handdator

Visa fullständig version : Köra marklyft med träningsvärk i benen?


Yip_man
2005-02-25, 12:52
Undrar om jag bör köra marklyft som vanligt på mitt rygg/axelpass idag. Har grym träningsvärk efter onsdagens benpass i nästan alla musklerna utom vaderna. Undrar nu om det kanske är klokast att hoppa över mark idag då det tar ganska mycket på benen också. Ska tillägga att det är riktig träningsvärk (går som en 90-åring).

Mvh
Micke

tinus
2005-02-25, 12:56
Testa så får du väl se hur bra det går!?! *flex* ..Själv kommer jag inte ens ner till stången om jag kört ben någon dag innan ;)

Baan
2005-02-25, 14:54
det kan funka på lätta vikter men tekniken kan svika om benen inte orkar med, samt att man saknar styrkan, det är väl främst det. Så det beror väl lite på hur du ska köra marklyft, är det väldigt tungt så tror jag inte det kommer funka klockrent, är det ett lättare pass så kan det gå

Yip_man
2005-02-25, 15:02
Ska givetvis köra så tungt jag bara orkar.

Mikeman
2005-02-25, 15:49
Brukar också ha det problemet om man av någon anledning kommer för tätt mellan ben och ryggpass. Ingen höjdare.
Prövade att köra mark med dödsträningsverk i påkarna, utan någon direkt framgång.

Baan
2005-02-25, 15:52
Ska givetvis köra så tungt jag bara orkar.

då kommer du förmodligen (ganska självklart) inte prestera lika bra som utvilad, försök dock att ha en bra teknik ändå och inte skjuta ut röven eller liknande som man kan tänkas göra om benen inte funkar klockrent..

ivandrago
2005-02-25, 16:28
Senast jag testade mark med träningsvärk i benen fick jag brutal kramp i ena låret. Var inte alls kul.

Oskis
2005-02-25, 16:39
Brukar ofta köra mark med träningsverk i benen brukar gå utmärkt.

Big_Vik
2005-02-25, 16:52
Jag säger som Oskis, har gjort några av mina bästa lyft med äcklig tr'ningsvärk i låren, och hoppas det går lika bra ikväll, trots att jag körde ben i onsdags. Återkommer med rapport