handdator

Visa fullständig version : Hur bra är friskis och svettis gymintstruktörer?


Mccartney
2005-02-25, 13:48
Vad jag vet går dem en "intern" utbildning på 8dagar totalt.

Någon som vet hur den utbildning är jämfört med andra instruktörsutbildningar?

mmartin
2005-02-25, 14:30
ha ha ja dem som finns där jag tränar e inte mycket att hurra för!! åtskilliga fel man hör av dem samt att de i flesta fallen är 50+ och otroligt otränade och ser nästan omotiverade ut..

Nä ska de vilja locka lite mer folk får motivationen och flertalet av deras PT bytas ut, fast jag kan ju bara hänvisa dit där jag går.

Men seriöst har de en egen utbildning? på 8 dagar??

Baan
2005-02-25, 14:33
åtta dagar låte inte särskilt imponerande, men i det här fallet, kanske bättre än ingenting

påven
2005-02-25, 14:33
min moster jobbar som gyminstruktör på ett litet friskisgym och hennes utbildning bestod av att göra ett studiebesök på jönköpings friskisgym o sen hade dom utbildning i 2 eller 3 dagar tror jag. Och hon lärde sig bara hur maskinerna som fanns på friskis ska användas. Något annat vet hon inte

Achryl
2005-02-25, 14:53
instruktörerna på F&S jobbar ideellt så man kan inte förvänta sig så mycket.

z_bumbi
2005-02-25, 14:59
instruktörerna på F&S jobbar ideellt så man kan inte förvänta sig så mycket.

Den tiden när F&S bara hade ideellt arbetande instruktörer är förbi.

Sen vet jag massor av instruktörer som jobbar just ideellt som kan mycket, mycket mer än de flesta som har det som yrke.

KIRE
2005-02-25, 15:07
När det gäller instruktörer, PT-personer osv så ska man inte hänga upp sig på deras utbildning. Vilken dum fan som helst kan klara att ta sig igenom den och kalla sig PT eller instruktör sedan.

Så man kan inte kalla dom bra eller dåliga generellt utan man måste kolla
på individnivå. Det finns helt grymt bra PT:s och instruktörer men det beror inte på deras diplom utan på deras intresse, personlighet, förkunskap, erfarenhet m.m.m