handdator

Visa fullständig version : Tävlingar i styrkesporter/byggning/fitness


z_bumbi
2005-03-01, 09:04
Resultatet av min lilla pollverksamhet om tävlingar.

Hur många har varit på en tävling i.. (439 har kollat tråden, en del antagligen flera gånger iofs.)
11 har varit på tyngdlyftning
24 på styrkelyft
19 på byggning
17 på strongman/grepp
13 på fitness av någon typ

Många personer har varit på flera olika tävlingsformer, jag har t ex varit på tyngdlyftning, styrkelyft, byggning och fitness men även om varje träff vore en unik besökare så är det bara 84 st vilket är ca 20% av antalet som har kollat på tråden (Bara en grov uppskattning.)

Det är så här många som har hjälpt till på tävlingar (290 har kollat tråden)
6 på tyngdlyftning
11 styrkelyft
8 byggning
3 strongman
3 grepp
4 fitness av någon typ
60 st har inte hjälpt till.

Även här är jag säker på att många har hjälpt till på flera olika tävlingsformer, de som är involverade i SKKF som funktionärer har ju både byggning och fitness , Arne har tre kategorier, jag själv har hjälpt till vid två osv.

Vi hoppar över hjälpa till biten så länge.

Det här är ett forum för tränande, många tränar på gym i någon form och en ganska stor andel är ganska seriösa t o m men ändå så är det inte så många som går på tävlingarna.
Finns det någon som har några förslag på varför det är så?
Är det dålig reklam?
Tror folk att det är dyrt?
Något annat?

Fultjack
2005-03-01, 09:11
finns inte alls lika mycket här i norr som sagt, skulle verkligen vilja se BB/fitness tävling, men att behöva åka 100+ mil är inte så där lockande alla gånger

RobbeliRobban
2005-03-01, 10:16
Det här är ett forum för tränande, många tränar på gym i någon form och en ganska stor andel är ganska seriösa t o m men ändå så är det inte så många som går på tävlingarna.
Finns det någon som har några förslag på varför det är så?
Är det dålig reklam?
Tror folk att det är dyrt?
Något annat?

Byggning

Tävlingarna drar iväg i timtal, visst är det fascinerande med muskler, men inte att stirra 5h i sträck.

Publiken beteer sig som en flock apor. (Tycker man ibland att det kan vara jobbiga människor i en bio-salong, är byggningspublikidioten en "bio-idiot" upphöjt i tio.)

jwzrd
2005-03-01, 10:18
Byggning

Tävlingarna drar iväg i timtal, visst är det fascinerande med muskler, men inte att stirra 5h i sträck.

Publiken beteer sig som en flock apor. (Tycker man ibland att det kan vara jobbiga människor i en bio-salong, är byggningspublikidioten en "bio-idiot" upphöjt i tio.)

Välkommen till insikten av vad en byggare är och gör, hur han sitter och hur han står.

JJ
2005-03-01, 10:22
Skulle gärna se en en styrkelyft tävling t.ex. men det känns tråkigt att gå dit själv. Jävla innebandypolare man har *grr*
Sen handlar det väl lite om att det måste vara i närheten och att jag måste veta om det. Letar inte aktivt efter tävlingarna, uppskattar när det ploppar upp inlägg om kommande tävlingar.
Men ska försöka skärpa mig och gå och se någon tävling så kanske man lär sig något.

z_bumbi
2005-03-01, 12:47
Fultjack; Nä 100 mil åker i alla fall inte jag för att kolla på byggning. :D
Det är kanske dags att någon fixar ett SM-kval i norra delen av landet.

JJ: Leta upp någon mer från forumet och gå med?

RobbeliRobban: Jag tycker mest alla sitter och hänger på tävlingarna numera? Tiden kan jag däremot hålla med om och det är därför jag försöker pricka förbedömningen istället, gått om plats, ingen tokhög musik och det är ganska snabbt klart.

Lasse Kongo
2005-03-01, 12:52
Du kan lägga till en som kollat på bb, den pollen missa jag *rolleyes*

Fatalist
2005-03-01, 15:36
Jag har precis blivit intresserad av allt som har med tävlingar att göra så jag kommer förmodligen engagera mig mer i framtiden :whipped:

sunkan
2005-03-01, 18:01
skulle gärna villja se t.ex en BB tävling men då bor jag lite fel till för att se något sånt *grr27*

Lucas
2005-03-01, 18:51
som sagt. finns inte så mycket här. och det som finns måste man verkligen vara insatt i sporten och höra sig för konstat för att få reda på att det är något.



tråkigt. eftersom att jag tror att det skulle komma mer folk till sporten med lite mer reklam.

Baha
2005-03-01, 18:58
¨dom flesta som tränar på gym gör det ju inte för att tävla och är tämligen ointresserade av det oxå. tävlingarna i sig är ju ganska långdragna o trista, tror inte det är ngt man kan ändra på, folk i allmänhet gillar saker som fotboll mera bara.

Allan
2005-03-01, 19:02
Se till att glo i Tävlingsforumet - rätt vad det är dyker det upp en tävling på hyfsat nära håll.


allan

z_bumbi
2005-03-01, 22:05
Att man inte gör bra reklam för tävlingarna håller jag med och där kan de flesta arrangörer göra mycket mer, 50-100 A4 kostar inte så mycket att trycka upp t ex och man måste inte göra det varje tävling..

Helgens tävlingstips. Elitserien i tyngdlyftning.
Omgång 1
Tävlingsdag: 5 mars 2005
Tid: 14:00
(Gäller samtliga platser)

Grupp: Norr
Lag: Upsala TK - Falu AK - Sundsvalls AK - Allmänna SK

Plats: Fyrishov, Idrottsgatan 2, Uppsala

Arrangör: Upsala TK

Kontakt: Jan Lundkvist 070-812 77 16


Grupp: Mellan
Lag: Kalmar AK - Visby AK - Norrköpings AK - Spårvägens TLK

Plats: Träningslokalen under simhallen, Smålandsg. 21, Kalmar

Arrangör: Kalmar AK

Kontakt: Thony Ragnarsson 070-876 73 18


Grupp: Söder
Lag: Skara AK - Skene AK - Klippans KK - Trelleborgs ABK

Plats: Teglaskolans gymnastiksal, Skolgatan 27, Skara

Arrangör: Skara AK

Kontakt: Mats Polzer 070-494 24 54