handdator

Visa fullständig version : Träna helger...


Allan
2002-05-20, 10:45
På sistone tycker jag träningen på lördagar eller söndagar gått trögare - inte sämre men liksom...segare. Har alltid tidigare varit helt okänslig för vilken tid på dygnet det varit, men nu - nu skulle jag kunna ge vad som helst för att få stanna kvar i slafen istället för att masa mig upp och pressa ner bränsle.
Problemet är att mitt gym stänger tidigare på helgerna, vilket gör att min idealtid är borta.
Tilläggas bör att jag har ganska rejäla allergiproblem just nu (dock med medicin-massor!!!), och att jag..eh...deffar just nu..

Skulle uppskatta några förslag för att komma igång igen. Eller bara glada tillrop.


allan

Pudzianovski
2002-05-20, 10:49
kanske skulle vila en vecka. eller träna ngt helt annat en vecka.

jag avstod från träningen för några veckor sedan..ca 8 dagar avstod jag ungefär.

Det gjorde att jag blev friskare från mina skador men mest att jag fick tillbaks MKT träningsglädje!!!

Jag tro man får ta helt nya vägar iblan för att tycka det är kul igen.

Gör vad du känner för.

:)

supremo
2002-05-20, 10:49
Deffen och allergin borde vara två bidragande orsaker, du har tabletter mot allergin hoppas jag?

r90
2002-05-20, 11:00
Allan : hur mycket vikt leker du med på din bild?

Forest
2002-05-20, 16:00
Allan, jag känner igen det där. Även om jag tränar på "vanlig tid" på helgen så är jag liksom segare(inte nödvändigtvis svagare).

Jag tror det beror på att man sover ngn timme längre och stressar mindre än på vardagar. Kroppen ställer liksom in sig på ett annat tempo.

Ett tråkigt tips är att gå upp tidigare och stressa i dig en frukost så fattar nog kroppen att den skall igång.

Allan
2002-05-20, 17:14
Davve - 272,5

allan

supremo
2002-05-20, 17:18
Det är starkt!
Är du styrkelyftare?
Eller varit?

Allan
2002-05-20, 17:46
Trodde jag skulle bli det, men olika grejor kom ivägen. Som lite för långa armar - dåligt, dåligt i bänken - samt privatliv, barn o annat.

allan

Flood
2002-05-20, 18:05
Tror du inte det kan va deffen och allergin som "drar" ner dig då?

är det, det så är det ju inget du kan ändra på.

Jag såg i en film en gång, där sa Dalai Lama:

-Om du har ett problem och det finns en lösning, så behöver du inte oroa dig. Och finns det ingen lösning, så är det ingen idé att oroa sig heller.

Det kanske kan hjälpa!!

Annars kan du väl köra morgonpromenader eller intervallträning eller nått som inte är beroende av öppettider, tills nått ändras. Eller möjligtvis lättare pass. Ibland så kan det va så att det är segt att komma igång men när man väl har gjort det så flyter det, så börja lätt kanske?

Det är ungefär det jag kan komma på och bidra med.

Allan
2002-05-20, 18:09
Tack för förslagen!


allan