handdator

Visa fullständig version : Nybörjare som vill gå UPP i vikt!


davjak
2005-03-01, 11:38
Hej
Jag är 21 år gammal, har aldrig gymmat förrut, och tänkte börja med det nu. Huvudmålet är att jag ska gå upp i vikt. Jag är 1.90 lång o väger 75kg just nu, skulle vilja öka på det avsevärt. Jag skulle vilja få lite råd på något ungefärligt schema som jag kunde börja med. Och om det är någon som har lite koll på om det kanske vore bra med kosttillskott eller hur man borde äta i allmänhet. Mkt tacksam för svar.

tigerofsweden
2005-03-01, 11:40
Hej
Jag är 21 år gammal, har aldrig gymmat förrut, och tänkte börja med det nu. Huvudmålet är att jag ska gå upp i vikt. Jag är 1.90 lång o väger 75kg just nu, skulle vilja öka på det avsevärt. Jag skulle vilja få lite råd på något ungefärligt schema som jag kunde börja med. Och om det är någon som har lite koll på om det kanske vore bra med kosttillskott eller hur man borde äta i allmänhet. Mkt tacksam för svar.

Kolla runt lite på forumet och läs allt vad som står här, du kommer lära dig massor, sen är det bara fråga om något är oklart! Lycka till :thumbup:

Stab
2005-03-01, 11:48
Kolla schema i best of.. ska du skaffa kostillskott, skaffa dig ett vasslekoncentrat och maltodextrin lr dextropur kanske spetsa med kreatin. Om du vill göra nån hemma gainer kan du köra 3-4 DL havregryn, 4 DL mjölk, 1 matsked rapsolja, 4 äggvitor, 1 banan.. 2 sånna per dag och du går upp mkt ;)

myggan
2005-03-01, 11:59
75 kg är väl inte så jättefarligt lite ?

jag vägde 57 kg på 193 cm.. det var värre ;)

aliquis
2005-03-01, 12:26
och eventuellt passar en "det tar tid" här, naturligtvis kan du gå upp till 95 på ett år om du vill det men eventuellt är du inte mycket nöjdare då.

Fultjack
2005-03-01, 12:59
inte bara träningen som är viktig, kosten är minst lika viktig så läs den delen av forumet också :thumbup:

davjak
2005-03-01, 15:26
Tackar för råden, ska tänka på det..

z_bumbi
2005-03-01, 15:31
En sortering av det som ligger i Best of..
Där ligger "Programförslag - Råd till nybörjare del 2" som är ett hyffsat nybörjarprogram.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30131


Här hittar du en deffguide men om man plockar bort allt som handlar om underskott så funkar den även som en allmän kostguide.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881