handdator

Visa fullständig version : Skolarbete: träning - psykologiskt välmående


precis
2005-02-26, 17:26
Hejsan,

Ska skriva ett arbete i Engelskan. Grejen är den att man inte ska komma på en fråga, utan ett påstående som man ska styrka. T.ex. är "är duvor vita?" inte acceptabelt, utan "duvor är vita" och sedan ska man bevisa det påståendet.

Jag vill skriva något som har med fysiskt träning och dess påverkan av psyket eller det psykologiska välmåendet.

Någon som kan komma på ett bra påstående att styrka? Gärna formulerat på bra engelska, men svenska går bra :)

Många tack!

Vastrix
2005-02-26, 18:51
Varför inte något så enkelt som: "träning ökar det fysiksia och psykiska välbefinnandet". Isåfall kan du ju ta med några motargument ang. störngingar/fixeringar och varför det inte orsakas av träning utan andra faktorer.

Löjtnant Blank
2005-02-26, 19:02
Psykiskt välmående, menar du. Psykologi är studien eller läran om psyket. Det är viktigt att kunna särskilja på termerna om du vill imponera på din lärare.

Metal_boy_
2005-02-26, 19:08
Jag är ett vandrande bevis på att fysisk träning gynnar psyket något enormt, efter som jag har mått mycket mycket dåligt och själv kunnat studerat framgångarna. Idag mår jag fårtfarande dåligt(Panikångest) men jag är långt ifrån ruta 1. :)

MVH

// P.A