handdator

Visa fullständig version : Kreatin, 44gram på 1 skopa?


MFredde
2005-03-02, 19:35
Hej

Satt nyss å snacka med polarn om kreatin.

Han använder sig utav Kreatin HSC från ast.

och jag har microniserat kreatin från AST.

Jag har blivit rekomenderad till att ta cirka 25 gram om dagen i 5 olika upplägg.

Och jag antog att det var samma för min kompis som har HSC, så jag sa åt honom att ta 5 skopor om dagen, men nu visade det sig att hans skopa var 44gram. Jag blev väldigt osäker hurvida han ska ta HSC'n. skiljer det sig mot mitt?

Mvh

Bamse
2005-03-02, 19:47
HSC är väl en kolhydratsblandning med kreatin i.... jämfört med din burk som innehåller rent kreatin.

Hjärterdam
2005-03-02, 20:32
Säker på detta?. Isåfall så stämmer det ju att hans skopa är 44gram, Men frågan är då om han kan ta det på samma sätt som jag gör?.

i annat fall. kan ni redovisa en annan bra metod?

Mvh

Patte
2005-03-02, 21:03
HSC är en kreatintransporter ja så det är ju massvis med kolhydrater i den också. Det jag tycker han ska göra är att ta HSC 1-2ggr /dag beroende på om tar kolhydrater både före och efterträningen (AST kallar det för bracketing). Då får han i sig 5-10g. Det övriga kreatinet 15-20g tycker jag han ska få i sig genom att köpa en burk mikroniserat kreatin att ladda på. Slipper bli så satans dyrt då :)

Elajt
2005-03-02, 21:51
HSC är en kreatintransporter ja så det är ju massvis med kolhydrater i den också. Det jag tycker han ska göra är att ta HSC 1-2ggr /dag beroende på om tar kolhydrater både före och efterträningen (AST kallar det för bracketing). Då får han i sig 5-10g. Det övriga kreatinet 15-20g tycker jag han ska få i sig genom att köpa en burk mikroniserat kreatin att ladda på. Slipper bli så satans dyrt då :)


Instämmer med ovan :)
men har också hört att man kan ta enbart kreatin monohydrat under uppladningen

MFredde
2005-03-02, 23:33
Jag använder ingen uppladdning alls med mitt kreatin, Kör som AST rekomenderar. 25gram om dagen i 3 dagar, tar det uppdelat på 5 olika tidpunkter 5gram åt gången, sen vilar jag från det i 3 dagar, Funkar kanonbra för mig !.