handdator

Visa fullständig version : MIN Deff/Synpunkter


krillle87
2005-03-01, 20:17
tja har nu hållt på att deffa i ca 3 veckor och tänkte lägga ut mitt shema för och få lite respons/kritik..

(VILL INTE HA NÅN LÄNK TILL KING GRUBS DEFF GUIDE HAR LÄST DEN 10 GGR VILL HA SYNPUNKTER PÅ UPPLÄGGET INGET ANNAT :bow: )
:sleep:
04:15 Piiiiiiiiip :confused: Piiiiiip ringer klockan och jag stiger upp ur min varma säng då går jag ner och dricker 2 koppar kaffe

04:40 promenerar jag iväg på min vanliga morgontur som tar mellan 40-50 min beroende humör och ork..

05:30 Kommer jag hem och äter :eating:
Havregrynsgröt+ linfrön
En portion Whey-80

08:45 Frukost
3 mackor utan smör med antigen skinka lr hamburgerkött som pålägg
1 glas vatten+ 1 kopp kaffe

11:15 kaffe+ apelsin

13:30 MAT.... Oftast pasta/tonfisk lr ris/ kyckling nått i den stilen+vatten

16:40 MAt hemma samma som ovan lr vanlig husmanskost+mjölk

17:40 Styrke Träning sedan 20 min på cykeln
En portion gainer pro direkt efter tränig.. passen brukar vara mellan 1 h till 1.5 h långa..

20:00 havregrynsgröt lr macka+mjölk


Dett shemat följer jag till 100% på vardagarna (vila från styrketräningen på onsdag) på helgen har jag en ätardag det är allt



Så här ser mitt upplägg ut just nu vill gärna ha komentarer och kritik om detta vad som är mindre bra etc.

(VILL INTE HA NÅN LÄNK TILL KING GRUBS DEFF GUIDE HAR LÄST DEN 10 GGR VILL HA SYNPUNKTER PÅ UPPLÄGGET INGET ANNAT :bow: )

Tina
2005-03-01, 21:02
(MÅSTE! :D ...) Har du läst Kingens deff guide? Kan väll komma med en till fråga: Var får du i dig fett ifrån? Nötter?

mmartin
2005-03-01, 21:26
(MÅSTE! :D ...) Har du läst Kingens deff guide? Kan väll komma med en till fråga: Var får du i dig fett ifrån? Nötter?

eller fisk?

Ett bra sätt att få i dig bra fett på ett bra och gott sätt är att ta jordnötssmör på mackorna på morgonen!

Tips är att ta kasein på kvällen precis när du lägger dig med, tex fairing sloow protein!

ser väl bra ut annars vad jag anser...

Fråga annars, jag måste f-n börja med havregrynsgröt- gör ni den i micro eller på spis? hur gör ni den i micron annars??

AcidSleeper
2005-03-01, 22:16
Fråga annars, jag måste f-n börja med havregrynsgröt- gör ni den i micro eller på spis? hur gör ni den i micron annars??

Spis, man får då ett lägre GI!

bubbleman
2005-03-01, 23:03
Går du ned i vikt? Annars slumpa ätardagen...

Sverker
2005-03-02, 07:04
Jag skulle vända på middagen och kvällsgröten

16:40 havregrynsgröt lr macka+mjölk

17:40 Styrke Träning sedan 20 min på cykeln
En portion gainer pro direkt efter tränig.. passen brukar vara mellan 1 h till 1.5 h långa..

20:00 MAt hemma samma som ovan lr vanlig husmanskost+mjölk


Då får du i dig mer uppbyggande protein och energi efter träningen.
Kalorimängden blir den samma men det blir ett tydligare energiöverskott efter träningen.

krillle87
2005-03-02, 18:20
(MÅSTE! :D ...) Har du läst Kingens deff guide? Kan väll komma med en till fråga: Var får du i dig fett ifrån? Nötter?

Brukar hälla över lite olivolja över maten och så från linfröna på morgonen äter även mkt fisk..

Funderar på att köpa lite fiskolja dom säljer det på netto för 30-40 kr 120 kapslars burk med fiskolja..

krillle87
2005-03-02, 18:22
Går du ned i vikt? Annars slumpa ätardagen...


vad menar du jag deffar ska gå ner i fett men försöka gå upp i muskler vet att det är svårt samtidigt men.men.. så jag sak inte ha ätardar då lr

Slitzz
2005-03-02, 20:47
eller fisk?

Ett bra sätt att få i dig bra fett på ett bra och gott sätt är att ta jordnötssmör på mackorna på morgonen!

Tips är att ta kasein på kvällen precis när du lägger dig med, tex fairing sloow protein!

ser väl bra ut annars vad jag anser...

Fråga annars, jag måste f-n börja med havregrynsgröt- gör ni den i micro eller på spis? hur gör ni den i micron annars??

Är ingen expert inom området men ändå ganska insatt och har läst en del näringslära i mina dar. Är det inte så att fett på morgonen ska undvikas i det längsta för att hålla en så bra insulinkänslighet som möjligt över dagen? Har jag fel ber jag ödmjukt om ursäkt. *innocent*
/SlitZz

no1fitness
2005-03-04, 06:36
Det stämmer att man ska undvika fett på morgonen. :thumbup:

Em1l
2005-03-04, 08:22
"På morgonen är halterna av fett i blodet redan höga och att inta mer fett är kaka på kaka, sänker fettförbränningen och försämrar insulinkänsligheten för nästan hela dagen."

citatet är stulet från King Grub.

Em1l
2005-03-08, 15:20
en lite följd-fundering.. när är de lungt att börja äta fett igen då? vid lunch eller?

King Grub
2005-03-08, 16:24
Det är lugnt med normalt med fett till frukost också, så länge det inte utgörs till största delen av mättat sådant. Det du kan undvika är att lägga till extra fett till frukosten; äter du havregrynsgröt så räcker det med fettet i grynen, t ex.

I övrigt: sprid ut fettintaget någorlunda jämnt över dagens mål, förutom i direkt anslutning till träning.

Inzza
2005-03-09, 09:46
05:30 Kommer jag hem och äter :eating:
Havregrynsgröt+ linfrön
En portion Whey-80

08:45 Frukost
3 mackor utan smör med antigen skinka lr hamburgerkött som pålägg
1 glas vatten+ 1 kopp kaffe



Bara jag som undrar va faaaan du gör mellan halv sex och kvart i 9? :D hoppas verkligen du jobbar eller något sådant :) likaså att det tar en halvtimme för dig från att du gått upp tills du skall gå ut o gå ... :)

kolozz
2005-03-09, 11:03
Fam vad jobbigt och gå upp klockan kvart över fyra!

MyungChul
2005-03-09, 12:08
Väldigt snålt mellanmål där vid 11?

Fam vad jobbigt och gå upp klockan kvart över fyra!

beror ju på när man lägger sig eller hur? :whipped:

jwzrd
2005-03-09, 12:51
Hårda bandage att gå upp vid den tiden. Jag skulle föreslå något matigare mellan frukosten och lunchen än bara en apelsin, men det är för att jag vet att jag skulle vara vrålhungrig där, är du inte det så.. kör i vind! :thumbup:

Får man fråga hur det har gått hittils? Är det jobbigt?

Metal_boy_
2005-03-09, 16:51
Jag hoppas att det är en Elvis-macka du ibland ersätter Havregrynsgröten med ;)

Jag skulle dock rekomendera Protein och fett innan du soover, speciellt om du deffar. Du har ingen användning av kolhydrater när du ändå bara ska sova, då är proteinet huvudsak för en anabol fas under natten. Finns ingen anledning att ligga o jäsa på onödig energi :)

jwzrd
2005-03-09, 17:26
Jag hoppas att det är en Elvis-macka du ibland ersätter Havregrynsgröten med ;)

Jag skulle dock rekomendera Protein och fett innan du soover, speciellt om du deffar. Du har ingen användning av kolhydrater när du ändå bara ska sova, då är proteinet huvudsak för en anabol fas under natten. Finns ingen anledning att ligga o jäsa på onödig energi :)

Brukar man inte ge det rådet för att insulinet kolhydraterna frisätter inte är en bra kombo med tillväxthormoner kroppen frisätter som del av sömnen? Jag tycker iallafall inte det är en så bra ide, det brukar bara leda till att man ligger och spattar i sängen för att man har lågt blodsocker. Även mat utan kolhydrater frisätter insulin (som kroppen dock kompenserar för med glukagon). Jag tycker hellre man ska äta en normal måltid även som sista måltid innan man sover, men inte direkt innan man lägger sig. (Om man har möjlighet).

adlibris
2005-03-09, 18:44
Brukar man inte ge det rådet för att insulinet kolhydraterna frisätter inte är en bra kombo med tillväxthormoner kroppen frisätter som del av sömnen? Jag tycker iallafall inte det är en så bra ide, det brukar bara leda till att man ligger och spattar i sängen för att man har lågt blodsocker. Även mat utan kolhydrater frisätter insulin (som kroppen dock kompenserar för med glukagon). Jag tycker hellre man ska äta en normal måltid även som sista måltid innan man sover, men inte direkt innan man lägger sig. (Om man har möjlighet).

Och nog f-n sover man bättre om man inkluderar kolhydrater...

krillle87
2005-03-09, 18:48
Jag jobbar ja.. lr praktiserar


Bara jag som undrar va faaaan du gör mellan halv sex och kvart i 9? :D hoppas verkligen du jobbar eller något sådant :) likaså att det tar en halvtimme för dig från att du gått upp tills du skall gå ut o gå ... :)

krillle87
2005-03-09, 18:57
Hårda bandage att gå upp vid den tiden. Jag skulle föreslå något matigare mellan frukosten och lunchen än bara en apelsin, men det är för att jag vet att jag skulle vara vrålhungrig där, är du inte det så.. kör i vind! :thumbup:

Får man fråga hur det har gått hittils? Är det jobbigt?

för det första nä jag brukar inte vara så hungrig vid eva faktiskt brukar ta en apelsin blir ofta en macka också..

När denna veckan är slut så har jag hållt på i 5 veckor har gått ner ca 2 kilo själv tycker jag det går sakta men man ska ha tålamod som dom säger.. Jag kan ärligt säga att jag inte tycker det är det minsta jobbigt att gå upp vid 04:15 och sen ut och gå.. Har vant mig nu och tycker det är riktigt gött blir mycket piggare på dagarna nu än innan...

Har 1 fråga som jag kan ta nu direkt vet nån på ett ungefär hur mycket kalorier jag stoppar i mig per dag.. och om ni tycker att jag äter för lite fett ha de

krillle87
2005-03-09, 19:01
Asså har hört att man ska käka lite fett innan man lägger sig för att det är lätt att lägga på sig det över natten




Jag skulle dock rekomendera Protein och fett innan du soover, speciellt om du deffar. Du har ingen användning av kolhydrater när du ändå bara ska sova, då är proteinet huvudsak för en anabol fas under natten. Finns ingen anledning att ligga o jäsa på onödig energi :)[/QUOTE]