handdator

Visa fullständig version : Stuvade makaroner


Loke
2005-02-27, 15:52
Kan man räkna med att någon större mängd kalorier försvinner från mjölken när man gör stuvade makaroner?

Sverker
2005-02-27, 16:00
Det försvinner inga kalorier !

Du får bränna det till kol ifall det skulle vara så. Då blir mjölksockret knäck och blir som ett kostfiber med laxerande effekt.

Trance
2005-02-27, 16:13
Post om 1 månad:

"Sverker sade att jag skulle bränna mjölken till kol för att undvika extra kalorier, och jag har ätit det med fun light nu i en månad. Men jag börjar bli lite dålig i magen, skall jag bränna fun light också?"

;)

(inte riktat till Loke, så ingen tar illa upp. Bara ett skämt om..hehe)

stefannn
2005-02-27, 16:16
Post om 1 månad:

"Sverker sade att jag skulle bränna mjölken till kol för att undvika extra kalorier, och jag har ätit det med fun light nu i en månad. Men jag börjar bli lite dålig i magen, skall jag bränna fun light också?"

;)

(inte riktat till Loke, så ingen tar illa upp. Bara ett skämt om..hehe)


hahaha
:cryout:

sverker..
tror du inte han pratade om näringen??

Sverker
2005-02-27, 16:32
Jag läste frågan så.

Ingen som undrat varför man blir lite lös i magen av messmör ? Det är just mjölksockret som man kokar till knäck i messmöret.
Det är bara någon procent som blir knäck men det räcker för att vara lite laxerande.

Loke
2005-02-27, 16:50
Ok, tack.

Metal_boy_
2005-02-27, 21:02
Plocka bort 2 medelstora makaroner så jämnar kcal antalet ut sig :thumbup: *rolleyes*

Wayfaerer
2005-02-27, 21:55
Post om 1 månad:

"Sverker sade att jag skulle bränna mjölken till kol för att undvika extra kalorier, och jag har ätit det med fun light nu i en månad. Men jag börjar bli lite dålig i magen, skall jag bränna fun light också?"

:laugh:

MyungChul
2005-02-28, 00:39
Plocka bort 2 medelstora makaroner så jämnar kcal antalet ut sig :thumbup: *rolleyes*

har du olika storlekar på dina makaroner? *screwy*

dessutom, stuvade makaroner blir typ en dagsportion av kolhydrater *popcorn*