handdator

Visa fullständig version : Hjälp me gymskada!


krilleh
2005-03-02, 19:03
Allt började för 3 veckor sen när jag började gymma igen efter att ha varit sjuk en vecka! Men misstaget jag gjorde var att ta för mkt och jag överansträngde mig på gymmet! det började göra ont i mina underarmar för jag tog för mkt så jag slutade gymma 2 veckor! alltså det kändes hela tiden i armen i ett par dagar och när ja klämde på den så gjorde de ont!
När armen äntligen var återställd började jag gymma igen och ibörjan gick de bra eftersom denna gången tog jag de lugnt :) Nu idag hade det gått en vecka och jag tänkte att ja skulle öka i bicepsövningen eftersom ja trodde att nu kunde ja pumpa igen! Men då börjades de igen! När ja va klar med första gången börjades de göra ont igen! Svårt o förklara hur men hela tiden kändes de även när ja inte rörde armen! sen när ja klämde på den så gjorde de ondare exakt som förra gången alltså!

Men nu undrar jag er gymexperter; Är det en gymskada så jag måste sluta gymma? , eller det kanske är något som går över ju mer tiden går på gymmet? eller har ja ätit o sovit för dåligt? Ja har alltså ingen aning och hoppas ni kan hjälpa mig! Jag har ju testat att va hemma 2 veckor osv men de börjar ju som sagt igen!

Nu när jag e hemma göre det bara ont när jag klämmer på de, men vettefan va de är!
Gymmet är en STOR del i mitt liv och vill inte sluta gymma om det inte är absolut nödvändigt! Om ni undrar så går ja 4 ggr i veckan ca 1 timme per gång och kör armar och mage och bröst och mage varanan gång!

Snälla hjälp mig

Fatalist
2005-03-02, 19:15
Till att börja med kan du skaffa dig ett vettigt schema.. Du kommer knappast få stora armar om du bara kör armar, bröst mage. För att inte tala om ryggproblemen som lär dyka upp

Vila mer, låt bli övningar som gör ont

krilleh
2005-03-02, 19:25
Jo jag gör ett rygg pass också varje gång!

OK tack för tipset! Men tror du de e bra om ja kör med en stång på kanske 10 kg och tränar underarmen? har gjort de lite innnan men alltså om ja gör de mer nu så kasnke detta försvinner som gör ont? eller ska ja låta bli den övningen?

krilleh
2005-03-02, 19:25
varför kmr ja inte få större armar? :o

Ps: det du sa om att ja inte ska göra övningar där de gör ont på.. alltså när ja gör ex biceps övningar eller underarmningsövningen så känns de bra just då ja gör dom! sen när ja släpper tynderna så börjar de värka lite! Svårt o förklara men hoppas du fattar!

Snakebite
2005-03-02, 19:44
Gå och besök en sjukgymnast eller liknande. Det kan vara en inflamation du dragit på dig. Ligg lågt med armträning ett tag...

krilleh
2005-03-02, 21:58
doh.. vill så gärna gymma! mår fan dåligt om ja inte går på gymmet =/ ska testa gymma nu 2 veckor lugnt o se om de går över..

illuminaughty
2005-03-02, 22:51
varför kmr ja inte få större armar? :o

Därför att du tränar det som populärt kallas discoträning.
Läs och gråt:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37921&highlight=discotr%E4ning

För övrigt låter det som om du fått någon form av inflammation i musklerna.

krilleh
2005-03-03, 00:28
Men kan en inflammation komma så där enkelt? Allt gick frid o fröjd innan jag ökade i bicepsövningen 1 kg :S Då när ja va klar med den så börja de göra ont igen....