handdator

Visa fullständig version : Vinäger kappslar/tabletter?


patH
2005-03-04, 15:09
om jag inte tar helt fel nu så hjälper vinäger till att hålla ett lågt GI? eller?
om så nu är fallet så är min fråga.

säg att jag slänger i mig en sån vinäger kappsel eller tablett och sen käkar nåt med högt GI direkt efteråt kommer GI:t bli lågt eller kommer det bara sänkas? eller det kanske inte händer nånting?

EiseltUK
2005-03-04, 17:02
Varför inte bara dra ned på kolhydraterna istället? Då slipper du både glukos- och insulintoppar.

/ Henrik

King Grub
2005-03-04, 17:04
Man kanske tränar och behöver kolhydrater som energi...

Thompah
2005-03-04, 17:07
Skit i kapslarna och köp en flaska i närmaste livsmedelsbutik. Mycket billigare så.

Sen att det smakar extremt surt är en annan femma ;)

EiseltUK
2005-03-04, 17:12
Man kanske tränar och behöver kolhydrater som energi...


Jaha... *popcorn*

Håller med Tompah. Om du ska ha vinäger så köp på flaska. Du får säkert ned priset mångafaldigt.

Paulúns nya Glykemin har en direkt inverkan på blodsockret. Ta en sån innan varje måltid så rensas glukoset bort snabbare. Har hört flera diabetiker som testat produkten med märkbar effekt.

MyungChul
2005-03-07, 11:49
Skit i kapslarna och köp en flaska i närmaste livsmedelsbutik. Mycket billigare så.

Sen att det smakar extremt surt är en annan femma ;)

tycker det blir perfekt till sallad, speciellt om du gör en vinegrett.. vinägrett.. vinegrätt.. 2a va? :eating:

Sverker
2005-03-07, 14:04
Paulúns nya Glykemin har en direkt inverkan på blodsockret. Ta en sån innan varje måltid så rensas glukoset bort snabbare. Har hört flera diabetiker som testat produkten med märkbar effekt.

Diabetiker som har egen insulinproduktion eller vi som saknar helt insulin ?
Typ I eller Typ II underförstått.