handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott i Singapore


mvda
2005-03-01, 10:38
Är det någon som har erfarenhet om hur det är med kosttillskott i Singapore? Ska dit till sommaren och sen plugga där ett år och var lite rädd för att det kanske kan vara svårt att få tag på kreatin, protein osv där med tanke på alla hårda regler dom har. I värsta fall får jag väl smuggla med mig en burk kreatin i alla fall :)

påven
2005-03-01, 11:17
är det inte olagligt med proteinpulver där nere? vet att det är så i tailand iaf

Action
2005-03-01, 11:52
Det finns hur mycket kosttillskott som helst i Singapore. Reglerna är som här hemma, förutom att man kan köpa Voltaren på apoteket och Glukosamin i kosttillskottbutikerna.

GNC (General Nutrition Store) är en stor kedja som har butik i varje köpcenter, billigt är det också!!

Action
2005-03-01, 11:56
Det finns även riktigt bra gymkedjor. Den största vid Orchard Road var riktigt stor och hade ALLA Hammerstrenght-maskiner, vilket är de bästa på marknaden enligt mig.

Singaporianerna är mycket vältränade (läs hårda), alla gick på gymet i linnen med ådror överallt. *flex* Men de är ganska så små och inte så starka.. ;)

Efter passen sitter alla och pimplar "Recovery"-drinkar. Så enligt mig är det mer accepterat med kosttillskott i Singapore än hemma i Svedala

mvda
2005-03-01, 12:03
Tackar! Då behöver jag inte försöka släpa med mig massa grejer, GNC var det som gällde i USA för mig så där känner jag mig hemma :D

mangs
2005-03-02, 12:29
är det inte olagligt med proteinpulver där nere? vet att det är så i tailand iaf

Är proteinpulver olagligt i Thailand? :confused:

Tur man inte åkte fast då när man pimplade Protec innan läggdags.