handdator

Visa fullständig version : Tror ni på spööööken?


Prowler
2005-03-04, 15:05
Har ni varit med om något övernaturligt någon gång? Typ hört mystiska steg, sett sjuka grejer eller liknande?
Själv bor jag i ett gammalt hus och hade en period då dörren in till vardagsrummet envisades med att vara stängd varje gång jag skulle igenom, fast jag var övertygad om att jag låtit den stå öppen. På den tiden hade jag ingen dusch i huset utan gick ut till en stuga på gården för att duscha, så en gång när jag börjat undra vad fan som var på gång med den där dörren så gillrade jag en liten "fälla". Jag ställde upp dören och ställde ett litet barr på golvet och lutade det mot dörren. Tänkte att om någon rörde i dörren och försökte ställa tillbaks den så skulle jag ändå se att någon varit där och hållt på med dörren eftersom barret då skulle ramlat omkull. När jag duschat klart och kom tillbaks in i huset för att kolla om dörren var orörd så såg jag till min förskräckelse att dörrjäveln var helt stängd!! Med kallakårar längs ryggen och rysningar sprang jag snabbt som ögat och hämtade yxan från eldstaden i vardagsrummet och sökte igenom huset i kallingarna...utan resultat förstås...men man blir lite fundersam efter såna gånger.

Så, har ni något spännande att berätta?

John M
2005-03-04, 15:07
Du får sätta en videokamera vid dörren å filma :D

capoje
2005-03-04, 15:12
En äcklig film

http://www.bartonmansion.com/video_2.html


Borde ju inte va fake...vad skulle grabbarna tjäna på att faka.

Läs gärna historien också =)

Prowler
2005-03-04, 15:12
Du får sätta en videokamera vid dörren å filma :D


eller hälla mjöl på golvet och spåra upp den jäveln och plocka honom med en liter vigvatten :D

mini_Arnold
2005-03-04, 15:14
Jag såg en dödsängel en gång, om dem nu kallas så?

tigerofsweden
2005-03-04, 15:17
En äcklig film

http://www.bartonmansion.com/video_2.html


Borde ju inte va fake...vad skulle grabbarna tjäna på att faka.

Läs gärna historien också =)

Uppmärksamhet? ;)

Prowler
2005-03-04, 15:20
En äcklig film

http://www.bartonmansion.com/video_2.html


Borde ju inte va fake...vad skulle grabbarna tjäna på att faka.

Läs gärna historien också =)


Blair Witch wannabe

Mikeman
2005-03-04, 15:21
Jag tror inte på spöken, jag vet att de finns.

Jag,tjejen och hennes föräldrar hade hyrt ett hus i Danmark som var byggt runt 1900(renoverat dock). Alla fyra upplevde rätt läskiga grejer i huset nattetid under vår vecka där.
Jag hörde upprepande knackningar i väggar. Tjejen hörde också knackningar samt att en stol flyttade på sig i vårt rum.
Hennes föräldrar hörde steg i trappan, nån dörr som stängdes.
Hennes farsa låg och sov och fick en känsla av att någon tittade på honom. Han tittade upp och såg nån slags skepnad som stod lite lutad över sängen. :eek: Han tog det helt lugnt dock och somnade om. Cool gubbe!

Vi sa till uthyrarna om detta när vi lämnade tillbaka nyckeln, och de sa att fler gäster hade påpekat att det fanns något i huset.

Allt detta hände under en enda natt. De andra var det lugnt.

wintzell
2005-03-04, 15:22
Man får ju gåshud av filmen, men det är ju en kille (eller tjej) i en gardin.. Men go känsla ändå

Thony
2005-03-04, 15:23
Jag såg en dödsängel en gång, om dem nu kallas så?


hur vet du ?

Det kan varit spöket laban.

capoje
2005-03-04, 15:27
Man får ju gåshud av filmen, men det är ju en kille (eller tjej) i en gardin.. Men go känsla ändå


Bra lång person då...typ 2.20 lång. Står i berättelsen hur "spöket" böjde sig för att gå ut från dörra

burrr

AnimalGen
2005-03-04, 15:31
Har sett några personer som ser ut som spöken, vet inte om det räknas.

Prowler
2005-03-04, 15:32
Bra lång person då...typ 2.20 lång. Står i berättelsen hur "spöket" böjde sig för att gå ut från dörra

burrr


haha, vafan gardinkillen gick på styltor då! Känns lite för uppgjort det där, och att dom sen försöker hitta på en historia om det hela för att skapa en känsla av att det verkligen hänt.

capoje
2005-03-04, 15:39
varför skulle 2 amerikanska bonnläppar som inte ens ger ut namn faka allt för???? :)

JJ
2005-03-04, 15:41
varför skulle 2 amerikanska bonnläppar som inte ens ger ut namn faka allt för???? :)
För att driva med räddhågsna småpojkar?

HookersUnited
2005-03-04, 15:44
Satt och noterade i träningsdaboken när jag såg hur skivstången rullade iväg en bit. Ensammen på gymmet och har ingen aning om hur det gick till.

abjorn
2005-03-04, 15:51
Jag tror på spöken. En kompis och hans familj bodde i ett hus där det spökade. Röster som ropade efter deras hund fast han var ensam hemma, skåpluckor stog öppna på morgonen mm. Kan tillägga att dom inte bor kvar där nu.

Har ett vagt minne när jag var uppe på vinden hos min mormor och rotade bland allt gammalt bråte när plötsligt fönstret slogs upp. Jag fick förklaringen att det berodde nog på korsdrag. Men hur kan ett fönster åka upp pga korsdrag när det är fasthakat och vindsdörren var stängd och det var det enda fönstret på vinden?

HookersUnited
2005-03-04, 15:54
Röster som ropade efter deras hund fast han var ensam hemma.
Hur berättade hunden det? :D

JustinCredible
2005-03-04, 15:54
Jag brukade hänga på ett töntforum som handlar om spöken och liknande. Hursomhelst så var det en skiiiiiitlång tråd där om två killar i 15-16 års åldern som pratade jättelänge om att dom skulle till en gammal skola som det sades spöka i.

Dom bodde i oklahoma. hur som helst så gick dom dit mitt i natten med en videokamera och sen när dom kom tebax så var dom så exalterade att dom inte kunde skriva typ.. och dom la upp filmen som dom tagit och det var sååååååå coolt.. dom gick längs korridoren och helt plötsligt typ exploderade väggen.. eller ja det typ small upp ett hål som om någon sköt med bazooka och dom ba skrek och sprang ut. det va så jävla grymt. och sen skulle dom tillbaka dit nästa natt och sedan kom dom aldrig mer tillbaka. eller dom har iaf inte skrivit på forumet sedan dess. haha dom fick en RIP tråd också =P

Den tråden blev typ 240 sidor lång och är legendarisk :) Men försvann när dom rensade forumet. Ska se om jag hittar forumet iaf var nåt år sen jag var där. det är iaf känt för att folk mest lägger upp fejkbilder och så, men det va för grymt för att vara fejk.

abjorn
2005-03-04, 15:55
Hur berättade hunden det? :D

meeen de va polaren som var ensam hemma xD

mini_Arnold
2005-03-04, 15:56
hur vet du ?

Det kan varit spöket laban.
pga omständigheterna så tror jag mer på att det var en dödsängel än laban

Jense
2005-03-04, 15:57
det finns bara i era fantasier

Metal_boy_
2005-03-04, 16:07
Mormor bad till gud och ville ha en bekräftelse om min morfar hade det bra i himlen, sekunderna efter bönen lägger hans personnummer upp sig i form av lottobollar på tvn *screwy*

abjorn
2005-03-04, 16:10
Mormor bad till gud och ville ha en bekräftelse om min morfar hade det bra i himlen, sekunderna efter bönen lägger hans personnummer upp sig i form av lottobollar på tvn *screwy*

scary

CZa
2005-03-04, 17:01
nope tror fan inte ja ha vart me om nå sånt.. glad är ja för de rå! :) nja.. vettefan om ja riktigt tror på spöken heller men.. finns säkert något onaturligt väsen:P :MrT:

heltzonicka
2005-03-04, 17:04
jag känner såhär:

Finns det spöken så finns det en gud, finns det en gud så finns det en djävul..
Osv osv osv

Så nej, det är fantasier

Lasse Kongo
2005-03-04, 17:04
Ja tror inte på gud, jag tror på: pump, tryck, testo (naturligt) och svett i gymmet *flex*

sunkan
2005-03-04, 18:37
En äcklig film

http://www.bartonmansion.com/video_2.html


Borde ju inte va fake...vad skulle grabbarna tjäna på att faka.

Läs gärna historien också =)

vad är det för äckligt med den där? menar du att det står ett "spöke" i dörröppningen med ficklampa eller missar jag spöket?

bosse_brutal
2005-03-04, 21:42
när jag och ett par kompisar var och hälsade på en av kompisarnas brud som bor långt ute i skogen i början av året så hande det en mystisk grej, framåt kvällen satt jag och en av kompisens tjejs kompisar och kolla på TV och pratade, efter ett tag börjar vi tjöta om nån film där det kommer spöken i en tv eller va det nu var, och då så smäller det plötsligt till i ett skåp som stog i tv rummet och vi hör att det börjar droppa utav bara helvete inifrån skåpet, det visar sig vara en flaska med nått gammalt brännvin som helt plötsigt hadegett upp...
iofs så var det troligvis inga riktiga spöken, utan bara lite spänningar i glaset, men med tanke på samtalsämnet kändes det inte så lite spooky...

Grisen
2005-03-04, 21:50
Nej.

Dipshit
2005-03-04, 22:17
Jag brukade hänga på ett töntforum som handlar om spöken och liknande. Hursomhelst så var det en skiiiiiitlång tråd där om två killar i 15-16 års åldern som pratade jättelänge om att dom skulle till en gammal skola som det sades spöka i.

Dom bodde i oklahoma. hur som helst så gick dom dit mitt i natten med en videokamera och sen när dom kom tebax så var dom så exalterade att dom inte kunde skriva typ.. och dom la upp filmen som dom tagit och det var sååååååå coolt.. dom gick längs korridoren och helt plötsligt typ exploderade väggen.. eller ja det typ small upp ett hål som om någon sköt med bazooka och dom ba skrek och sprang ut. det va så jävla grymt. och sen skulle dom tillbaka dit nästa natt och sedan kom dom aldrig mer tillbaka. eller dom har iaf inte skrivit på forumet sedan dess. haha dom fick en RIP tråd också =P

Den tråden blev typ 240 sidor lång och är legendarisk :) Men försvann när dom rensade forumet. Ska se om jag hittar forumet iaf var nåt år sen jag var där. det är iaf känt för att folk mest lägger upp fejkbilder och så, men det va för grymt för att vara fejk.

vafffan... snackar... du om?
fake eller inte, jag vill se!! :cool:

Cilia
2005-03-04, 22:30
sov över hos några vänner som har ett hus från början av 1900-talet. Min pojkvän och jag sov i ett rum. Han var helt inpackad i en sovsäck och då kände jag hur någon knackade mig på axeln. Jag vågade inte titta upp men jag kunde känna känslan på axeln efter berörningen precis som man gör när någon har rört vid en.

jag tänkte att om jag låtsas sova och ligger helt stilla så försvinner det.

Solle
2005-03-04, 22:32
vad är det för äckligt med den där? menar du att det står ett "spöke" i dörröppningen med ficklampa eller missar jag spöket?
Ser ju ut som en väldigt lång figur går ut ur dörröppningen.

sunkan
2005-03-04, 22:38
Ser ju ut som en väldigt lång figur går ut ur dörröppningen.

figur=människa?

Med tanke på att dem trodde att huset var hemsökt så borde huset vara rätt så gammalt. Mycket gammla hus har inte mer än 170cm hög dörröppning ;) så jag tror fortfarande på att "figuren" är en människa med en ficklampa

Solle
2005-03-04, 22:43
Kan säkert stämma. Läskigt ser det ut iaf :)

sunkan
2005-03-04, 22:44
Kan säkert stämma. Läskigt ser det ut iaf :)

ja visst fan gör det *cry*

1-2-3
2005-03-04, 22:58
Den dag jag börjar tro på spöken (typ anden i glaset osv) kommer jag troligtvis att flippa ur och få knapra lugnande medel iförd en tröja med långa armar knutna på ryggen...

Jag har varit med om en massa saker som vissa säkert skulle klassa som övernaturliga. Men allt har (mest troligt) haft en naturlig förklaring. Råttor som skrapat och krafsat i väggarna på hus, minimala jordskalv så jag känt sängen skaka, rävar som ylat likt ett en baby i nöd, betong och trä som "sätter sig" p.g.a. temperaturväxlingar, dörrar som stängts av tryckskillnader i rum osv..

I byn jag bor finns en gammal prästgård som det "ska" spöka i enligt många experter. Tråkigt nog upptäckte jag en "kontrollpanel" i ett av rummen, med snören, bandspelare osv. Hehe.. *rolleyes*

Bjorne
2005-03-04, 22:59
Nix, men tror på psykopater som bor ute i skogarna och väntar på att någon ska komma :p

Cyklar rätt ofta en sträcka på ~4km, när jag ska hem från kompisar. Inte en enda lampa, tjock skog på båda sidorna. Och (vad jag vet) inget folk där sena timmar. Vet inte hur många gånger när jag cyklat där på natten och jag hört något inne från skogen, brukar alltid öka takten lite, kollar aldrig bakåt :p

sunkan
2005-03-04, 23:04
Nix, men tror på psykopater som bor ute i skogarna och väntar på att någon ska komma :p

Cyklar rätt ofta en sträcka på ~4km, när jag ska hem från kompisar. Inte en enda lampa, tjock skog på båda sidorna. Och (vad jag vet) inget folk där sena timmar. Vet inte hur många gånger när jag cyklat där på natten och jag hört något inne från skogen, brukar alltid öka takten lite, kollar aldrig bakåt :p

Det är sånna gånger man skulle kunna cykla i från lance armstrong, adrenalinet pumpar i kroppen och cykelfärden hem går på halva tiden.

Yip_man
2005-03-04, 23:07
Hehe den cykelturen hade jag inte tagit . Sånt är scary däremot att ta sig igenom skog när man är själv och det är mörkt. Antar att det är gammla intinkter sen stenåldern eller nått att man känner sig oskyddad. Man vill sitta i sin stengrotta och trycka.

Shadow Warrior
2005-03-04, 23:08
Har haft en del pralyserings drömmar där jag varit helt övertygad om att någon utanför velat mej något ont, vaknade en gång med hjärtat i halsgropen och stälde frågan snabbt "Vad vill du" högt och tydligt i mitt rum (fullt klarvaken), fick dock inget svar men hemskt var det.

Är dock tveksam om det finns spöken eller vad man nu ska kalla det.... alltså jag har resonerat mej fram till att vi inte har någon själ men samtidigt så kan jag inte övertyga mej själv om att spöken och sånt existerar, vilke inte riktigt går ihop.

Shadow Warrior
2005-03-04, 23:09
sov över hos några vänner som har ett hus från början av 1900-talet. Min pojkvän och jag sov i ett rum. Han var helt inpackad i en sovsäck och då kände jag hur någon knackade mig på axeln. Jag vågade inte titta upp men jag kunde känna känslan på axeln efter berörningen precis som man gör när någon har rört vid en.

jag tänkte att om jag låtsas sova och ligger helt stilla så försvinner det.

Låter som en av mina paralyseringsdrömmar, alltid när dessa inträffar så får jag kännslan av att något iaktar mej och vid flera tillfällen har jag kännt att någon rört vid mej och till och med hållt fast mej...

Bjorne
2005-03-04, 23:11
Hehe den cykelturen hade jag inte tagit . Sånt är scary däremot att ta sig igenom skog när man är själv och det är mörkt. Antar att det är gammla intinkter sen stenåldern eller nått att man känner sig oskyddad. Man vill sitta i sin stengrotta och trycka.Man lär sig att det inte är farligt, dock kommer det tillbaks lika snabbt, ex när jag såg filmen "House of 100 corpses" med några polare som bor en bit från mig, lovar att jag var svettig när jag kom hem, blev inte bättre av att jag lånat en cykel som inte gick att ha i så hög växel :p

Shadow Warrior
2005-03-04, 23:16
Man lär sig att det inte är farligt, dock kommer det tillbaks lika snabbt, ex när jag såg filmen "House of 100 corpses" med några polare som bor en bit från mig, lovar att jag var svettig när jag kom hem, blev inte bättre av att jag lånat en cykel som inte gick att ha i så hög växel :p

Känner igen mej där.... efter att jag sett The Grugde på bio så blev jag rädd för monster under sängen två nätter framöver, ni vet när man inte vågar ha fötterna nedanför utan rycker upp dom fort hehe.

victor_n
2005-03-04, 23:24
när jag först flytta till den ort jag bor ida (segeltorp) så flytta vi till en villa som ligger nästan i skogen men ändå bland villor.. jah ni föstår!
enligt folk som bott där så ska det ha skett två hemska självmord på den platsen. en man som förlora sin fru i canser ska ha gått ut i skogen med en dynamit "stav" i munnen och sprängt sig själv i bitar.. en annan ska ha förlorat sin familj i en båtolycka så han gick in 20 meter in i skogen och hängde sig själv... måste påminna att huset som dom bodde i revs när vi skulle bygga vårt!

menmen till historian!
jag å mina två dåvarande bästa polare vi var i 10 års åldern och klockan är lite över 21 på kvällen, skulle gå in i skogen för att leta efter bra pinnar till ved för vi var för lata för att hugga.
rätt var det är när vi är en sådär 40meter in i skogen början vinden vina allt krafftigare.. helt plötsligt kunde man höra ett klagande skrik inne i skogen som kom närmare i häfftig fart.. (blåsten var så stark då så att dom tunnare träden stog på tvären) å vi tycker all se en skepnad som kommer svävandes imot oss utan ansikte... så vi börjar springa fort som fan... den dagen kan jag då säga att jag inte gått ut i den skogen efter 21 igen :P

har vart med om fler saker... ansikten i fönstren på hus som man vet vart hel övergivna på flera år!

tycker det ävernaturliga är coolt!

kroy
2005-03-04, 23:34
Känner igen mej där.... efter att jag sett The Grugde på bio så blev jag rädd för monster under sängen två nätter framöver, ni vet när man inte vågar ha fötterna nedanför utan rycker upp dom fort hehe.

hehe, jag som kollade på den idag med hörlurar, fifasiken vad nära filmen man känner sig... ska nog inte ta o lägga mig idag känns det som...

abjorn
2005-03-04, 23:39
originalet är mycket mer skrämmande.

Shadow Warrior
2005-03-04, 23:41
originalet är mycket mer skrämmande.

Nja... tvivelaktikt... fast jag det är ju bara remaken jag sett på bio så det är ju svårt att avgöra.

balder
2005-03-04, 23:41
Nix, men tror på psykopater som bor ute i skogarna och väntar på att någon ska komma :p

Cyklar rätt ofta en sträcka på ~4km, när jag ska hem från kompisar. Inte en enda lampa, tjock skog på båda sidorna. Och (vad jag vet) inget folk där sena timmar. Vet inte hur många gånger när jag cyklat där på natten och jag hört något inne från skogen, brukar alltid öka takten lite, kollar aldrig bakåt :p

Såna cykelturer kan va läskiga. Förra året när jag jobbade natt, så brukade jag cykla genom en skog/kyrkogård på natten för att ta mig hem. Den där kyrkogården va läskig, ibland stötte man på nån människa mitt i mörkret medans man pumpade på pedalerna allt vad man hadde. En gång stod en ensam bil och brann vid kyrkogården :cryout:

Otto GROV
2005-03-04, 23:46
när jag och ett par kompisar var och hälsade på en av kompisarnas brud som bor långt ute i skogen i början av året så hande det en mystisk grej, framåt kvällen satt jag och en av kompisens tjejs kompisar och kolla på TV och pratade, efter ett tag börjar vi tjöta om nån film där det kommer spöken i en tv eller va det nu var, och då så smäller det plötsligt till i ett skåp som stog i tv rummet och vi hör att det börjar droppa utav bara helvete inifrån skåpet, det visar sig vara en flaska med nått gammalt brännvin som helt plötsigt hadegett upp...
iofs så var det troligvis inga riktiga spöken, utan bara lite spänningar i glaset, men med tanke på samtalsämnet kändes det inte så lite spooky...

jo de verkade lite små-skumt. såg dock inte när de hände

Leon
2005-03-05, 00:16
När min bästa vännina tog sit liv trodde jag att hon skulle visa sig ,vi hade nämligen en överenskommelse att den som först dör ska visa sig för den andre.Något sånt har dock aldrig skett.Hon har väl för kul och inte riktigt tid!Man får ju intala sig det!Annars tror jag på poltergeist!

Fatalist
2005-03-05, 01:05
Spöken finns inte.

Vad skulle de vara om inte något våra hjärnor fantiserat ihop, oxoniumjon-formationer med talförmåga? :D :sleep:

sunkan
2005-03-05, 01:07
Om ni ser ett spöke så ska ni iaf säga såhär: Stick ditt stygga spöke, för du finns inte.
Jag är helt säker på att dem försvinner för det har jag sett på film :D

Pellefant
2005-03-05, 01:18
När jag var runt 7-9 år, tror det var inte så långt efter att min morfar dött.

Det var en lördagmorgon och jag låg på mitt rum och softade och hörde mina föräldrar prata och äta frukost på övervåningen.

Plötsligt hör jag trygg mansröst som säger ungefär såhär "Det är ditt liv, du gör vad du vill med det, ta väl vara på det" (ungefär så), jag borde blivit livrädd, men kände en enorm trygghet istället.

Är helt säker på att jag var vaken. Vill iallafall tro det...

Någon som varit med om något liknande?

Någon som kan förklara detta?

n1klas
2005-03-05, 01:46
Min lillebror när han var mindre...gick in i mor och fars sovrum mitt på ljusa dagen....så satt det en tant i en fotölj...han gick å fråga mor vem det var... sen gick dom och kolla (även jag), ingen där...Han såg denna tant 2 dagar senare igen...Om han såg i syne eller om det var sant vet man inte :), inte ens han själv.

Sen en kompis...gubben som bodde där före dog på trappan...Och hela deras familj brukar höra att nån knackar på dörren ibland. (sällan dvs.), Till och med hunden deras skäller...Och dom går och öppnar, inga fotspår...

Lite läskigt...men jag tror på dom inte, bara för att jag skriver det kommer dom visasig...Läst det på aftonbladet lr vart det var förr, att tror man INTE på spöken så visar dom sig. Iofs bara påhitt tror jag...

Fatalist
2005-03-05, 02:03
Min lillebror när han var mindre...gick in i mor och fars sovrum mitt på ljusa dagen....så satt det en tant i en fotölj...han gick å fråga mor vem det var... sen gick dom och kolla (även jag), ingen där...Han såg denna tant 2 dagar senare igen...Om han såg i syne eller om det var sant vet man inte :), inte ens han själv.

Sen en kompis...gubben som bodde där före dog på trappan...Och hela deras familj brukar höra att nån knackar på dörren ibland. (sällan dvs.), Till och med hunden deras skäller...Och dom går och öppnar, inga fotspår...

Lite läskigt...men jag tror på dom inte, bara för att jag skriver det kommer dom visasig...Läst det på aftonbladet lr vart det var förr, att tror man INTE på spöken så visar dom sig. Iofs bara påhitt tror jag...

Då kan jag alltså förvänta mig att se en jäkla massa spöken i mitt liv? :D

CZa
2005-03-05, 10:32
Om ni ser ett spöke så ska ni iaf säga såhär: Stick ditt stygga spöke, för du finns inte.
Jag är helt säker på att dem försvinner för det har jag sett på film :D

hahah :P testa det du om du ser något snart! *slap* :)

Tricklev
2005-03-05, 11:08
Plötsligt hör jag trygg mansröst som säger ungefär såhär "Det är ditt liv, du gör vad du vill med det,


Haha, någon som lyssnade på Lilleman? :laugh:

Tricklev
2005-03-05, 11:08
Om ni ser ett spöke så ska ni iaf säga såhär: Stick ditt stygga spöke, för du finns inte.
Jag är helt säker på att dem försvinner för det har jag sett på film :D

Det känner man igen, vilken film? :D

mini_Arnold
2005-03-05, 11:18
tycker det ävernaturliga är coolt!

Kan man intala sig ibland öfr att det ska kännas bättre.
Som "där är en psykopatisk mördare, jag gillar honom! Nu får jag leva :)" INTE!!
hahaha

sunkan
2005-03-05, 11:24
Det känner man igen, vilken film? :D
The Alfons...ruggig film :D

ölobrännvin
2005-03-05, 11:29
En polare sov hos mej dagen före nyårsafton 2000 och på morgonen vaknar jag av att det går en gubbe in i rummet (jag bodde i en etta då och hade sängen bredvid soffan) som tittar sej omkring, instinktivt känner jag att det är döden som kommit för att leta efter Daniel. Jag sätter mej upp och börjar skälla på han varpå han vänder och går ut i köket och jag då ganska trööt och yrvaken reser mej upp och knallar ut i köket som såklart är helt tomt. Då väcker jag min polare och förklarar at döden var och leta efter han men jag sa åt han att försvinna.Daniel somna om snabbt men jag kunde inte släppa det riktigt så jag ringde min bästa kompis och pratade med hennes mamma om det hela. När jag sedan vaknar till lite så känns det ju såklart larvigt och jag glömmer bort alltihop. 4månader senare när jag var på canarie öarna så är min kompis med i en bil som kör i diket och han kastas ut genom bakrutan och slår huvet i en sten och avlider en vecka senare den 7de April. SKumt som fan. Det var min förra tjejs lillebrorsa och han var bara 18år när han dog. Konstigt nog så kom jag inte ihåg nåt föräns ett halvår senare, då ringde jag upp Ejja(kompisens morsa) som jag nu kom på att jag hade pratat med och hon sa att jag hade ringt henne så det hela var ingen dröm.

n1klas
2005-03-05, 11:40
Då kan jag alltså förvänta mig att se en jäkla massa spöken i mitt liv? :D

Mmm isåfall borde dom vara här nu...men det är nä man går igenom typ täta skogar man får ljud att låta annorlunda...maN inbillar sig fast det brukar vara ruggigt *slap*

GymTT
2005-03-05, 11:43
hahah :P testa det du om du ser något snart! *slap* :)


Jag har gjort så, it works :bow:

The_RobRoy
2005-03-05, 11:56
En polare sov hos mej dagen före nyårsafton 2000 och på morgonen vaknar jag av att det går en gubbe in i rummet (jag bodde i en etta då och hade sängen bredvid soffan) som tittar sej omkring, instinktivt känner jag att det är döden som kommit för att leta efter Daniel. Jag sätter mej upp och börjar skälla på han varpå han vänder och går ut i köket och jag då ganska trööt och yrvaken reser mej upp och knallar ut i köket som såklart är helt tomt. Då väcker jag min polare och förklarar at döden var och leta efter han men jag sa åt han att försvinna.Daniel somna om snabbt men jag kunde inte släppa det riktigt så jag ringde min bästa kompis och pratade med hennes mamma om det hela. När jag sedan vaknar till lite så känns det ju såklart larvigt och jag glömmer bort alltihop. 4månader senare när jag var på canarie öarna så är min kompis med i en bil som kör i diket och han kastas ut genom bakrutan och slår huvet i en sten och avlider en vecka senare den 7de April. SKumt som fan. Det var min förra tjejs lillebrorsa och han var bara 18år när han dog. Konstigt nog så kom jag inte ihåg nåt föräns ett halvår senare, då ringde jag upp Ejja(kompisens morsa) som jag nu kom på att jag hade pratat med och hon sa att jag hade ringt henne så det hela var ingen dröm.

okej dendär va scary om det va sant...

Ejkej
2005-03-05, 12:33
Jag skulle så gärna vilja ha en naturlig förklaring till min upplevelse jag hade i höstas. Jag gick ner för en trappa, ensam på min praktikplats...Ett äldreboende. Jag gick med armarna hängades längs med sidorna av kroppen. Plötsligt känner jag hur lillfingret och ringfingret på högra handen blir våta.
Jag stannar till i trappan och tar upp handen och luktar. Det luktade aceton. Det var solklart. Jag tog ner armen igen och kände hur det dunstnade bort, som aceton gör. Jag fick en sval känsla. Efter någon minut tog jag upp handen igen och luktade på fingrarna, och då kunde jag inte känna någonting!
Jag frågade städerskan på äldreboendet om hon möjligen hade städat i trappuppgången. Men det hade hon inte. Sedan använde hon inte heller något som som luktade aceton, utan bara allrengöringsmedel.
Någon som varit med om något liknande?

Schture
2005-03-05, 13:57
Fotsteg i korridoren har man ju hört

ölobrännvin
2005-03-05, 16:24
okej dendär va scary om det va sant...

Sant är det.. men om det bara var en dröm eller inte kan man ju aldrig veta !