handdator

Visa fullständig version : Profetian blir sann?


Pretender
2005-03-03, 20:30
Ni som sett demolition man vet vad jag talar om ;)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,610271,00.html

Skulle verkligen vara "pricken över i" i hans karriär :thumbup:

/P

n1tro
2005-03-03, 21:42
ha ha ha :hbang:

snej
2005-03-03, 21:46
Ja det kan väl inte bli mycket värre i det landet, så why not.

AndersHermansson
2005-03-03, 22:19
Jag tror int att det fungerar. Tänk er alla tal till nationen. Hahahahah med den klassiska Arnoldbrytningen! :D

AnimalGen
2005-03-03, 22:19
har sett demolition man men kan ändå inte se kopplingen.

Überbiffen
2005-03-03, 22:21
har sett demolition man men kan ändå inte se kopplingen.
Arnold är president. : )

AnimalGen
2005-03-03, 22:25
Arnold är president. : )
Måste i så fall tänka på en helt annan film.

Hades
2005-03-03, 22:26
Är väl snarare så att Arnold har varit president tidigare och de pratar om "the Schwarzenegger presidential library".

Otto GROV
2005-03-03, 22:26
läs längst ner, nu kan usa få en före detta misbrukare av anabola steroider som president.
fan va ja störde mig när ja läste den meningen idioter *grr*

Solle
2005-03-03, 22:31
läs längst ner, nu kan usa få en före detta misbrukare av anabola steroider som president.
fan va ja störde mig när ja läste den meningen idioter *grr*
Han är ju en före detta missbrukare av steroider *screwy*

Otto GROV
2005-03-03, 22:34
Han är ju en före detta missbrukare av steroider *screwy*
jo de vet ja väll men ja störde mig fortfarande lika mycket på den meningen

Beast
2005-03-03, 22:46
Han är ju en före detta missbrukare av steroider *screwy*

Bäst att han blir avrättad!!! Bush har knarkat men han är president.

Solle
2005-03-03, 22:48
Bäst att han blir avrättad!!! Bush har knarkat men han är president.
Nä, jag har inget problem med att han har tagit anabola. Det jag reagerade på var att otto tyckte det var så konstigt att pressen tog upp det.

Bjorne
2005-03-03, 23:03
Det var faktiskt lite töntigt att de skulle trycka in en sådan mening, fast vad kan man förvänta sig av Aftonbladet?

Prankie
2005-03-03, 23:19
Nån som känner till vilka utbildning Arnold har? Eller har det ingen som helst betydelse.

John M
2005-03-03, 23:57
"Nu kan USA få en före detta missbrukare av anabola steroider som president." :laugh: :booty:

nordlander
2005-03-04, 00:52
Barn...börja knarka eller ta anabola så kan ni en dag bli president i sverige...

skaparn
2005-03-04, 01:01
Jag tycker faktiskt att Arnold hittills visat upp egenskaper som skulle göra honom till en god president.

Wooch
2005-03-04, 10:17
Nån som känner till vilka utbildning Arnold har? Eller har det ingen som helst betydelse.

JAg har för mig att han har en utbildning inom ekonomi. Inte helt säker.

Bjorne
2005-03-04, 13:38
Arnold är ju också gammal narkotikamissbrukare, I pumping Iron visar dem när han röker brass, vilket han sedan säger i Raw Iron att det faktiskt var gräs och att han tog djupa bloss.

Som ni vet kan man inte bruka narkotika, utan allt bruk är missbruk. Så han är gammal pundare...

Pretender
2005-03-04, 14:33
Arnold är ju också gammal narkotikamissbrukare, I pumping Iron visar dem när han röker brass, vilket han sedan säger i Raw Iron att det faktiskt var gräs och att han tog djupa bloss.

Som ni vet kan man inte bruka narkotika, utan allt bruk är missbruk. Så han är gammal pundare...

Man kanske borde ha i åtanke att detta var på 70-talet och man hade inte samma kunskaper om det som idag... plus att man hade en annan syn på narkotika och steroider (som väl rent av var lagligt?).

Rökte inte den nuvarande presidenten också? Vill minnas att letterman har sagt det i några monologer :) (vilket iofs. inte behöver betyda att det är sant). Men om det var ok att Bush gjorde det, så varför inte Arnold...

Hoffa
2005-03-04, 14:46
Jag har för mig att Thomas Bodström en gång sagt att han har rökt på i sin ungdom, han är ju helt okej nu. Men att Arnold som person blir president är väl inget fel, om han skulle bedriva en politik och ha värderinar som Gandhi, Martin Luther King eller Dalai Lama så skulle jag rösta på honom.

Men det verkar inte som han gör det. *rolleyes*

Föresten, vad hette den andra presidenten som också var skådis?
Var det Nixon?

King Grub
2005-03-04, 14:47
Föresten, vad hette den andra presidenten som också var skådis?
Var det Nixon?

Ronald Reagan!

stefannn
2005-03-04, 14:51
tror arnold skulle bli en bra president.. han har karisma som verkar vara viktigt...
bra för omvärlden är ju att arnold är pacifist och skulle nog in i det längsta förhindra krig..
att han har varit skådis kan väl inte hindra han har väl hållit på med politik ganska länge nu?

Bjorne
2005-03-04, 14:55
Man kanske borde ha i åtanke att detta var på 70-talet och man hade inte samma kunskaper om det som idag... plus att man hade en annan syn på narkotika och steroider (som väl rent av var lagligt?).

Rökte inte den nuvarande presidenten också? Vill minnas att letterman har sagt det i några monologer :) (vilket iofs. inte behöver betyda att det är sant). Men om det var ok att Bush gjorde det, så varför inte Arnold...Jag personligen har verkligen inget problem med det.

Bjorne
2005-03-04, 15:01
Martin Luther KingJudehataren som sa "...bränn deras synagogor och behandla dem icke med barmhärtighet."

Jäkla nazist! *grr*


*slap*

wintzell
2005-03-04, 15:40
E faktiskt ganska säker att det är i demolition man de säger att Arnold blev president...

Han blir nog inte någon dum president alls tror inte jag.

Förresten så bryter han inte längre. Han har tom gått till talpedagog för att kunna få tillbaka brytningen i filmer o.s.v. .......har jag hört.. *rolleyes*

Hoffa
2005-03-04, 15:49
Judehataren som sa "...bränn deras synagogor och behandla dem icke med barmhärtighet."

Jäkla nazist! *grr*


*slap*

Ofan, har han sagt det?

AnimalGen
2005-03-04, 15:53
JAg har för mig att han har en utbildning inom ekonomi. Inte helt säker.

2 ekonomi examen från Californien Bussines School.

Bjorne
2005-03-04, 19:50
Ofan, har han sagt det?Mmm, Luther gilla inte direkt judar, var visserligen inte många kristna som gjorde det på den tiden.

Hoffa
2005-03-04, 21:46
Mmm, Luther gilla inte direkt judar, var visserligen inte många kristna som gjorde det på den tiden.

Han var ju baptist så det är kanske förståligt, men jag är ju alltid naiv så jag har lite svårt att tro att han utryckt sig så där?

Annars får jag hålla mig till Gandhi och Dalai Lama... ;)

Bjorne
2005-03-04, 21:53
Han var ju baptist så det är kanske förståligt, men jag är ju alltid naiv så jag har lite svårt att tro att han utryckt sig så där?

Annars får jag hålla mig till Gandhi och Dalai Lama... ;)Läs historia utanför skolan, så ska du se själv :p

Mycket som inte nämndes i skolsalen...

Hoffa
2005-03-04, 21:56
Läs historia utanför skolan, så ska du se själv :p

Mycket som inte nämndes i skolsalen...

Jo, mycket av det som skrivs är ju inte objektivt.

Har du någon bok/källa som jag kan hitta uttalet/judehatet i kanske?

Bjorne
2005-03-04, 22:35
Jo, mycket av det som skrivs är ju inte objektivt.

Har du någon bok/källa som jag kan hitta uttalet/judehatet i kanske?Har tyvärr inte namnet på boken, dock behöver du ju knappast hitta en speciell bok för att läsa det. Utan kolla bland lite olika historieböcker som tar upp antisemitism lite mer detaljerat...

EDIT: Sökningen talar för sig själv:
http://www.google.se/search?q=Martin+Luther+King+antisemitism&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
En av de många resultaten...
http://www.analyskritik.press.se/idehistoria/Luther/Luthers%20antisemitism%20och%20den%20svenska%20kyr kan.htm

Löjtnant Blank
2005-03-04, 23:58
Har tyvärr inte namnet på boken, dock behöver du ju knappast hitta en speciell bok för att läsa det. Utan kolla bland lite olika historieböcker som tar upp antisemitism lite mer detaljerat...

EDIT: Sökningen talar för sig själv:
http://www.google.se/search?q=Martin+Luther+King+antisemitism&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
En av de många resultaten...
http://www.analyskritik.press.se/idehistoria/Luther/Luthers%20antisemitism%20och%20den%20svenska%20kyr kan.htm
Skitsnack. Det är du som behöver läsa på. King var inte antisemit.


http://www.camera.org/index.asp?x_article=369&x_context=8

Hades
2005-03-05, 01:07
Haha.
Bjorne: Du kanske ska skilja på Martin Luther och Martin Luther King?

Bjorne
2005-03-05, 01:14
Skitsnack. Det är du som behöver läsa på. King var inte antisemit.


http://www.camera.org/index.asp?x_article=369&x_context=8

Haha.
Bjorne: Du kanske ska skilja på Martin Luther och Martin Luther King?

Haha, whops, ber om ursäkt. Alltid tyckte att det varit märkligt att folk inte sagt ågot om det... :D