handdator

Visa fullständig version : fått ont av vikter?


Tobbe86
2005-03-03, 00:24
nån mer än jag som lyckats fått en hantel i huvudet tex??

skulle köra hantelpress för bra många år sedan när armen vek sig å jag fick 31kg hanteln i pannan mindre skönt kan jag lungt påstå :thumbup:

har även lyckats tappa en 10 kg vikt på stortån detta fenomen ägde rum förra veckan som tur var det en gummiklädd vikt och den ramla bara ca 2 dm så det var inte så stor skada, men ont nå så grönjävligt gjorde de iaf *spy*

kul å höra om nån råkat ut för nått likande?

TTT
2005-03-03, 00:26
Jag har lyckats tjonga till mig i pannan med en hantel när jag kört curls. ;)

Tappat vikt på axeln under hantelpress och självklart har tårna fått sig en smäll då och då =P

Metal_boy_
2005-03-03, 00:27
på bröst och ben har jag fått hantlarna många gånger

Halldin
2005-03-03, 10:06
Det var väl någon här på Kolozzeum som körde hantelpress och först fick hanteln i pannan, sen rätt ner på pungen. :thumbup:

Det närmsta jag kan komma är väl när jag gick in i ställningen som håller uppe hantlarna och lilltånageln lossnade. Hade glömt mina skor. *cry*

Edit: Några dagar senare så slet jag upp nageln igen när jag skulle kliva in i benpressen. Efter ett tag ramlade nageln av helt. Nu glömmer jag sällan skor. :thumbup:

Arnesson
2005-03-03, 10:11
Det var väl någon här på Kolozzeum som körde hantelpress och först fick hanteln i pannan, sen rätt ner på pungen. :thumbup:

Det närmsta jag kan komma är väl när jag gick in i ställningen som håller uppe hantlarna och lilltånageln lossnade. Hade glömt mina skor. *cry*

Polare till mig som fick ena hanteln i pannan o den andra på pungen, när han hade kört hantelpressar för bröst :D

En annan polare skulle lägga tillbaka hanteln för ett tag sedan i "hantelskenorna" (hantelstället) Men han missade och hanteln ramla bakåt och hans finger blev klämt. Det såg mindre skoj ut. Dagen efter fick han åka till sjukhuset och bränna hål, genom nageln, in i fingret (med ett gem som de eldade på). Fingret bara dunka, och det var helt blodfyllt. Hans nagel ser fortfarande efter flertalet veckor ut som skit :D

Laan
2005-03-03, 10:15
En annan polare skulle lägga tillbaka hanteln för ett tag sedan i "hantelskenorna" (hantelstället) Men han missade och hanteln ramla bakåt och hans finger blev klämt. Det såg mindre skoj ut. Dagen efter fick han åka till sjukhuset och bränna hål, genom nageln, in i fingret (med ett gem som de eldade på). Fingret bara dunka, och det var helt blodfyllt. Hans nagel ser fortfarande efter flertalet veckor ut som skit :D


Det verkar vanligt med olyckor vid hantelstället..

En kille på mitt förra gym i borås lyckades snubbla när han skulle lägga tilbbaka två tunga hantlar, och satte tänderna rakt in i spegeln...
:cryout: han fick åka till sjukhuset, och spegeln dog.

Trassel
2005-03-03, 10:24
Gym är livsfarliga!!

Såg en grymt fin kille på gymmet för ett par år sen, resulterade i att jag GICK rakt in i skivstången i smithen... inte skönt..

För ett par veckor sen.. smällde till knät med 70 kg när jag körde marklyft... AJ AJ AJ!!

Rataxes
2005-03-03, 10:28
Närmaste jag kommit var väl när jag körde vadpress i smithen på 160 kg och ena benet ofrivilligt vobblade till så att jag tappade balansen. Var för långsam med att smita undan så ryggen blev lite tilltryckt innan stången dunsade ner i golvet med en smäll som fick folk i omklädningsrummen att titta ut för att se vad det var som lät. Kunde inte träna nånting som aktiverade nedre ryggen på en månad efter det. ;)

Halldin
2005-03-03, 10:39
Jag kom på en annan, jag maxade i marklyft och råkade krumma ryggen. Knaaaak. Hade värk i flera veckor efteråt. *cry*

kelk
2005-03-03, 10:40
När man kör scullcrushes så har man lyckats tappa något i ansiktet ja =/

kroy
2005-03-03, 11:03
När man kör scullcrushes så har man lyckats tappa något i ansiktet ja =/

därifrån namnet på ävningen kommer eller? :) :confused: :em:

Shadow Warrior
2005-03-03, 11:19
När jag var rookie så failade jag i böj och visste inte vad jag skulle göra så jag kastade mej frammåt med vikten in i racket... hehe.

Annars så har man ju slagit sej i hakan ett antal gånger när jag gjort highpull o sånt...

Spec^
2005-03-03, 11:26
Dragit stången rakt i pannan vid scottcurls, ont som fan!
Dragit upp stången stenhårt in i kronjuvelerna under shrugs, lika ont det :D

Jense
2005-03-03, 11:38
32a i pannan när min skitdåliga passare inte höll under armbågen utan runt mina handleder sen bara släppte när jag inte orkade = armen vek sig och hantlen landade lite fel.

tur man inte va så stark på den tiden

abjorn
2005-03-03, 11:41
krossat ena stortån, klämt händer i skivstångsrack, slagit i huvudet i diversre utstickande saker.

ante
2005-03-03, 15:13
har sumpat en 15kgs-kaka när jag skulle sätta den på viktstället, den studsade ner och rakt in i smalbenet. Fan vad ont det gjorde, var för ca 1 månad sen, och är fortfarande öm på punkten där en träffade.

adde
2005-03-03, 15:45
Sätt ett rejält tungt handtag i en draghiss. Sen böjer du dig fram för att byta vikter. Dra ur spärren... och få ett rejält tungt handtag i bakhuvudet...

/adde

palme
2005-03-03, 15:46
50kg's hantel rätt på pecsen och en annan på bäckenet, det kändes.

Varit nära många ggr att få små 5kg's kakor på fötterna för folk lagt de mellan 2st 15kg's/20k's, idioter.

z_bumbi
2005-03-03, 15:51
Sätt ett rejält tungt handtag i en draghiss. Sen böjer du dig fram för att byta vikter. Dra ur spärren... och få ett rejält tungt handtag i bakhuvudet...

/adde

Det har man gjort några gånger, oftast när man brukar köra med ett lättare handtag i vanliga fall men att det redan sitter ett handtag i hissen så man lika gärna kan köra med det. Ont gör det i alla fall.

victor_n
2005-03-03, 16:10
jag har väll lyckats me 2 femmor på fötterna=/

lyckats få 32 kgs hantlarna på brösten i hantelpress.. har även sträckt ena armen när jag körde hantelflyes å ville köra så många jag bara kunde på sissta settet :em:

Diana
2005-03-03, 16:16
Närmaste jag kommit var väl när jag körde vadpress i smithen på 160 kg och ena benet ofrivilligt vobblade till så att jag tappade balansen. Var för långsam med att smita undan så ryggen blev lite tilltryckt innan stången dunsade ner i golvet med en smäll som fick folk i omklädningsrummen att titta ut för att se vad det var som lät. Kunde inte träna nånting som aktiverade nedre ryggen på en månad efter det. ;)

fy satan! sånt scenario har ja allti mardrömmar om när ja kör vader i smith!
de värsta ja vart me om va att tappa en tio-kaka på fotryggen, tårna klarade sej som tur va:thumbup: men faen va ont de gjorde *grr27*

_micke_
2005-03-03, 16:24
En gång för väldigt länge sen så skulle jag ta en 25kg kaka från benpressen för att lägga på skivstången.
Men jag märkte inte att det var en 1.25kg liten metall vikt före 25:an.
Så jag drog ut 25:an å ner föll den där 1.25:an rakt ner på min tå så nageln flög av å blodet spruta.
Det var väl mindre härligt må jag säga.

Henke
2005-03-03, 16:29
Har väl inte enbart med vikt å göra men, råkade sätta fast kalingarna i bältet när jag körde böj, var ganska tungt så jag kunde inte stanna upp rörelsen tillfräckligt fort efter det att jag kände att de satt fast, blev ett par fina string, ont som fasen samt att kallingarna sprack.
Numer känner jag alltid med handen runt bältet för att se att det går fritt.

mystic[-_-]
2005-03-03, 16:34
Gick in ett viktställ så jag fick en blåtira och tappade 15 kg plattan jag höll i på foten :D Undrar vad jag tittade på :MrT:

ante
2005-03-03, 16:41
Har väl inte enbart med vikt å göra men, råkade sätta fast kalingarna i bältet när jag körde böj, var ganska tungt så jag kunde inte stanna upp rörelsen tillfräckligt fort efter det att jag kände att de satt fast, blev ett par fina string, ont som fasen samt att kallingarna sprack.
Numer känner jag alltid med handen runt bältet för att se att det går fritt.

:laugh:

hum
2005-03-03, 16:43
Tappade 20kg på tån en gång, gjorde inte så jätteont faktiskt. Alla andras naglar verkar ju ha pajat av mycket lättare vikter, har jag supertår? :confused:

abjorn
2005-03-03, 16:51
Tappade 20kg på tån en gång, gjorde inte så jätteont faktiskt. Alla andras naglar verkar ju ha pajat av mycket lättare vikter, har jag supertår? :confused:

beror ju på hur vikten hamnar och från vilken höjd, när jag krossade stortån föll en 10kg kaka från översta pinn på viktstället rakt på tån så den gick av på två ställen *cry*

Metal_boy_
2005-03-03, 17:00
Sätt ett rejält tungt handtag i en draghiss. Sen böjer du dig fram för att byta vikter. Dra ur spärren... och få ett rejält tungt handtag i bakhuvudet...

/adde


haha den tabben har man gjort

30cm
2005-03-03, 17:01
Näe, har respekt för vikterna.
Men jag kom att tänka på när jag tappade en shaker full med vatten vid dipsstället. En anställd tränade då. Det var lite pinsamt.

fletchta
2005-03-03, 17:11
Körde hantelpress hemma för lääänge sedan, Låsen var visst lite dåliga till hantlarna så plötsligt ser jag i ultrarapid hur viktplattorna gled av från hanteln i toppläget, rakt ned i ansiktet på mig. Det blev ett fint blåmärke på kinden minns jag, tur att man var klen.

30cm
2005-03-03, 17:16
Ja jusst det...
I början av min karriär, när jag var typ 14-15 år och maxade i bänkpress utan lås gled 10kg-plattan av, rullade ut ur dörren och ner för trappan. Detta var i skolan och den koleriska vaktmästaren blev inte glad :).

Lasse Kongo
2005-03-03, 18:24
Fan va klantiga ni är...

Jag har råkat rasera en hel bänkpresställning, var typ 160 kg på och jag drog bort alla plattor på ena sidan: KAAAABOOOOOM, blev så jävla rädd så jag dansa i ren Jim Carrey stil när skiten braka *screwy* (brukar dansa när ja blir rädd)

Otto GROV
2005-03-03, 18:32
körde riktigt tunga push-downs i kabel för ett tag sen, Efter ungefär 5reps slinter ja med hantaget presis när ja nått bottenläget, Hantaget åker upp med en jävla fart o träffar mig mitt på hakan. :laugh: gjorde lite små ont blödde som fan också, sen dan efter kör ja chins o lyckas självklart slå i hakan i chins stången så såret går upp igen.

Ralle
2005-03-03, 18:36
Polare till mig som fick ena hanteln i pannan o den andra på pungen, när han hade kört hantelpressar för bröst :D

En annan polare skulle lägga tillbaka hanteln för ett tag sedan i "hantelskenorna" (hantelstället) Men han missade och hanteln ramla bakåt och hans finger blev klämt. Det såg mindre skoj ut. Dagen efter fick han åka till sjukhuset och bränna hål, genom nageln, in i fingret (med ett gem som de eldade på). Fingret bara dunka, och det var helt blodfyllt. Hans nagel ser fortfarande efter flertalet veckor ut som skit :D

Jag gjorde exact samma sak med en 45kg hantel och bara ringfingret dämpade.. Nageln stog med ca 45graders vinkel upp åt vänster och jag hade satans ont ganska länge men jag bet bara ihop och sket i att besöka läkaren. Vilket egentligen är ganska dummt

Jesper
2005-03-03, 18:37
en gång sköt ja upp smithstången i bakhuvvet med ok kraft när ja körde axelpress bakom huvvet..annars har man väl tappat nån hantel då då när man pressat. slår i tår i maskiner brukar ja göra titt som tätt med. tur att jag inte känner smärta.

Bjorne
2005-03-03, 18:39
Efter att har kört rätt många sett marklyft, så var man trött och go, skulle hänga tillbaks vikterna på stället, trött som man var, så gjorde man det rätt oförsiktigt, vilket fick en klo att trilla ner rakt på tån från axelhöjd, gjorde väldigt ont.

Slagit i hakan med skivstången när jag skulle köra explosiv militärpress.

Efter ett många set av knäböj orkade inte benen bära mig och jag trilla över en bänk, istället för att gå över den.

När jag körde hantellyft åt sidan med explosiv rörelse, så på väg ner drog hanteln rätt in i låret.

Ytterligare en gång när jag körde hantellyft åt sidan så klämde jag ett finger i bottenläget, när vikterna skulle bromsa vart andra, men min precision var inte den bästa och ett finger kom i mellan.

Klarat mig undan från en 30kg hantel emot huvudet när jag körde hantelpress för lång tid sedan.

JustinCredible
2005-03-03, 18:47
fastnade med håret i viktmagasinet när en tant körde rodd. Jag skulle byta belastning på mitt viktmagasin och min hårsvans lade sig i hennes magasin och när hon var klar med settet så klämdes den fast :cryout:

Hades
2005-03-03, 18:50
Efter ett tungt set knäböj lade jag mig på golvet för att återfå medvetandet (;)). När jag sedan skulle resa mig upp slog jag huvudet i skivstången med rejäl kraft. Jag var lite yr efter det.

För övrigt undrar jag hur fasen Bjorne utför sina hantellyft åt sidan.

Bjorne
2005-03-03, 19:33
Den negativa fasen varar inte hela vägen ner till bottenläget, utan brukar klanga ihop vikterna istället när jag kör tungt. Då när jag kör med raka armar...

Hades
2005-03-03, 19:48
Den negativa fasen varar inte hela vägen ner till bottenläget, utan brukar klanga ihop vikterna istället när jag kör tungt. Då när jag kör med raka armar...
Kanske kör lite för tungt om du inte klarar att hålla emot vikterna på nedvägen? ;)

z_bumbi
2005-03-03, 20:12
Jag har råkat rasera en hel bänkpresställning, var typ 160 kg på och jag drog bort alla plattor på ena sidan: KAAAABOOOOOM

Jag har gjort samma sak med en benpress. :em:

Om man ska ta upp fall kompisar har varit med om så slog en ut en del framtänder genom att lasta av ena sidan på skivstången först, nästa olycka på det gymet var när en annan körde hantelpressar med två olika hantelpar och en av de fria hantlarna rullade in under bänken så när han skulle lägga ifrån sig hanteln så krossade han ett finger mellan den hanteln han höll i handen och den som hade rullat in.

Grisen
2005-03-03, 20:16
fastnade med håret i viktmagasinet när en tant körde rodd. Jag skulle byta belastning på mitt viktmagasin och min hårsvans lade sig i hennes magasin och när hon var klar med settet så klämdes den fast :cryout:

:laugh:

Jay-Z
2005-03-03, 20:38
Måste skvallra:
supermatts axeln gick ur led när han körde sneda hantelpressar. En 31-kilos hantel rakt ned i bröstet. Från toppläget. Haha. :insertNelson

Deadlift
2005-03-03, 20:51
he he :) rolig tråd. Måste bidra med något jag också.

Jag har bla tappat 170 kilo i bröstet (var för snabb/dålig att lägga tillbaks stången på krokarna efter avslutat set bänkpress)

Repat upp snoken och pannan ett antal ggr när jag kört triceps pushdown (dåliga vajrar gör fina märken)

Körde sittande rodd med lite extra viktskivor på magget, då släppte vajerfästet precis när jag laddade på första reppen. Jag kan lova att det blev en fin bakåtkullerbytta. Jag förstår inte alls varför alla på gymet tokgarvade :confused: ;)

Köttbullen
2005-03-03, 21:05
en 40kgs hantel förstörde min mp3 spelare.

1-2-3
2005-03-03, 21:23
Inga direkta olyckor, men brukar få ont av stången när jag misslyckas med att maxa i bänkpress, ensam på gymmet. Mindre skönt att rulla ned ~100kg från bröstet, över magen ner till midjan...

Bjorne
2005-03-03, 22:53
Kanske kör lite för tungt om du inte klarar att hålla emot vikterna på nedvägen? ;)Jag håller bara inte emot på hela negativa fasen, utan sista biten får hantlarna falla fritt. Kör jag så, orkar jag mer, annars ligger det spänning på axlarna hela tiden och jag får sänka vikten eller antal reps, vilket inte verkar löna sig för min del.

Tobbe86
2005-03-03, 23:00
Har väl inte enbart med vikt å göra men, råkade sätta fast kalingarna i bältet när jag körde böj, var ganska tungt så jag kunde inte stanna upp rörelsen tillfräckligt fort efter det att jag kände att de satt fast, blev ett par fina string, ont som fasen samt att kallingarna sprack.
Numer känner jag alltid med handen runt bältet för att se att det går fritt.


:laugh:

GTX
2005-09-19, 19:55
har kört, mag-övning, då man sitter på knä å drar snöre bakom nacken å greppar med hänerna, á la Arnold. å ett åtskilliga gånger dragit skallen i golvet!! :D

Baha
2005-09-19, 20:01
jag har pushpresset upp stången i hakan, aj aj

sen på ngt mysko vis när jag körde knäböj på min feta tid på 185 kg så lutade jag mig väl framåt på ngt mysko och jag var svettig som fan så vikten flög snabbt över skallen framåt på ngt vis mkt framåtlutande rygg blandat med hal svett , bet mig iaf i tungan som fan o blodade lite.

Lepras
2005-09-19, 20:11
va några smågrabbar på gymmet idag, ca 10-12 år,, sprang runt o drog i allt, sen passade dom på att "maxa" på löpbandet som inte slutade väl. killen drog på full fräs och kutade i 5 sek, sen sa de bara swoooshh- snavade o föll på magen, slog i tänderna i bandet och kastades iväg 2 meter,, haha, va nog de roligaste på länge :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
*innocent*

bosse_brutal
2005-09-19, 20:24
det värsta jag lyckats med var väl när jag skulle plocka upp en viktskiva från golvet bredvid powerracken, reser mig upp och drar huvet rätt i stången... annars brukar jag ju för det mesta hålla mig till att klämma fingrar och tår mellan viktskivor.

Kebab-Arne
2005-09-19, 20:38
va några smågrabbar på gymmet idag, ca 10-12 år,, sprang runt o drog i allt, sen passade dom på att "maxa" på löpbandet som inte slutade väl. killen drog på full fräs och kutade i 5 sek, sen sa de bara swoooshh- snavade o föll på magen, slog i tänderna i bandet och kastades iväg 2 meter,, haha, va nog de roligaste på länge :laugh: :laugh:
*innocent*

:laugh:

Det enda lilla jag kan komma just nu är att köra koncentrationscurl och få hanteln i huvudet.

FinnPower
2005-09-19, 21:50
På förra gymmet jag tränade på var det en snubbe som rusade förbi latsdragmaskinen och fick stången i ögat. :(
Det blev till sjukhuset, vet inte hur det gick med stackarn.

GTX
2005-09-19, 21:53
det värsta jag lyckats med var väl när jag skulle plocka upp en viktskiva från golvet bredvid powerracken, reser mig upp och drar huvet rätt i stången... annars brukar jag ju för det mesta hålla mig till att klämma fingrar och tår mellan viktskivor.

lät som Mr. Beans ungar eller nått :P

puppas
2005-09-19, 21:56
Hantelpress : Tappade 30kg's hantel först rakt ner i bröstet, sen den andra försökte jag kärvt hålla emot med rak arm i 45° vinkel, men det gick ju inte ( *screwy* ) så den landade på låret...Mina axlar har varit konstiga sedan dess, knakar och känns rostiga :(


En kompis ramlade in i en enorm spegel framför stället med alla hantlar, var så trött efter sista setet så han orkade inte hålla emot när han lägger tillbaka den, så han lägger sig emot spegelväggen i slow motion...Har det på film, oslagbart...

Finns mera, men minnet...

sanoj
2005-09-19, 22:08
Fan va klantiga ni är...

Jag har råkat rasera en hel bänkpresställning, var typ 160 kg på och jag drog bort alla plattor på ena sidan: KAAAABOOOOOM, blev så jävla rädd så jag dansa i ren Jim Carrey stil när skiten braka *screwy* (brukar dansa när ja blir rädd)

Det där har hänt mig, dock inte med den vikten. Jag började faktiskt oxå dansa som Jim Carey de gångerna det har hänt.

Mehdi
2005-09-19, 22:58
Hmmm.. tjao, har fått stången rakt på hakan med full kraft från att precis ha frivänt vikten och ska överstöta skiten. Skönt!
Har även frivänt med lite skumma vinklar och fått stången på halsen istället för på axlarna.
Sen haha har det hänt att man haft dålig balans i bottenläget av ryck och stången legat något för långt bakåt och bara släppt vikten för att inte dras med bak skiten o således fått stången på korsryggen :D

AH! Jo! Har råkat krossa mitt finger mellan ett hantelställ och en hanteln. Råka komma fel helt enkelt *grr27*

Endumen
2005-09-19, 22:59
Jag har tappat 90kg (bänkpress) rakt ner i bröstet. Fattar inte hur jag lyckades, stången bara rullade ur händerna.

Sen hände en annan obskyr grej, men det var i omklädningsrummet. Det var såhär att jag precis blivit kalr med min träning, gått in i omklädningsrummet,duschat och var påväg att ta på mig kläderna. Jag tar fram ett par sockar, som var ihophedda i en knul. För att tjäna lite tid så tog jag tag i ena änden och kastade socken neråt (i tron om att den skulle vecklas ut). Detta resulterade i att socken endast vecklades ut halvvägs och den resterande knulen for rakt emot de ädlare delarna med en väldans fart. Kan tilläggas att jag låg och tjippade efter andan i över 20 minuter innan jag kunde ställa mig upp igen :D

mangemani
2005-09-19, 23:13
1. skivstången har glidigt ur händerna på en 2 ggr*smack*rakt ner på bröstkorgen,en gång med lätta vikter och en gång med tunga.

2. kiggandes triceps press med 1 hantel...tappade den rakt på pannan...lite längre ner så hade man brutigt näsbenet.

3. liggandes hantelpress....ena hanteln for ur handen och brakade rakt in i revbenen innan den föll på golvet.

4. passade på ena sidan när en annan körde knäböj....idioten sa inte till att stången höll på att glida ur händerna på han,så han släppte stången och alla vikterna for av på den sida som jag stog på,1 20 kilos och 1 15 kilos rakt på foten.

5. sen finns det ju oändligt med tillfällen då man har råkat banka in tån i nån vikt eller gått in i nån stång.


detta är vad vad man har lyckats med under alla år man har tränat...stay tuned another 25 years så kan jag berätta lite mer olyckor.

PopEye2
2005-09-20, 00:55
[QUOTE=mangemani]1. skivstången har glidigt ur händerna på en 2 ggr*smack*rakt ner på bröstkorgen,en gång med lätta vikter och en gång med tunga.

hur håller du stången?

lol fattar inte hur folk kan tappa hantlar ur handen i hantelpress!! :D

mangemani
2005-09-20, 01:14
[QUOTE=mangemani]1. skivstången har glidigt ur händerna på en 2 ggr*smack*rakt ner på bröstkorgen,en gång med lätta vikter och en gång med tunga.

hur håller du stången?

lol fattar inte hur folk kan tappa hantlar ur handen i hantelpress!! :D


som vanligt skulle jag tro,tummen runt stången.

man fattar inte förns man själv råkar ut för det
;)

Lille
2011-06-13, 09:38
Dragit stången rakt i pannan vid scottcurls, ont som fan!
Dragit upp stången stenhårt in i kronjuvelerna under shrugs, lika ont det :D


Går det att göra på något annat sätt?!

sp123ltd1
2011-06-13, 10:14
Går det att göra på något annat sätt?!
Är du medveten om att tråden är över 5år gammal?

filmjölk
2011-06-13, 11:06
Jag har gjort en rolig miss när jag var inne på att handlederna måste vara raka när man pressar. Körde sittande hantelpress på 35kg (tror jag) handleden vek sig åt fel håll, och med den ganska blygsamma belastningen lyckades jag stuka handleden, stuka tummen och fick en muskelbristning i thenarmuskeln (den köttiga delen innanför tummen) sedan dess har jag aldrig raka handleder när jag pressar.

hugok
2011-06-13, 16:34
Jag har för mej att det var här på kolo som någon berättade att han knippsat av en del av förhuden när han var trött och släppte hantlarna i hantellyft åt sidan.

När jag tränade med en kompis lastade vi på olika vikt på sidorna när jag skulle köra bänkpress så jag föll åt ena sidan, men ingen skada.

Eira
2011-06-13, 16:39
La 30 kg på stången och skulle upp till 100 reps med 15 ske vila mellan set. Upp mot 80 blev jag kaxig och trodde jag kunde göra en 4:a... Fick rulla av stången och klämde magen på nått vänster. Inte spec hardcore men fail på den vikten..kändes lite töntigt så jag garvade för mig själv resten av repsen setten. blev 100 till slut hur som

Herr Oberst
2011-06-13, 18:34
Dragit av kabeln när jag kört latsdrag. Stången drämde jag rakt ner i hakan

Klämma fingrar i hantelstället är en klassiker.

Trillat framlänges vid knäböj och blev nästan giljotinerad