handdator

Visa fullständig version : Är du Kolozzeumberoende del 2 - TEST


JAM
2005-03-02, 21:52
http://www.pokersidan.se/spelberoendetest.php
Går att byta ut spel mot kolo i en hel del av fallen, tillräckligt många för att komma upp i högsta beroendeskalan ;)Tittade in där och gjorde testet. Resultatet var skrämmande! Testa du också:

__________________________________________________ ____

Kolozzeumberoendetest

Svara ja eller nej på följande påståenden:

• Du börjar posta oftare med högre intensitet.
• Du tänker ständigt på Kolozzeum.
• Du blir rastlös och känner dig irriterad när du inte kan läsa.
• Du tänker "I morgon ska jag inte läsa". Men misslyckas och loggar in ändå.
• Du läser för att slippa tänka på andra problem.
• Du postar för att få tillbaka bortglömda trådar.
• Du ljuger och manipulerar för att dölja ditt postande.
• Du riskerar att förlora relationer och jobb på grund av ditt läsande.
• Du begår brott för att få pengar till din internetuppkoppling för att kunna läsa.
• Du litar på att andra fixar fram pengar för att lösa de ekonomiska kriser som uppstår.

1-2 JA: Inga direkta problem, men var uppmärksam
3-4 JA: Du har problem och bör söka hjälp. Du missbrukar.
5-10 JA: Du är beroende, en så kallad patologisk kolozzeumare. Både du och andra tar skada.

Är du i risksonen bör du besöka någon av följande sidor: exhale.us och *******.se. Du kan också ringa 08-505 821 16 då kommer du till KBL, Kolozzeums Beroende-Linje. Denna linje hjälper dig att komma i kontakt med stödgrupper och låter dig träffa människor i samma situation. Hos kurator Allan får du tala ut och Lasse lugnar dig med det senaste från Fairing.

:D

Allan
2005-03-02, 22:01
Är du i riskzonen bör du besöka någon av följande sidor: exhale.us och *******.se. Du kan också ringa 08-505 821 16 då kommer du till KBL, Kolozzeums Beroende-Linje. Denna linje hjälper dig att komma i kontakt med stödgrupper och låter dig träffa människor i samma situation. Hos kurator Allan får du tala ut och Lasse lugnar dig med det senaste från Fairing.

:D



:laugh:


allan

Jense
2005-03-02, 22:03
Kolozzeumberoendetest

Svara ja eller nej på följande påståenden:

• Du börjar posta oftare med högre intensitet. JA
• Du tänker ständigt på Kolozzeum. NEJ
• Du blir rastlös och känner dig irriterad när du inte kan läsa. NEJ
• Du tänker "I morgon ska jag inte läsa". Men misslyckas och loggar in ändå. NEJ
• Du läser för att slippa tänka på andra problem. JA
• Du postar för att få tillbaka bortglömda trådar. NEJ
• Du ljuger och manipulerar för att dölja ditt postande. NEJ
• Du riskerar att förlora relationer och jobb på grund av ditt läsande. NEJ
• Du begår brott för att få pengar till din internetuppkoppling för att kunna läsa. JA
• Du litar på att andra fixar fram pengar för att lösa de ekonomiska kriser som uppstår. JA

1-2 JA: Inga direkta problem, men var uppmärksam
3-4 JA: Du har problem och bör söka hjälp. Du missbrukar.
5-10 JA: Du är beroende, en så kallad patologisk kolozzeumare. Både du och andra tar skada.



fan..

AcidSleeper
2005-03-02, 22:05
JAM: Klockrent! :thumbup: :D

Pez
2005-03-02, 22:11
Den här var värd en egen tråd...
Ursprungstråden finnes här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39109

Elajt
2005-03-02, 22:18
Klockren! :thumbup:

Grisen
2005-03-02, 22:23
Jag åkte dit, kanske ber om ip-bann efter 12-stegs programmet.

JAM
2005-03-02, 23:06
Jag åkte dit, kanske ber om ip-bann efter 12-stegs programmet.
Att själv be om en tremånaders IP-ban är ett stort och viktigt steg i rätt riktning, men det kräver stort ansvar - jag har hört talas om personer som registrerat sig med nytt nick och surfat från biblioteksdatorer... Officiellt på forumet har de sagt att "datorn har gått sönder" eller "jag ska resa bort över julen"...

Hades
2005-03-02, 23:13
Att själv be om en tremånaders IP-ban är ett stort och viktigt steg i rätt riktning, men det kräver stort ansvar - jag har hört talas om personer som registrerat sig med nytt nick och surfat från biblioteksdatorer... Officiellt på forumet har de sagt att "datorn har gått sönder" eller "jag ska resa bort över julen"...
En viss moderators dator "gick sönder" i december. Sedan skulle han "resa bort" över julen. Kolo-avvänjningskliniken?

Diana
2005-03-03, 16:04
:laugh: den här tråden förgyllde min eftermiddag!!

Froddan
2005-03-03, 17:10
"Inga direkta problem..." *puh*

swarre
2005-03-03, 20:43
Tittade in där och gjorde testet. Resultatet var skrämmande! Testa du också:

__________________________________________________ ____

Är du i risksonen bör du besöka någon av följande sidor: exhale.us och *******.se. Du kan också ringa 08-505 821 16 då kommer du till KBL, Kolozzeums Beroende-Linje. Denna linje hjälper dig att komma i kontakt med stödgrupper och låter dig träffa människor i samma situation. Hos kurator Allan får du tala ut och Lasse lugnar dig med det senaste från Fairing.

:D


Åkte ju dit lika ordentligt på den omarbetade versionen som på originalet :hbang:

Men som tur är vet jag ju nu var jag ska vända migför att få hjälp, så i natt kan jag sova lugnt :sleep:

Leon
2005-03-03, 21:15
Känns som jag inte vill veta svaret! *spy*

Jorgen
2005-03-03, 21:26
Kolozzeumberoendetest

Svara ja eller nej på följande påståenden:

• Du börjar posta oftare med högre intensitet. JA
• Du tänker ständigt på Kolozzeum. NEJ
• Du blir rastlös och känner dig irriterad när du inte kan läsa. JA
• Du tänker "I morgon ska jag inte läsa". Men misslyckas och loggar in ändå. NEJ, vem tänker på att INTE logga in? *screwy*
• Du läser för att slippa tänka på andra problem. NEJ
• Du postar för att få tillbaka bortglömda trådar. NEJ
• Du ljuger och manipulerar för att dölja ditt postande. NEJ
• Du riskerar att förlora relationer och jobb på grund av ditt läsande. NEJ
• Du begår brott för att få pengar till din internetuppkoppling för att kunna läsa. NEJ
• Du litar på att andra fixar fram pengar för att lösa de ekonomiska kriser som uppstår. NEJ

1-2 JA: Inga direkta problem, men var uppmärksam
3-4 JA: Du har problem och bör söka hjälp. Du missbrukar.
5-10 JA: Du är beroende, en så kallad patologisk kolozzeumare. Både du och andra tar skada.

Är du i risksonen bör du besöka någon av följande sidor: exhale.us och *******.se. Du kan också ringa 08-505 821 16 då kommer du till KBL, Kolozzeums Beroende-Linje. Denna linje hjälper dig att komma i kontakt med stödgrupper och låter dig träffa människor i samma situation. Hos kurator Allan får du tala ut och Lasse lugnar dig med det senaste från Fairing.

:D

Puh. Det är lugnt.

//Jörgen