handdator

Visa fullständig version : Påven


Garnax
2005-02-25, 20:19
Jaha vilka hoppas idioten dör och vilka hoppas han överlever?

Världen blir helt klart en bättre plats utan honom...

King Grub
2005-02-25, 20:20
Inte för att jag bryr mig om religionen han representerar, men varför skulle jag önska att en annan människa dör?

Garnax
2005-02-25, 20:21
Inte för att jag bryr mig om religionen han representerar, men varför skulle jag önska att en annan människa dör?

För att hans ord påverkar miljoner människor negativt och dom har inte förnuft nog att tänka själva?

Hades
2005-02-25, 20:21
Höjden av skadeglädje att bli glad när en annan person dör?

Fartman
2005-02-25, 20:22
Världen blir helt klart en bättre plats utan honom...

Jomenvisst, det är inte precis så att dom lägger ner det här med påven, vatikanen, katolismen bara för att påven dör. *screwy*

Garnax
2005-02-25, 20:23
Jomenvisst, det är inte precis så att dom lägger ner det här med påven, vatikanen, katolismen bara för att påven dör. *screwy*

Nej men det finns även en skala på idioti och har man tur får man en något mer mordern påve som t.ex kan inse att kondom kanske inte är så dumt med tanke på hur situationen med HIV/AIDS ser ut i världen...

Vissa människor måste leva vidare för att förändra världen och vissa måste dö...

Ordföranden i God hates sweden t.ex tillhör kategorin som världen måste bli av med...

Jay-Z
2005-02-25, 20:25
Med tanke på el papas hälsotillstånd, som iofs verkat vara på ruinens brant i 20 år, får vi väl se den vita röken snart.

Grahn
2005-02-25, 20:26
Säger som Grub, varför skulle jag önska livet ur honom?

Han är ju inte direkt Hitler.

JustinCredible
2005-02-25, 20:45
Gubben har ju sett döende ut i 30 år :) Skulle inte förvåna mig om han segade sig igenom 30 till.

Stämmer det att han blev skjuten och sedan kramade personen som sköt honom?

Officer
2005-02-25, 20:51
Inte för att det spelar någon roll för mig men jag tror HAN mår bättre av att dö snart.. Så mycket sjukdomar som han hållit på och levt igenom.



:sleep: pope!

Lizard
2005-02-25, 21:04
Garnax, för i h*e.....är du Gud?!
Ska du och några andra sitta i era små inskränkta dataskrubbar och dela ut dödsdomar hipp som happ och avgöra vem som får, och inte får, behålla livet på vår jord?
Hela ditt inlägg är vämjeligt och fyller mig med uppgivenhet att människor som har hela informationssamhället framför fingertopparna reagerar på samma ondskefullt aningslösa vis som forntida despoter, trögtänkta amerikaner och de mullor som bannat Salman Rushdie för sin fråga om Gud finns...Vet hut!

Påven har, till skillnad från den protestantiska kyrkan, valt att vara ordagrann tolk för de ord som står i bibeln. Därmed har han tagit ståndpunkten att ingen tidstypisk trend eller omständighet kan sätta sig över orden som står nedtecknade. Det som står i bibeln är sanningen och allt som strider mot bibeln är lögn, kort sagt. Bibeln hävdar att det är en synd med sex utanför äktenskapet och att skilsmässa är uteslutet - det står så faktiskt. Hans jobb och uppgift är att propagera för vad som står där och inte säga "Äsch, det där är lite omodernt, vi säger så här i stället..." Att det i sin tur leder till att han och den katolska kyrkan uppfattas som konservativ och sexualfientlig har jag all förståelse för, men det ändrar inte det faktum att det inte är intressant för kyrkan. Miljoner människor lever efter den katolska kyrkans tolkning av bibeln, sann eller falsk, och jag känner ingen som känner Gud mer än någon annan och som klart och tydlig säga att det skulle vara något större fel med det.

Den nuvarande påven har ändå reformerat kyrkan och bl a med ett personligt brev instucken i Klagomuren i Jerusalem bett om förlåtelse för kyrkans medlöperi mot judar i nazismens Tyskland och faschismens Italien under kriget. Det finns mer att berätta, men Google är din vän min vän...
Att du, och för all del inte jag, inte har någon gudstro innebär inte att vi vet mer eller har mer rätt. Dessutom innebär inte avsaknad av gud att vi är bättre rustade att dela ut dödsdomar än andra. Påvar inräknade.

Lizard

Mccartney
2005-02-25, 21:05
Man skall nog inte glömma att för många människor är han guds ställföreträdare här på jorden. Man önskar väl inte att någon människa skall dö....

Sedan får man tycka vad som helst om religioner...jag är av den sorten som anser att religioner har oftast ställt till med mer ondska än glädje.....

Men det är min högst personliga åsikt.

bosse_brutal
2005-02-25, 21:09
Jaha vilka hoppas idioten dör och vilka hoppas han överlever?
Världen blir helt klart en bättre plats utan honom...

Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudet...


:booty: ;)

han kalla påven för idiot, nu kan ni banna honom så vi kan få tillbaka editfunktionen :D

Megatuttarna
2005-02-25, 21:11
Om man nu skulle börja ta kål på alla idioter vore du den första; tveklöst. Det jag stör mig på är inte att du är emot mina värderingar. Det respekterar jag fullt ut. Det som stör mig så extremt mycket är ditt personliga förhållningssätt. Hur du ser dig som en stor tänkare; i klass med stora filosofer som övertygar människor enbart med sina ord. I ditt fall vaknar du emellertid upp ur dagdrömmandet, tömmer hinken med bajs du nyss skurat upp och fortsätter jobba.

Hela snacket om att folk saknar förnuft och inte är det minsta självständiga i sitt tänkande är ju bara applicerbart på dig i det här fallet. Haha det är ju det som är så jävla komiskt.

JoelR
2005-02-25, 21:12
Osmaklig poll. *screwy*

King Grub
2005-02-25, 21:24
Garnax, för i h*e.....är du Gud?!
Ska du och några andra sitta i era små inskränkta dataskrubbar och dela ut dödsdomar hipp som happ och avgöra vem som får, och inte får, behålla livet på vår jord?
Hela ditt inlägg är vämjeligt och fyller mig med uppgivenhet att människor som har hela informationssamhället framför fingertopparna reagerar på samma ondskefullt aningslösa vis som forntida despoter, trögtänkta amerikaner och de mullor som bannat Salman Rushdie för sin fråga om Gud finns...Vet hut!

Påven har, till skillnad från den protestantiska kyrkan, valt att vara ordagrann tolk för de ord som står i bibeln. Därmed har han tagit ståndpunkten att ingen tidstypisk trend eller omständighet kan sätta sig över orden som står nedtecknade. Det som står i bibeln är sanningen och allt som strider mot bibeln är lögn, kort sagt. Bibeln hävdar att det är en synd med sex utanför äktenskapet och att skilsmässa är uteslutet - det står så faktiskt. Hans jobb och uppgift är att propagera för vad som står där och inte säga "Äsch, det där är lite omodernt, vi säger så här i stället..." Att det i sin tur leder till att han och den katolska kyrkan uppfattas som konservativ och sexualfientlig har jag all förståelse för, men det ändrar inte det faktum att det inte är intressant för kyrkan. Miljoner människor lever efter den katolska kyrkans tolkning av bibeln, sann eller falsk, och jag känner ingen som känner Gud mer än någon annan och som klart och tydlig säga att det skulle vara något större fel med det.

Den nuvarande påven har ändå reformerat kyrkan och bl a med ett personligt brev instucken i Klagomuren i Jerusalem bett om förlåtelse för kyrkans medlöperi mot judar i nazismens Tyskland och faschismens Italien under kriget. Det finns mer att berätta, men Google är din vän min vän...
Att du, och för all del inte jag, inte har någon gudstro innebär inte att vi vet mer eller har mer rätt. Dessutom innebär inte avsaknad av gud att vi är bättre rustade att dela ut dödsdomar än andra. Påvar inräknade.

Lizard

http://www.k-nettet.com/main/graphics/uploaded/251/goodpost.gif

Krokodil
2005-02-25, 23:04
Jag är inte förtjust i religioner överhuvud taget men håller med King Grub, jag önskar inte livet ur någon.

Dipshit
2005-02-25, 23:13
Jevvla garnaxgarnaxgarnaxgarnax!

Inte jätteuppskattat..

Fatalist
2005-02-25, 23:35
Överlever. Han och hans underhuggare förpestar stackars människor och begränsar deras liv med massa fåniga regler som går helt emot våra instinktiva drifter :sleep:

Edit: Verkar som om jag upprör en del folk nu..

Zodd
2005-02-25, 23:48
Det är synd om honom som måste arbeta tills han dör. *grr27*

Arne Persson
2005-02-26, 00:26
Pga hans seghet så överlever han säkert denna lilla incident också.

The Somberlain
2005-02-26, 01:53
Eftersom jag inte är kristen skiter jag fullständigt i att delta i detta. Alla dör - förr eller senare.

PopEye2
2005-02-26, 02:10
haha han kommer sitta där å viska om ytterligare 10 år, stackarn har parkinson sitter dår å skakar, tror han behöver sova snart.

Tricklev
2005-02-26, 12:19
Om man nu skulle börja ta kål på alla idioter vore du den första; tveklöst. Det jag stör mig på är inte att du är emot mina värderingar. Det respekterar jag fullt ut. Det som stör mig så extremt mycket är ditt personliga förhållningssätt. Hur du ser dig som en stor tänkare; i klass med stora filosofer som övertygar människor enbart med sina ord. I ditt fall vaknar du emellertid upp ur dagdrömmandet, tömmer hinken med bajs du nyss skurat upp och fortsätter jobba.

Hela snacket om att folk saknar förnuft och inte är det minsta självständiga i sitt tänkande är ju bara applicerbart på dig i det här fallet. Haha det är ju det som är så jävla komiskt.
:laugh:

Jag dubblar den :thumbup: :thumbup:

Jet
2005-02-26, 14:55
Jag delar inte många av de värderingar han förespråkar, men som någon skrev tidigare så håller han iallafall fast vid sin linje, och byter inte åsikt med vinden

spacedog
2005-02-26, 15:26
Säga vad man vill om påven, men han startar i alla fall inte sådana här trådar. Och om han gjorde det så är jag säker på att hans poll-alternativ skulle vara betydligt smakfullare.

Jense
2005-02-26, 15:31
varför vill man önska livet av någon som inte gör speciellt mycket mer än att sitta. han propagerar inte så mycket

blir väl ändå ny påve sen

Pretender
2005-02-26, 15:35
blir väl ändå ny påve sen

Vad är kraven för att bli påve?

Antar att man måste kunna latin...

spacedog
2005-02-26, 15:36
Påven har mycket makt, men å andra sidan kan man också säga att katolska kyrkan har mycket makt över honom. Med det menar jag alltså att det finns ganska snäva strukturella hinder för hur pass mycket han som person kan förändra, hur reformvänlig han än är. Och, som Jense säger, det kommer en ny påve efter honom som är lika bunden av samma strukturer.

Metal_boy_
2005-02-26, 16:06
Aldrig att jag kryssar i, och önskar att nån ska dö

Verkar som att han segat sig igenom mycke, han är säkert en av kolos(webbshops) största konsumenter vad det gäller omega-3 :D

påven
2005-02-26, 16:53
Jaha vilka hoppas idioten dör och vilka hoppas han överlever?

Världen blir helt klart en bättre plats utan honom...

du vet väl att det väljs en ny påve när han är död och av dom kanditater som har presenterats så har alla likadan åsikter som den sittande påven så det kommer ju inte bli nån speciellt stor skillnad ändå.