handdator

Visa fullständig version : Långsamma proteiner


mmartin
2005-02-28, 07:42
Ok, vilka alternativ finns det?

Sloow protein från fairing, sen har eiselt nån också va? likaså "milk protein" finns ju med på marknaden..

Är det skillnad rent innehållsmässigt, nån som ger mer protein än de andra?

smak? fairing är ok, hur smakar andra, nån som jämfört?

mvh

muskelbyggarn
2005-02-28, 08:54
Tycker Fairing Sloow Protein är det bästa i dagsläget, just nu också till riktigt bra priser fast världsmarknadsprierna har höjts kraftigt på kaseinråvara.

Kommer i en ny jordgubbssmak sedan, just nu mintchoklad som smakar helt ok tycker jag!

Vänl,,,
Tobbe

vrålapa
2005-02-28, 15:59
Mintchockladen är ju som att dricka after eight godis ! *popcorn*

spacedog
2005-02-28, 17:12
Ok, vilka alternativ finns det?

Tänkte precis skriva mjölk, när jag kom på att jag befann mig i tillskottsavdelningen. Men nu skriver jag det ändå. Mjölk. Jag undrar nämligen vad fördelen med att få långsamt protein via tillskott är jämfört med vanlig hederlig mjölk?

King Grub
2005-02-28, 17:15
Tänkte precis skriva mjölk, när jag kom på att jag befann mig i tillskottsavdelningen. Men nu skriver jag det ändå. Mjölk. Jag undrar nämligen vad fördelen med att få långsamt protein via tillskott är jämfört med vanlig hederlig mjölk?

Man kanske inte vill ha vasslet samtidigt (större insulinpåslag) eller kolhydraterna från mjölksocker.

spacedog
2005-02-28, 17:33
Man kanske inte vill ha vasslet samtidigt (större insulinpåslag) eller kolhydraterna från mjölksocker.

Aah...tänkte inte på det. Men å andra sidan är jag inte på den nivån att jag funderar på sådana detaljer. Carry on... :)