handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum växer så det knakar..


Pez
2005-02-25, 15:08
Medlemsantalet har spräckt 6000 nu, 1000 nya medlemmar på mindre än 6 månader... över en halv miljon inlägg fn.. ca. 1500 inlägg görs om dagen nu.. får nästan en tår i ögat.. *snyft* :thumbup:

Halldin
2005-02-25, 15:11
Np! :thumbup:

Edit: Så Grub står för drygt 4% av alla inlägg? *spy*

Baan
2005-02-25, 15:11
Medlemsantalet har spräckt 6000 nu, 1000 nya medlemmar på mindre än 6 månader... över en halv miljon inlägg fn.. ca. 1500 inlägg görs om dagen nu.. får nästan en tår i ögat.. *snyft* :thumbup:

du känner med andra ord inget ansvar att jag spenderar mer tid på forumet än med mina studier? eller att man tillhör en minoritetsgrupp (japp, det skyller jag också på dig)?

sunkan
2005-02-25, 15:12
finns det några siffror att jämföra med tidigare?

jwzrd
2005-02-25, 15:12
Medlemsantalet har spräckt 6000 nu, 1000 nya medlemmar på mindre än 6 månader... över en halv miljon inlägg fn.. ca. 1500 inlägg görs om dagen nu.. får nästan en tår i ögat.. *snyft* :thumbup:

Låt oss nördar få se lite statistik och diagram vettja. Tex hur stor del av användarna (och vilka) står tillsammans för störst antal inlägg per dag, vilka är dom tio ivrigaste postarna, aktiva timmar osv.

Edit: och kan man se någon "flytt" av användare från någån kategori till någon annan under dom senaste 6 månaderna. Tex: skriver fler bland träningsjournalerna nu än då, fler i Kosttillskott nu än då osv. Vilken kategori växer snabbast?

z_bumbi
2005-02-25, 15:21
En liten inblick i hur snabbt det går..

07-02-2003
"Igår kväll hade vi 80 personer samtidigt inne på forumet =nytt rekord.
Vi har även fått 188 nya medlemmar bara sedan årsskiftet."

Most users ever online was 123 on 07-01-2004 at 22:04

Most users ever online was 143 on 27-01-2004 at 21:13

5000+ medlemmar 19-09-2004

Idag
Most users ever online was 304, 03-02-2005 at 23:32.
Threads: 27,778, Posts: 552,832, Members: 6,020

mangs
2005-02-25, 15:24
En klar trend om man tittar sedan starten är att det skrivs betydligt mer flitigt i den allmänna delen jämfört med övriga delar nuförtiden jämfört med då. På den tiden gick folk hit för att lära sig sakera om kost och träning. Idag är det mer ett Lunarstorm för byggare. ;)

Visserligen är ju det mesta om träning och kost redan skrivet om.

Två andra saker som jag reagerat på är att det skrivs väldigt många fler träningsjournaler nu jämfört med då och att hypen kring kosttillskott gått ner betydligt. Idag verkar de flesta förstå att hela kostsammansättningen är viktigare jämfört med hur många mg glutamin från AST man skall ta 1.2 minuter efter träning. :D


På gott och ont.

Måste dock säga att moderatorna gör ett utmärkt jobb som håller ordning på alla medlemmarna. Det är trots allt ordning och reda överallt.


This is for you: *yourock*

Baan
2005-02-25, 15:27
håller med mangs om kosttillskotten, för 2-3 år sedan så fanns det folk som helt seriöst trodde på diverse skumma kosttillskott som antigne försvunnit från marknaden idag eller utgått p g a intressebrist... sen ser man knappast några större diskussioner kring mirakeltillskott längre

Pez
2005-02-25, 15:36
En klar trend om man tittar sedan starten är att det skrivs betydligt mer flitigt i den allmänna delen jämfört med övriga delar nuförtiden jämfört med då. På den tiden gick folk hit för att lära sig sakera om kost och träning. Idag är det mer ett Lunarstorm för byggare. ;)

Visserligen är ju det mesta om träning och kost redan skrivet om.

Två andra saker som jag reagerat på är att det skrivs väldigt många fler träningsjournaler nu jämfört med då och att hypen kring kosttillskott gått ner betydligt. Idag verkar de flesta förstå att hela kostsammansättningen är viktigare jämfört med hur många mg glutamin från AST man skall ta 1.2 minuter efter träning. :D


På gott och ont.

Måste dock säga att moderatorna gör ett utmärkt jobb som håller ordning på alla medlemmarna. Det är trots allt ordning och reda överallt.


This is for you: *yourock*
Ang hauss av kosttillskott kontra kost så är nivån ganska bra här på kollo - anledningen som jag ser det är till stor del Grubbens tålmodiga mässande och informerande om kost och näring, sen spelar säkert även den allmänna trenden in. Ett annat skäl kan vara att många yngre/nybörjare inte vågar fråga om hypade tillskott då de regelmässigt skjuts ner här. :D

Sen är det ganska klart att "Allmänt.." får en större ökning av inlägg än övriga områden då det är den kategorin som överlappar "allas" intressen.

Herkulez
2005-02-25, 17:25
Enligt jarods siffror så står jag för det mesta bildpostandet, dubbelt så mer än tvåan :em:

juförsig mest idiotiska bilder på jensefisken (25ggr säkert) eller undulater etc

Jorgen
2005-02-25, 17:38
Bara att konstatera.
WE ROCK. :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

//Jörgen

sunkan
2005-02-25, 17:48
Är kolozzeum det största SVENSKAträningsforumet sett till antalet medlemmar :confused:

Pez
2005-02-25, 17:53
Är kolozzeum det största SVENSKAträningsforumet sett till antalet medlemmar :confused:
Såvitt jag vet. Om man bortser från sweclockers träningstråd då.. :D

Värt att nämna är att vi rensar bort inaktiva medlemmar samt tömmer "Allmänt.." någorlunda regelbundet.

Bjorne
2005-02-25, 18:07
Forumet går samma ödé till mötes som SweC, känns det som tyvärr. Historian upprepas, inga undantag.

Yankeee
2005-02-25, 18:14
Forumet går samma ödé till mötes som SweC, känns det som tyvärr. Historian upprepas, inga undantag.

Känner det jag också. Mer folk = mindre seriöst. Tyvärr.

Lizard
2005-02-25, 18:21
Känner det jag också. Mer folk = mindre seriöst. Tyvärr.


Tack ska du ha...? :confused:

Lizard

Pez
2005-02-25, 18:23
Känner det jag också. Mer folk = mindre seriöst. Tyvärr.
Undrar om Adde har en formel för det där.. :D

Yankeee
2005-02-25, 18:31
Lizard: Huh?:confused:

Pez: Fråga, jag har inte lyckats imlpementera e^x.

T-800
2005-02-25, 18:35
Låt oss nördar få se lite statistik och diagram vettja. Tex hur stor del av användarna (och vilka) står tillsammans för störst antal inlägg per dag, vilka är dom tio ivrigaste postarna, aktiva timmar osv.

Edit: och kan man se någon "flytt" av användare från någån kategori till någon annan under dom senaste 6 månaderna. Tex: skriver fler bland träningsjournalerna nu än då, fler i Kosttillskott nu än då osv. Vilken kategori växer snabbast?
Här är svar på några av dina frågor:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/memberlist.php?&order=DESC&sort=posts&pp=50&ltr=

Baan
2005-02-25, 18:51
Känner det jag också. Mer folk = mindre seriöst. Tyvärr.

om vi ska vara lite ärliga mot oss själva så är det faktiskt en hel del av dom som lägger upp mindre seriösa grejer som vart medlemmar ett tag :)

Hades
2005-02-25, 18:58
Känner det jag också. Mer folk = mindre seriöst. Tyvärr.
Jag upplever inte en försämring i kvaliteten sedan jag registrerade mig här.

Yankeee
2005-02-25, 19:02
om vi ska vara lite ärliga mot oss själva så är det faktiskt en hel del av dom som lägger upp mindre seriösa grejer som vart medlemmar ett tag :)

Jovisst.

Men det det gamla ordspråket "ju fler kockar desto sämre soppa" gäller fortfarande.

Nu ska inte detta tolkas som att jag har något emot nya medlemmar eller något sådant. Fler personer på forumet kräver fler moderatorer och hårdare tag, annars kommer det att bli precis som swec. Med resultat att alla gamla rävar slutar skriva, och fjortisarna tar över. Och det är ju faktiskt inget de flesta vill.