handdator

Visa fullständig version : Uppsats/muntlig redovisning...


lauria
2005-02-27, 11:17
Tjena!!!

Jag ska göra en uppsatts/muntilg redovisning...Och den ska handla om något intresse, så det blev träning. Det ska inte vara något långt föredrag och jag tänkte att det skulle handla om olika tränings-metodet.
Ja tänkte ta upp Max-Ot, HST, Doog Crap (stavningen?) och någon till...

Max-Ot kan jag redan tillräckligt om men det skulle vara bra om någon kunde förlara enkelt om vem som skapat de andra metoderna och vad de gå ut på, dvs hur träningen ser ut i ett sådant upplägg...

Tackar på förhand!!!

Hades
2005-02-27, 11:26
Tjena!!!

Jag ska göra en uppsatts/muntilg redovisning...Och den ska handla om något intresse, så det blev träning. Det ska inte vara något långt föredrag och jag tänkte att det skulle handla om olika tränings-metodet.
Ja tänkte ta upp Max-Ot, HST, Doog Crap (stavningen?) och någon till...

Max-Ot kan jag redan tillräckligt om men det skulle vara bra om någon kunde förlara enkelt om vem som skapat de andra metoderna och vad de gå ut på, dvs hur träningen ser ut i ett sådant upplägg...

Tackar på förhand!!!
Är det inte en del i skolarbetet att ta reda på bakgrundsfakta själv?

lauria
2005-02-27, 11:33
Jo, det ska man...Men man får ju fråga om hjälp..Och jag ber ingen lösa uppgiften åt mig heller. Och hade jag hittat bra fakta hade jag ju använt mign av det, men nu har ja inte de...

Hades
2005-02-27, 11:38
Du kan ju börja med att söka här på forumet. Det har ju varit uppe en del om både HST och Dogg Crap.

Bite
2005-02-27, 12:11
http://www.ironmag.com/articles/training/2004_dc_doggcrapp_training_manual.htm

lauria
2005-02-27, 12:46
http://www.ironmag.com/articles/training/2004_dc_doggcrapp_training_manual.htm
Tackar!!

Slartibartfast
2005-02-27, 14:14
Måste bara säga att om jag var någon som inte tränade regelbundet så skulle det vara skittråkigt att höra på ett föredrag om skillnaderna mellan olika träningsfilosofier.

Kunde vara en idé att ta upp nåt annat som har med styrketräning att göra om du vill skriva om det.

Bara en tanke.

JAM
2005-02-27, 14:32
Måste bara säga att om jag var någon som inte tränade regelbundet så skulle det vara skittråkigt att höra på ett föredrag om skillnaderna mellan olika träningsfilosofier.

Kunde vara en idé att ta upp nåt annat som har med styrketräning att göra om du vill skriva om det.

Bara en tanke.
Hehe, ja, faktiskt... Tror inte att det är många alls som tycker att det är roligt. Å andra sidan skriver man inte ett arbete för att andra ska tycka att det är roligt, utan för att man själv är intresserad.

Loke
2005-02-27, 14:48
Måste bara säga att om jag var någon som inte tränade regelbundet så skulle det vara skittråkigt att höra på ett föredrag om skillnaderna mellan olika träningsfilosofier.

Kunde vara en idé att ta upp nåt annat som har med styrketräning att göra om du vill skriva om det.

Bara en tanke.

Faktum är att jag som tränar ändå tycker att det låter skittråkigt. Jag bryr mig inte om diverse träningsfilosofier.

Nåt mer intressant hade ju varit att prata om hur olika typer av kolhydrater, protein och fett påverkar kroppen. Det är dessutom mera konkret. Träningsfilosofier är ju i grund och botten bara en bunt med åsikter som ofta har ganska dåligt underlag.

stahlberg
2005-02-27, 18:05
Ett foredrag ar daligt om foredragshallaren ar dailg och bra om foredragshallaren ar duktig.

Sjalv holl jag ett forderag om styrkelyft pa ett idrottsinstitut en gang. Det var for institutets aldsta klass, sa "auditoriet" bestod i och for sig av bade kunniga och intresserade manniskor.

Hur som helst sa forberedde jag mig ordentligt. For att vacka uppmarksamheten hos lyssnaren borjade jag med en videofilm pa nagra minuter som visade miner pa lyftare som gjorde knabojning. Jag anvande mig flitigt av overhead (men sa som den SKA anvandas och INTE som den INTE ska anvandas) och video. Det blev bade roligt och intressant, och studerandena larde sig sakert en hel del. Vi avslutade med en praktisk del i traningssalen.

Foljande ar blev jag inbjuden som forderagshallare igen, denhar gangen for hela skolan. Denna gang hade jag inte tid att forbereda mig, drog en forelasning "fran armen" istallet. Inte blev den sarskilt dalig (jag kunde mitt amne, och jag kan forelasa och beratta), men den blev ingen parla som forelasning nummer ett. Och skilan bjod inte heller in mig foljande ar!