handdator

Visa fullständig version : Ätardag, vad är ok?


TCOR
2005-02-27, 14:22
Vad är ok egentligen på ätardagen? vad som helst? typ pizza? är lite frågande på den funderingen.....

//TCOR

Thony
2005-02-27, 14:25
Förstår inte varför ni "nybörjare" har sånna avancerade grejer för er. Ni har tränat ett par veckor, skall redan börjas med DEFF, ÄTARDAG å allt vad skiten heter..

TRÄNA HÅRT, KÄKA BRA, SEEEEEN kan du/ni börja tänka, när ni fåt lite tränignsvana+massa.

King Grub
2005-02-27, 14:30
Om du vill att ätardagen skall fylla något annat än frossarbehovet och verkligen ge något så är det ett moderat, kolhydratbaserat överätande som gäller, inte mängder av flottig skräpmat, och inte 10000+ kcaldagar.

Ätardagar och leptin. (http://www.halso.info/75.html)

TCOR
2005-02-27, 14:43
Grub: Tack för svaret

Officer
2005-02-27, 16:25
Grub: Tack för svaret

Även om det var lite irrelevant från Thonys sida så ska du nog fan tacka han för hans inlägg, för han har en jävligt stark poäng där som jag fullständigt håller med om!

Solle
2005-02-27, 17:36
Ni har väl ingen aning om hur pass mycket nybörjare han är? Han kan väl mycket väl ha tränat i 10 år redan (även om det nu förmodligen inte är så) och känner att det är dags för deff?

Wain
2005-02-27, 18:16
Ett måttfullt fettintag på runt 40-50 gram är tillåtet...


Så man skall dra ned på fettintaget på ätardagen jämfört med "vanliga" dagar under deffen?!?
:confused:

TCOR
2005-02-27, 18:27
AnabolicProtein/Solle:
för upplysnings skull har jag tränat i 8år, sista 3 mer seriöst, har aldrig deffat tidigare och ville få lite info då kost är min riktigt svaga sida, speciellt vad gäller deffning, jag håller nu på att lägga om min kost mot att bli hårdare/ tappa fett.
Därför klarar jag mig bra utan helt orelevanta svar som det jag fick från Thony (inget ont menat Thony el. ni andra).

//TCOR

King Grub
2005-02-27, 18:46
Så man skall dra ned på fettintaget på ätardagen jämfört med "vanliga" dagar under deffen?!?
:confused:

Vill du försöka få upp leptinnivåerna och därmed förbränningen är det kolhydratbaserat överätande som är aktuellt. Vill du bara frossa är det väl fritt fram.

Thony
2005-02-27, 19:24
Vad är ok egentligen på ätardagen? vad som helst? typ pizza? är lite frågande på den funderingen.....

//TCOR


Ok sorry tolkade denna fråga som lite nybörjar aktigt ..

Metal_boy_
2005-02-27, 20:15
Igår när jag hade ätardag så blev det korvstroganof med ris, en stor Twix och en chokladruta, lite kinapuffar, Pomme(ej friterad) med lövbiff och persiljesmör samt grönsaker, snodde lite chips från tjejen me. Detta är en lindrig ätardag gämfört med när jag bulkat.

MyungChul
2005-02-28, 00:36
tränat i sju år och har ingen som helst koll på kosten? *screwy*

wake up :MrT: maten som bygger kroppen, inte tvärt om

TommyBoy
2005-02-28, 00:57
På ätardagen ska man äta allt som inte är giftigt...

Det är psykiskt viktigt att tillåta sig det man är sugen på utan att kolla vad det innehåller. Jag har tävlingsdeffat ett antal gånger, första gången -92 och en dag i veckan gör ingen skillnad på slutresultatet så ät du bara i lugn o ro.

Och en bonus..., jävlar vilket trycka man har dagen efter. Fint att träna ben då.

Knäböj
2005-02-28, 01:49
tränat i sju år och har ingen som helst koll på kosten? *screwy*

wake up :MrT: maten som bygger kroppen, inte tvärt om
Vaddå ingen som helst koll på kosten? Att veta vad man bör äta på en sk.ätardag ligger väl typ 3:a på priolistan.Från botten!
Jag äter 7 dagar i veckan mat som bygger! Jag har dock bara tränat i 14 månader,fast jag har lagt på mig 12-13 ganska hyfsade kilon.

Herkulez
2005-02-28, 06:37
På ätardagen ska man äta allt som inte är giftigt...

Det är psykiskt viktigt att tillåta sig det man är sugen på utan att kolla vad det innehåller. Jag har tävlingsdeffat ett antal gånger, första gången -92 och en dag i veckan gör ingen skillnad på slutresultatet så ät du bara i lugn o ro.

Och en bonus..., jävlar vilket trycka man har dagen efter. Fint att träna ben då.
:thumbup:

palme
2005-02-28, 08:49
Fan jag har ätardag varje dag.

Drog i mig 20 tacos och massa annan mex mat i lördags, grymt bra tryck i frontböjen på söndan :D