handdator

Visa fullständig version : good mornings!


Maaattias
2005-02-26, 16:57
nån som kör denna övning? vad tycker ni om den?

va klarar ni i denna övning..

Ny övning för mig som jag tror jag ska köra en del framöver!

tp_88
2005-02-26, 17:27
Jag har kört den sen i höstas ungefär.
Gillar den skarpt! Helskön!

Vad jag kör på? Lite PBs: 120*2, 100*8

EDIT: Kan väl tillägga att jag började med 8-10or på 60-65 ungefär om jag inte är helt ute och cyklar, om det kan vara intressant...

emmzan
2005-02-26, 19:57
Kört den 1 pass nu!

Känns väldigt viktigt att ha någon som instruerar den samt kollar när man utför den! Jag använder den som ett sätt att öka ryggstyrkan specifikt till knäböjen där ryggen måste både kunna motverka fällning framåt, men även klara att pressa upp vikten om jag kommer för långt fram i ett lyft.

Körde på 30 sist, tänkte köra på 40 imorgon! *flex*

AndersHermansson
2005-02-26, 20:22
Varför inte nöja sig med raka marklyft? Angreppspunkten för kraftmomentet är ju i stort sett samma.

the_PL_man
2005-02-26, 20:38
...olika varianter.

Stående vanlig stång 225*3
Stående cambered bar 220*3
Sittande cambered bar 205*2
Chain suspended GM 210*1
Chain suspended cambered bar 210*1

/the_PL_man

Lillgrabben
2005-02-26, 21:19
...olika varianter.

Stående vanlig stång 225*3
Stående cambered bar 220*3
Sittande cambered bar 205*2
Chain suspended GM 210*1
Chain suspended cambered bar 210*1

/the_PL_man

Vilket rörelseomfång använder du?

Hur pass mycket går du "ner" före du vänder, till parallell med marken eller kör du grundare?

MVH

Griip
2005-02-26, 21:31
Varför inte nöja sig med raka marklyft? Angreppspunkten för kraftmomentet är ju i stort sett samma.

Good mornigns härmar mer knäböj än vad ett rakt marklyft gör, helt enkelt.

tp_88
2005-02-26, 21:32
...olika varianter.

Stående vanlig stång 225*3
Stående cambered bar 220*3
Sittande cambered bar 205*2
Chain suspended GM 210*1
Chain suspended cambered bar 210*1

/the_PL_man

OMG! GALNA vikter!! :bow: :hbang: *yourock*

the_PL_man
2005-02-26, 23:09
Jag eftersträvar att komma ner till parallell, men på maxviktern akn det säkert bli så att man böjer på benen lite(och därmed begränsar rörelseomfånget lite).

Här kommer en två år gammal videosnutt (har jobbat en del på att förbättra teknik & rörelseomfång sedan dess). Men det ger en indikation hur det såg när jag började köra GM seriöst.
http://karlstadsak.se/lars/me_sq_030317.wmv

Sittande kör jag ner till att hakan tar i bänken.

Skall se om jag kan ta med videokameran till träningen någon dag.

/the_PL_man

Vilket rörelseomfång använder du?

Hur pass mycket går du "ner" före du vänder, till parallell med marken eller kör du grundare?

MVH

Lillgrabben
2005-02-26, 23:33
Jag eftersträvar att komma ner till parallell, men på maxviktern akn det säkert bli så att man böjer på benen lite(och därmed begränsar rörelseomfånget lite).

Här kommer en två år gammal videosnutt (har jobbat en del på att förbättra teknik & rörelseomfång sedan dess). Men det ger en indikation hur det såg när jag började köra GM seriöst.
http://karlstadsak.se/lars/me_sq_030317.wmv

Sittande kör jag ner till att hakan tar i bänken.

Skall se om jag kan ta med videokameran till träningen någon dag.

/the_PL_man


Tack för svaret!

Rekommenderar du att man ska köra den med en ganska bred fotstance eller är det en fråga om variation för bästa resultat?

Själv så har jag lekt lite med GM´s ibland, men oftast bara använt axelbred stance. För övrigt så är det en övning jag är jäkla svag i, kanske ngt man ska köra mera regelbundet som komplement för marken?!

the_PL_man
2005-02-26, 23:53
Variation, variation!

Både Louie Simmons & Kåre Lundgren rekommenderar variation....:)

Fint komplement till marken, min konventionella mark har nästan kommit ikapp sumon nu. :)

/the_PL_man

Tack för svaret!

Rekommenderar du att man ska köra den med en ganska bred fotstance eller är det en fråga om variation för bästa resultat?

Själv så har jag lekt lite med GM´s ibland, men oftast bara använt axelbred stance. För övrigt så är det en övning jag är jäkla svag i, kanske ngt man ska köra mera regelbundet som komplement för marken?!

Lillgrabben
2005-02-26, 23:57
Variation, variation!

Både Louie Simmons & Kåre Lundgren rekommenderar variation....:)

Fint komplement till marken, min konventionella mark har nästan kommit ikapp sumon nu. :)

/the_PL_man

Ok, det var som jag trodde då!

:)

Tricklev
2005-02-26, 23:59
Jag eftersträvar att komma ner till parallell, men på maxviktern akn det säkert bli så att man böjer på benen lite(och därmed begränsar rörelseomfånget lite).

Här kommer en två år gammal videosnutt (har jobbat en del på att förbättra teknik & rörelseomfång sedan dess). Men det ger en indikation hur det såg när jag började köra GM seriöst.
http://karlstadsak.se/lars/me_sq_030317.wmv

Sittande kör jag ner till att hakan tar i bänken.

Skall se om jag kan ta med videokameran till träningen någon dag.

/the_PL_man

:bow:


Nya klipp eftersökes :D

Styrkebyggare
2005-02-27, 11:26
Har kört GM i 3-4 år. Kör den en gång varannan vecka iaf. Brukar bli sexor på 150-160 kg.