handdator

Visa fullständig version : insider


Jense
2005-03-03, 22:02
titta på insider nu, handlar om nödvärn, TV3

mmartin
2005-03-03, 22:03
samt kamphundar ifrån MALMÖ.. hmm hade du köpt en AB sa du, jense? ;)

Jense
2005-03-03, 22:20
samt kamphundar ifrån MALMÖ.. hmm hade du köpt en AB sa du, jense? ;)


jassU

nej jag har inte köppt enn ska köppa senn




Det är intressant, insider.

Jense
2005-03-03, 22:59
det va inte mycket om kamphundar inte. trode det skulle vara längre

Prankie
2005-03-03, 23:03
Det var en hund som var extrem aggresive utanför Ålidhem Centrum för ett tag sen, den blev helt galen och försökte attackera mig när jag gick förbi. Som tur var tog lina slut, annars hade jag nog blivit ganska illa biten, fått roidrage och käkat upp den. Kan man inte göra nånting åt såna hundar?

Jense
2005-03-03, 23:04
Det var en hund som var extrem aggresive utanför Ålidhem Centrum för ett tag sen, den blev helt galen och försökte attackera mig när jag gick förbi. Som tur var tog lina slut, annars hade jag nog blivit ganska illa biten, fått roidrage och käkat upp den. Kan man inte göra nånting åt såna hundar?


man kan rånmörda deras ägare, äör det enda man kan göra. dödar man alla "kamphundar" så komemr andra hundar användas som försvar eller attackmedel.

Grisen
2005-03-03, 23:18
Det var en hund som var extrem aggresive utanför Ålidhem Centrum för ett tag sen, den blev helt galen och försökte attackera mig när jag gick förbi. Som tur var tog lina slut, annars hade jag nog blivit ganska illa biten, fått roidrage och käkat upp den. Kan man inte göra nånting åt såna hundar?

Sluta vara utanför Ålidhem

/Lokala hundägarföreningen "Manbiters"

mmartin
2005-03-03, 23:20
Det var en hund som var extrem aggresive utanför Ålidhem Centrum för ett tag sen, den blev helt galen och försökte attackera mig när jag gick förbi. Som tur var tog lina slut, annars hade jag nog blivit ganska illa biten, fått roidrage och käkat upp den. Kan man inte göra nånting åt såna hundar?

"såna hundar" ??? där är felet med synen på hundar&hundägare av allmänheten, det är inte fråga om hunden utan vad man kan göra åt såna ÄGARE

Prankie
2005-03-03, 23:23
Jag prata inte om rasen, utan galna hundar i allmänhet. Det var förresten inte en kamphund. Fast ni har rätt, det är oftast ägare som är instabil.

Grisen
2005-03-03, 23:24
"såna hundar" ??? där är felet med synen på hundar&hundägare av allmänheten, det är inte fråga om hunden utan vad man kan göra åt såna ÄGARE

Jaa, vad kan man göra åt aggressiva hundar (såna hundar). Alltså vad kan du göra i en direkt nödsituation, ge sig på ägaren är ditt förslag?

/Prankie från Grisens konto

Edit. För sent

Prankie
2005-03-03, 23:27
Ägaren var inte ens där, den var fastkedjad vid ATM där jag skulle ta ut pengar för att handla. Nu undrar jag seriöst också vad jag kunde gjort om den fick tag i min arm.

Grisen
2005-03-03, 23:29
Det undrar jag också, om jag varit hund skulle jag ätit upp dig direkt, du ser så god ut på bilden.

mmartin
2005-03-03, 23:29
Jaa, vad kan man göra åt aggressiva hundar (såna hundar). Alltså vad kan du göra i en direkt nödsituation, ge sig på ägaren är ditt förslag?

/Prankie från Grisens konto

Edit. För sent

hmm verkligen *screwy*

Ägaren INNAN givetvis. Åt aggressiv hund i nödsituation beror ju en MÄNGD faktorer, vilket gör det omöjligt att svara...

mmartin
2005-03-03, 23:35
Ägaren var inte ens där, den var fastkedjad vid ATM där jag skulle ta ut pengar för att handla. Nu undrar jag seriöst också vad jag kunde gjort om den fick tag i min arm.


beror på vilken hund, hade en pitbull suttit fast i din arm blir du nog inte av med den om den inte sjävl vill släppa.

Är det en mastiff på 80 kg så står du inte upp om den hugger tag i din arm.

är det en labbe så klappar du den lite och säger "fin vovve" så slickar den dig och gosar lite :thumbup:

:D

Grisen
2005-03-03, 23:37
beror på vilken hund, hade en pitbull suttit fast i din arm blir du nog inte av med den om den inte sjävl vill släppa.

Är det en mastiff på 80 kg så står du inte upp om den hugger tag i din arm.

är det en labbe så klappar du den lite och säger "fin vovve" så slickar den dig och gosar lite :thumbup:

:D

Kontentan är alltså att man bör ha med sig en bok om hundraser för att veta vad man ska göra. Bra råd!

:thumbup:

Edit. Jag gillar att vara dryg, jag är snel egentligen, jag luras bara ibland.

Trance
2005-03-03, 23:38
Varför skyller alla alltid på ägaren, det är klart att det är ägarens fel. Men vissa hundraser är så sönderavlade på aggressivitiet att de inte borde finnas.

mmartin
2005-03-03, 23:43
Kontentan är alltså att man bör ha med sig en bok om hundraser för att veta vad man ska göra. Bra råd!

:thumbup:

Edit. Jag gillar att vara dryg, jag är snel egentligen, jag luras bara ibland.

Nej kontentan är mycket simpel: Se till att inte bli biten av en hund och ha den hängande i armen. Så enkelt är det ;)

mmartin
2005-03-03, 23:48
Varför skyller alla alltid på ägaren, det är klart att det är ägarens fel. Men vissa hundraser är så sönderavlade på aggressivitiet att de inte borde finnas.

nån speciell du tänker på då? ;)

JAM
2005-03-04, 01:22
Som tur var tog lina slut, annars hade jag nog blivit ganska illa biten, fått roidrage och käkat upp den.
:laugh:
Jag ser redan rubrikerna i tidningen dagen efter... :D :eating:

palme
2005-03-04, 09:12
Ägaren var inte ens där, den var fastkedjad vid ATM där jag skulle ta ut pengar för att handla. Nu undrar jag seriöst också vad jag kunde gjort om den fick tag i min arm.

Först hade du känt en smärta som inte går att beskriva, du hade känt dödsångest.

Har man sinnesnärvaro kan man försöka lyfta upp hunden, trycka den mot ett träd och strypa den. Inte det lättaste när den sliter allt den har i dina lemmar.

Jay-Z
2005-03-04, 09:15
Först hade du känt en smärta som inte går att beskriva, du hade känt dödsångest.

Har man sinnesnärvaro kan man försöka lyfta upp hunden, trycka den mot ett träd och strypa den. Inte det lättaste när den sliter allt den har i dina lemmar.

Det är därför man alltid har stålhättor och butterfly på sig. :MrT:































:D

Jet
2005-03-04, 09:40
Ägaren var inte ens där, den var fastkedjad vid ATM där jag skulle ta ut pengar för att handla. Nu undrar jag seriöst också vad jag kunde gjort om den fick tag i min arm.

Du kan ju prova att bryta svansen på den, men som Palme säger gör det jävligt ont att bli biten, fömodligen än jävligare om hunden hänger kvar *cry*