd du äter nu kommer du knappast att kunna behålla muskler eller bygga muskler eller bränna fett. Ät iaf 6 mål om dagen med ca 40-50g prott/ måltid, dra ner på kolisarna och mindre fett ska du se att det blir bättre...Fil?bra med prott??? *screwy*

Som sagt, inget illa menat men du får nog ta och läsa på lite....

Thompah
2005-03-07, 22:52
Jodu bamse, nu är det så att jag ätit så här dåligt en dag :)
Dåliga dagar finns med!

Idag blev det allbran + fil + 1 macka med kalkon, kycklingfilé + råris + minafraiche + grönsaker, gainer efter träning, kycklingstuket igen efter träningen, 1 kesella + fun light, ca 80 gram sötmandlar. En ok dag, går dock att bli bättre, men var väldigt stressad under dagen då datorn pajja ett tag + att jag var tvungen o handla o diska och sånt shit :cool:

Thompah
2005-03-07, 22:55
Tips: Se över ditt matintag kraftigt! Med den mat och mängd du äter nu kommer du knappast att kunna behålla muskler eller bygga muskler eller bränna fett. Ät iaf 6 mål om dagen med ca 40-50g prott/ måltid, dra ner på kolisarna och mindre fett ska du se att det blir bättre...Fil?bra med prott??? *screwy*

Som sagt, inget illa menat men du får nog ta och läsa på lite....


40-50 gram protein är faktiskt rätt överdrivet :) , nja filen har ju 5 gram protein på 100 gram. typ 50 % kolisar 42 % protein 8 % fett. Rätt Ok näringsinnehåll tycker jag iaf!

Bamse79
2005-03-08, 11:28
40-50 gram protein är faktiskt rätt överdrivet :) , nja filen har ju 5 gram protein på 100 gram. typ 50 % kolisar 42 % protein 8 % fett. Rätt Ok näringsinnehåll tycker jag iaf!

Du väger ju över 90 kilo också...Bra med mycket prott för att inte tappa muskler vid deff...Vet inte vad ditt mål med deffen är, om det bara är tappa vikt så skit i allt vad kost heter....Då kan du äta ditt fil bara, det duger.

Fil, 5g / 100g, är det bra?8 % animaliskt fett är väl kankse ínte det mest optimala vid deff heller. Kyckling, 24g/100g( i pincip allt kött ligger runt 20g/100g), kesella,13g/100g

Hehe, men kör ditt race så blir det nog bra....Ville bara ge dig tipps då du inte verkar veta bättre...Vill du inte ha tips ska jag inte lägga mig i...Kör hårt! :thumbup:

Thompah
2005-03-08, 12:11
hihi bamse, alltså tror du jag lever på fil ? Var har du fått det ifrån? och bara för att jag väger 94 kg så innebär det inte att jag förlorar muskelmassa om jag inte äter 300 gram protein :D

alltså, protein har ju blivit så djävulskt överskattat verkar det som... skulle tippa på at jag kan klara mig på god marginal på 200 g protein / dag.

hah jaja, tack för ditt egagemang(stavning) ändå...

Thompah
2005-03-08, 20:27
Idag blev det 2 mackor med mjukost + fil och all-bran. Sen gjorde jag torsk i ugnen med råris och sås på minifraiche. Sen innan träningen blev det en drink bestående av havre, mjölk och dalblads three in one + en avocado. Efter träningen blev det gainer och nu sitter jag här o pimplar upp en minimjölk :eating:. Snart ska jag ner o käka resten av torksen och riset. Sen blir det nog 250 gram keso framåt kvällen + mandlar. Jag kanske tar makrill istället för keson, hasr inte bestämt mig än :confused:

Thompah
2005-03-09, 10:24
Har blivit förkyld! :furious:

Så jävla typiskt.... Blir nog ingen träning idag. *grr*

Men ska hålla upp kosten nu, om inte bättre...

Thompah
2005-03-09, 18:30
Mat idag:

en burk keso + 2 mackor med mjukost
2 mackor med en burk makrill.
1 kesella burk + en avocado
Lax och potatis + citronsås.

Kommer äta hamburgare ikväll tror jag :D
Steka upp nötfärsen som har blivit nästintill brun nu :D
Innan läggdags blir det nog lite mandlar och en frukt.

all for me today!

Thompah
2005-03-10, 15:01
Idag är min stressigaste dag på länge... Skola, städa, diska, torka av överallt, + 2 prov imorgon.... :thumbup:

Till frukost blev det ett halvt oaket keso alltså 125 g + 2 mackor en med mjukost och en med fettsnålskinka. Nu så har jag precis satt på pasta och ska snart börja steka upp musslor och tonfisk och göra en sås utav det.

Jag kommer äta resterna efter träningen, och senare på kvällen blir det förmodligen fil + alllbran och en avocado kanske. Kanske slinker ngt mer, vem vet ;)

Thompah
2005-03-10, 15:54
usch det blev starkt. Har upptäckt att sabma oelec är en rätt så stark krydda... Tog i en matsked ungefär och det brändes fint i munnen :P

Blev fan typ svettig när jag satt och åt:D

Mkt protein iaf och smaken var helt ok. (smakade bara starkt) :D

Har ca två portione till så då var kvällsmaten och morgondagens lunch fixad och klar ! :hbang:

Thompah
2005-03-11, 19:12
Idag har jag bara hunnit med tre mål hitils...
Fil + allbran + 2 mackor
1 burk kesella + en banan
och gårdagens käk då... Nu är det ju fredag så har en liten bit entrecote som jag tänkte steka... Grejen är att jag itne har potatis, och att äta ris till entrecote känns lite fel... får nog bli sallad + entrecote bara :(

Thompah
2005-03-11, 22:00
Nu har jag ätit en avocado, en banan, en macka med mjukost + lite mandlar också... det är allt för dagen känns det som...

Thompah
2005-03-12, 10:06
Morgonvikten låg på drygt 93 kg... Inte lätt att gå ner när man e förkyld... tycker jag har skött min kost väldigt bra, och kommer jag inte gå ner ngt kilo nu snart, så kommer jag bli tvungen att sänka kaloriintaget rätt drastiskt under denna veckan som kommer. *cry*

Thompah
2005-03-12, 21:02
1½ fullkornsbulle med mjukost och kalkon på + mjölk
Efterträningsdrink
1 Keso + lite skinka
Avocado + 1 macka
Fläskkotlett + potatis + sallad + rödvinsås
kesella + 2 mackor
Oskalade(osaltade) jordnötter...

Thompah
2005-03-13, 17:09
2 mackor med kalkon och mjukost + fil med allbran
1 burk tonfisk + en näve mandlar
Myyycket lax :D, potatis och sås på lätt fraiche (8 % som mossan köpte! :furious: )

Gott var det iaf :D

Har planerat inen burk keso ikväll också med 2 mackor med pålägg, det är allt för idag.. hoppas jag :em:

Thompah
2005-03-14, 19:55
Brände ett blodkärl i näsan idag, därav ingen träning.

Idag har jag ätit följande:
2 mackor + fil + allbran
1 kesella
råris + kyckling wook

Och nyss så stekte jag upp 550 gram nörfärs till 5 biffar! :eating:
tillsatte lök och ett ägg också.

Åt en nyss i ett sånt polar extreme eller vad de nu heter. Ruggigt gott! Smälte i munnen :thumbup:

jaha då har jag bara 4 kvar, känns som resten av veckan kommer bli välsmakande :hbang:

Thompah
2005-03-15, 20:29
Ok, nu får man börja fasta istället för att deffa *cry*

Idag har jag ätit en tallrik med fil och müsli + en polarkraft eller vf de nu heter *screwy* med mjukost och 3 skivor kalkon emellan.
En baguette i skolan, bestående av någorlunda grovt bröd och rökt kalkon, sallad och lite majjo, fast det var nästan ingenting!
Middag blev en sann klassiker! Pasta + tonfisk :hbang:
Sen nu käka jag ett polarbröd till med en av biffarna osm jag stekte igår emellan. Ketchup och gurka på det med!
ett halvt paket minikeso gick också...

Det är nog allt för idag, kanske en näve mandlar slinker ner senare, vi får se :)

Thompah
2005-03-16, 16:25
Idag har jag ätit
fiberhavregrynsgröt + en macka
lättkesella + en macka
ett par kiwis en banan.
fiskgryta

Nu ska jag pysa ibåg till träningen, efter den blir det en efterträningsdrink och när jag kommit hem så ska jag slakta en burk makrill på fullkornsmacka :eating:... om jag mot förmodan behöver något mer för dagen så blir det lite mandlar kanske. Kanske en macka kan slinka ner senare också... Kanske... :devil:

Thompah
2005-03-17, 20:17
Jepp då var det klart. Vikten ligger där den ska!
Dvs att denna lilla viktnedgång kommit till sitt slut. *flex*
Käkat en tallrik müsli med fil idag + skollunch bestående av lite, lite pasta, en hel del keso + sallad. Middag blev lövbiff + lite, lite ris + sallad. Nu ska jag ner o käka en lövbiff på fullkorns macka. Imorgon väger jag in. Efter denna tävlingen så ska jag inte deffa direkt, ska äta rätt strikt men ändå i rätt ordentliga mängder så jag kan bygga lite muskler samtidigt som fettprocenten står still eller kanske t om sjunker!!

Hoppas ni som läst denna lilla matdagbok tyckt det varit någorlunda intressant läsning iaf :D

crux
2005-03-17, 20:26
fyfan va bra! grattis! vad är vikten på nu?

bild?

Thompah
2005-03-18, 10:40
Vägde 90,8 imorse. Tyvärr så saknar jag kamera.. *cry*