handdator

Visa fullständig version : Årets Oscarsgala


JustinCredible
2005-02-27, 14:56
Inatt 1:45 brakar det loss.

Självklart håller jag tummarna för min Leo (http://omnileonardo.com/pics/mr/html/room003.jpg) http://www.clicksmilies.com/s0105/liebe/love-smiley-024.gif men jag tror att Jamie Fox tar bästa manliga för Ray. Coolt även om han vinner för bästa biroll.

Bästa film tror jag stenhårt på att Scorcese får sin första oscar (The Aviator.)

Resten bryr jag mig inte så mkt om. så som i himmelen kanske också.

Slartibartfast
2005-02-27, 15:03
Jag blev skitförvånad att Christian Bale inte blev nominerad för the Machinist. Han tappade ju en tredjedel av sin kroppsvikt (allt som krävs för att vinna en oscar)

Dipshit
2005-02-27, 15:06
Nae, Clintan slår på stort ikväll!

Hoppas lite på Foxx som Ray dock!

Pellefant
2005-02-27, 15:16
Några svenska filmer, skådespelare med?

trubaduren
2005-02-27, 15:20
Så som i himmelen är med som bästa utländska film, nåra skådespelare finns dock inte med.

Papi
2005-02-27, 18:20
Jag hoppas på att Natalie Portman och Clive Owen vinner för bästa biroller i Closer!
Jamie Foxx var inte dålig i Collateral, men han gjorde ju inte nån minnesvärd prestation heller.

Pellefant
2005-02-27, 19:16
Nån chans att nån webbsida sänder detta...? *screwy* (tv:n sönder)

Dipshit
2005-02-27, 21:32
Du ska sitta uppe hela natten?
Röda mattan är väl 01:45..
Sen själva grejen börjar väl 02.30!

Jag menar inte att du inte pallar ;)
Bara undrar om du vet va du ger dig in på! :D

Skulle också vilja se! Främst på grund av Chris Rock!
Men första dan på jobbet imon.. :sleep:

Jense
2005-02-27, 21:33
jag ska se den. är ändå sjuk igen. jävla fjortisinfluensa.

Myten
2005-02-27, 21:52
Har sett både Aviator och Millon Dollar baby!

Millon Dollar baby va gripande, man blev omtumlad och rörd efter ha sett filmen.

Aviator va ett riktigt sömnpiller, ja menar RIKTIGT SÖMNPILLER, tråkig men en som vanligt seg Leonardo Di Caprio i huvudrollen.

Ja vi som är insatta vet ju varför Aviator har fått så många nomeneringar, ja precis för att Scorcesse har gjort den och han har många vänner i juryn.
Ganska tragiskt att det är på detta sätt, va precis lika tragiskt att Gangs Of New York vann priser.
Det är tråkigt att vissa regissörers filmer på automatik blir nominerade, men det är Oscars galan där de bästa filmerna under året sällan tävlar mot varandra!

Myten
2005-02-27, 21:53
Och jag håller tummen för att inte Aviator tar hem för många priser, vore fel!

Allan
2005-02-27, 21:56
Förr i världen var det så att bra filmer fick Oscars - filmer som verkligen blev klassiker. Numer är kvalitetskravet tydligen minimalt. Nån som minns Pearl Harbor?

allan

Myten
2005-02-27, 22:01
Förr i världen var det så att bra filmer fick Oscars - filmer som verkligen blev klassiker. Numer är kvalitetskravet tydligen minimalt. Nån som minns Pearl Harbor?

allan


Bästa specialeffekter?
Eller säger du att den vann för bästa manus också? :)
Har inte orkat kolla på imdb!
Och det är som en tidigare talare sa, varför är inte Bale eller Carrey nominerade?
Förmodligen för att dessa två är för okonventionella för hollywood.

JustinCredible
2005-02-27, 22:19
pearl harbor var nominerad för bästa ljud, specialeffekter, musik och en till som jag glömt. (klippning?)

Inget konstigt med det.

Jag har förövrigt vänt på dygnet så det är ingen risk att jag somnar :)

swiftin
2005-02-28, 00:01
Finns det någon sida där det står vilka som är nominerade till vilka saker? Annars vore det roligt om Leo fick något pris för Aviator.

zeven
2005-02-28, 00:10
"Titel: "And the Oscar goes to..." - Imdb

Övrigt: Direkt från prisutdelningen. Värd för Oscarsgalan är komikern Chris Rock. Svenska kommentatorer är Malin Jacobson och Göran Everdahl.

( Programmet slutar 07:30 )"

Saxat från tv.nu

Någon som vet om det kommer på repris? Ska ju på gymmet kl 12 kan ju knappast sitta uppe tills 8!!!! *grr27*

JustinCredible
2005-02-28, 05:33
jamie fox ***** *grr27* *grr* *grr* *bs*

jag håller på aviator bästa regi och bästa film iaf, även om leo got robbed

edit: clint estwood *cry*

ok lungt bästa film är kvar.

ediiiit: clint eastwood igen jaha

mmartin
2005-02-28, 07:21
clintans film "million dollar baby" är dock riktigt bra, tycker jag iaf...

The_RobRoy
2005-02-28, 08:24
jupp million dollar baby är grym

AngelLove
2005-02-28, 09:10
Million Dollar Baby är bra, men inte sören är den värd 4 Oscars..!!

Det är ingen film man kommer se om flera gånger i sitt liv, inte som t ex Star Wars eller Lord of The Rings.....

The_RobRoy
2005-02-28, 12:17
Million Dollar Baby är bra, men inte sören är den värd 4 Oscars..!!

Det är ingen film man kommer se om flera gånger i sitt liv, inte som t ex Star Wars eller Lord of The Rings.....

Är de det som är måttet på hur många oscars den ska få, omsebarheten? *bs*

Man får väl mig veterligen oscar för olika prestationer, såsom bästa kvinnliga huvudroll

Myten
2005-02-28, 12:59
precis...
fjortisvarning!

Myten
2005-02-28, 13:03
jamie fox ***** *grr27* *grr* *grr* *bs*

jag håller på aviator bästa regi och bästa film iaf, även om leo got robbed

edit: clint estwood *cry*

ok lungt bästa film är kvar.

ediiiit: clint eastwood igen jaha



Det va väl ändå bra att inte tråkiga och stela Leo vann och att det blev en rättvis seger detta år i den manliga huvudrollen till skillnad från förra året då Bill Murray borde vunnit.

Papi
2005-02-28, 13:06
Alla Oscars som Million Dollar Baby fick var välförtjänta även om jag tycker att Clive Owen gjorde en mer minnesvärd prestation än Morgan Freeman.

Sen är det konstigt att nån skrev att Aviator får en massa nomineringar bara för att det är Scorsese som gjort den och han är polare med akademien.
Tvärtom! Om det är någon som blivit förbisedd av akademien så är det ju Scorsese!
Han borde ju fått ett par Oscars redan, men har aldrig fått nån hittills.
Har svårt att tänka mig att han får nån nu, det är liksom för sent för det. Han lär väl få Lifetime Achievement Award som tröstpris om tio år eller så... *screwy*

Myten
2005-02-28, 13:18
Alla Oscars som Million Dollar Baby fick var välförtjänta även om jag tycker att Clive Owen gjorde en mer minnesvärd prestation än Morgan Freeman.

Sen är det konstigt att nån skrev att Aviator får en massa nomineringar bara för att det är Scorsese som gjort den och han är polare med akademien.
Tvärtom! Om det är någon som blivit förbisedd av akademien så är det ju Scorsese!
Han borde ju fått ett par Oscars redan, men har aldrig fått nån hittills.
Har svårt att tänka mig att han får nån nu, det är liksom för sent för det. Han lär väl få Lifetime Achievement Award som tröstpris om tio år eller så... *screwy*



Det är för gamla filmer han borde vunnit med Scorcesses sneaste två filmer har inte varit Oscars material direkt!
Det är så i Hollywood, vissa personer blir alltid nominerade medans andra som tex Jim Carrey aldrig ens får vara nära statyetten.