handdator

Visa fullständig version : Min första drink


tigerofsweden
2005-03-01, 17:13
Blandade idag min första proteindrink så där rök oskulden men tyckte den smaka väldigt skum *grr* Körde 20g exell choklad och 80g malto, och det smakade knappt ngt alls :( Hade i ungefär 600ml vatten, för lite för mycket?
Trodde malto skulle varit sötare, smakar knappt socker ju ;)

King Grub
2005-03-01, 17:16
Maltodextrin är inte socker och smakar därför inte som socker.

abjorn
2005-03-01, 17:36
20gram exelll och 6dl vatten låter mycket, halvera mängden vatten så får du smak.

King Grub
2005-03-01, 18:00
20gram exelll och 6dl vatten låter mycket, halvera mängden vatten så får du smak.

Att få lösningen isoton och snabbupptaglig går väl före smaklökarna? :)

tigerofsweden
2005-03-01, 18:02
Att få lösningen isoton och snabbupptaglig går väl före smaklökarna? :)

Givetvis *slap* ;)

Max
2005-03-01, 18:54
testa druvsocker istället (smakar sött), lite suboptimalt, men nära nog lika bra som malto har jag förstått.

abjorn
2005-03-01, 21:07
Att få lösningen isoton och snabbupptaglig går väl före smaklökarna? :)

man kan väl dricka vatten vid sidan av ;)

King Grub
2005-03-01, 21:24
Säg det på en gång då, så man inte går här och svettas hela kvällen och oroar sig över att du är suboptimal. *slap*

Trance
2005-03-01, 21:27
Testa med mjölk? Om du nu tål det och tycker det är gott.

KIRE
2005-03-02, 23:35
hahaha, killen tar sin första drink i livet och oroar sig för om lösningen ska vara isoton eller ej. Nu har det f-n spårat ur med fokuseringen på små skitsaker. Snacka om att börja i fel ände och röra till allt i onödan *popcorn*

JAM
2005-03-02, 23:39
hahaha, killen tar sin första drink i livet och oroar sig för om lösningen ska vara isoton eller ej. Nu har det f-n spårat ur med fokuseringen på små skitsaker. Snacka om att börja i fel ände och röra till allt i onödan *popcorn*
Det gjorde han ju faktiskt inte. Det var ju Grub som på ett glatt sätt påpekade att det är viktigt att dricka vatten till. :)

KIRE
2005-03-02, 23:43
Det gjorde han ju faktiskt inte. Det var ju Grub som på ett glatt sätt påpekade att det är viktigt att dricka vatten till. :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=767025&postcount=5

Det bekräftar väl kanske att han tänkte på det innan.

tigerofsweden
2005-03-03, 00:01
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=767025&postcount=5

Det bekräftar väl kanske att han tänkte på det innan.

Ja men bara kanske ;) Dessutom vill man ju inte vara suboptimal, var man än befinner sig i sin träningskarriär :D

KIRE
2005-03-03, 00:20
Ja men bara kanske ;) Dessutom vill man ju inte vara suboptimal, var man än befinner sig i sin träningskarriär :D

Nej exakt ;)
Men alltså, det som jag menar är att det för dom allra flesta har väldigt liten betydelse om man blandar sin drink isoton eller ej. Förmodligen gör man 100 andra fel som gör att det lilla man kunde tjänat på att ha isoton lösning är betydelselöst. Fokuset från att ha koll på helheten till att fokusera på obetydliga smågrejer har blivit förskjuten åt fel håll.

Det är självklart inte fel att försöka göra så mycket rätt som möjligt, MEN det känns ofta som om småsakerna kommer ivägen för det viktiga. Om det inte blir så är det ju perfekt men som dagt, så ser nog inte verkligheten ut.

tigerofsweden
2005-03-03, 00:59
Nej exakt ;)
Men alltså, det som jag menar är att det för dom allra flesta har väldigt liten betydelse om man blandar sin drink isoton eller ej. Förmodligen gör man 100 andra fel som gör att det lilla man kunde tjänat på att ha isoton lösning är betydelselöst. Fokuset från att ha koll på helheten till att fokusera på obetydliga smågrejer har blivit förskjuten åt fel håll.

Det är självklart inte fel att försöka göra så mycket rätt som möjligt, MEN det känns ofta som om småsakerna kommer ivägen för det viktiga. Om det inte blir så är det ju perfekt men som dagt, så ser nog inte verkligheten ut.

Nej jag håller absolut med dig! Har blivit lite så nu att man lagt för stor fokus på smådetaljer tyvärr men det ska de bli ändring på :thumbup:

KIRE
2005-03-03, 01:26
Nej jag håller absolut med dig! Har blivit lite så nu att man lagt för stor fokus på smådetaljer tyvärr men det ska de bli ändring på :thumbup:


Härligt :thumbup:

Synd att inte alla är lika klarsynta som du.

King Grub
2005-03-03, 06:19
Att dricka tillräckligt med vatten till gainern (speciellt före träning) är ingen smådetalj; det kan vara avgörande för om man kollapsar halvvägs in i passet av blodtrycksfall eller inte.

KIRE
2005-03-03, 08:20
Att dricka tillräckligt med vatten till gainern (speciellt före träning) är ingen smådetalj; det kan vara avgörande för om man kollapsar halvvägs in i passet av blodtrycksfall eller inte.

Och det kom du på för en månad sedan?!

Hur klarade man sig innan dess ute på gymmen egentligen?
Tänk vad grova alla kommer bli efter denna revolutionerande nyhet :)

King Grub
2005-03-03, 08:25
Jag kom på? Ummm... nej?

Vad är problemet; är det inte bra att veta hur man kan undvika att energin dalar som en sten under passet, eller hur man kan slippa det om man haft det problemet?

Det är ju bevisat effektivt med snabbt protein och snabba kolhydrater innan passet, och om man inte kunnat använda metoden pga känslighet för blodsocker/blodtrycksfall ser jag inga nackdelar i en "smådetalj" som man så enkelt kan applicera och lösa saken.