handdator

Visa fullständig version : Sloow Protein


wintzell
2005-02-25, 09:36
Farings produkt. På hesidan står följande:

"Sloow protein är ett förädlat kaseinprotein (kaseinat) som är instantiserat för bästa tänkbara löslighet. Proteinhalten är mycket hög samtidigt som innehållet av fett och laktos är minimalt. Kasein är ett protein som tas upp väldigt långsamt av kroppen. Det gör att koncentrationen av aminosyror hålls förhöjd ändå upp till 7-8 timmar efter en drink Sloow Protein. "

Men på själva påsen står det att det är "en optimal blandning av vassle och kasein"

Vad stämmer? "Optimalt" för vad? Kan ju va bra att veta om det är vassle- eller kaseinprotein man stoppar i sig, så man vet när man ska stoppa i sig det...

King Grub
2005-02-25, 09:41
Sloow innehåller väl inte vassle alls.

Peter
2005-02-25, 09:42
Kan det inte vara en complete protein-påse du läser på?

wintzell
2005-02-25, 09:56
Nu blir jag lite osäker Peter faktiskt...

Är ganska säker att det var sloow protein jag köpte... men jag får kolla när jag kommer hem från jobbet. Återkommer.

Men tycker ändå att "optimalt" verkar vara ett ganska dåligt begrepp när det inte står VAD det är optimalt för...

wintzell
2005-02-25, 09:59
Hmmm, fan också... det va nog Complete Protein... BLAST! *grr*

Fairing
2005-02-25, 11:51
Du läste som sagt på en Complete protein påse :D

Förövrigt kommer vi nu även med Sloow Protein i jordgubbsmak (v.12)

GymTT
2005-02-25, 11:54
Du läste som sagt på en Complete protein påse :D

Förövrigt kommer vi nu även med Sloow Protein i jordgubbsmak (v.12)


Oh! det blir till att prova :), BTW är det du som står där vid gymmet och säljer produkter? :em: Skönt att veta vem man skriver till :)
Trevlig helg!

MVH TT

Fairing
2005-02-25, 11:57
Nej , det är Niklas du tänker på :)

GymTT
2005-02-25, 11:58
Nej , det är Niklas du tänker på :)


Tjena, heh okej för var där och handlade Sloow tänkte om det var du som jag handlade av, men men :)

MVH TT

wintzell
2005-02-25, 12:07
Men vad är den "optimala" blandingen i den då?

Pdaddy
2005-02-25, 12:13
Optimala blandningen i Slow är Kasien *popcorn*

Å i Comp III vassle, kasien å laktofarin

:D

M

GymTT
2005-02-25, 12:16
Optimala blandningen i Slow är Kasien *popcorn*

Å i Comp III vassle, kasien å laktofarin

:D

M


Kör du något på Fairing gym i helgen M? Jag och en polare tänkte ev. dra till Delta eller Fairing gym i helgen, hälsa på alla kollo biffar?! :D

MVH TT

wintzell
2005-02-25, 12:36
Menade lite mer procentuellt.... nån?

z_bumbi
2005-02-25, 12:44
Menade lite mer procentuellt.... nån?

50/50 mellan kasein och vassle.

wintzell
2005-02-25, 13:13
tackartackar, men fan va jobbigt... när ska jag ta den nu då? Kan ju inte direkt separera skiten...

Sverker
2005-02-25, 13:31
tackartackar, men fan va jobbigt... när ska jag ta den nu då? Kan ju inte direkt separera skiten...

Ta det som mellanmål. Det gör jag. 30 g på förmidagen och 30 g på eftermiddagen. Den är ju en tvåstegsraket. Vasslet snabbt ut och fyller blodet och sedan kasein som såsar sig ut under flera timmar.

wintzell
2005-02-25, 14:29
Men vassle var väl helt meningslöst när man inte fick det i samband med träning?

z_bumbi
2005-02-25, 14:36
Men vassle var väl helt meningslöst när man inte fick det i samband med träning?

Det är fortfarande protein vilket du är ute efter, du får i dig det ganska snabbt så du fyller på och så ligger kaseinet kvar och håller nivån av aminosyror uppe.
Äter du något annat till t ex en smörgås och en frukt så blir det ännu bättre.

Jag har kört med Complete både som mellanmål och nattprotein och ser ingen nackdel med det.

wintzell
2005-02-25, 14:48
Va gött, kan man ta det som mellanmål två ggr om dan och runt träningen också? Eller bör jag skaffa enbart vassle till träningen?

Helg nu, gitte dao.

GymTT
2005-02-25, 15:04
Va gött, kan man ta det som mellanmål två ggr om dan och runt träningen också? Eller bör jag skaffa enbart vassle till träningen?

Helg nu, gitte dao.


Sloow protein kan du köra innan du gå och lägger dig eller som mellanmål, vid träningsdags för din proteinkälla vara vassle och snabbupptagligt.

MVH TT

OggeP
2005-02-25, 15:12
Förövrigt kommer vi nu även med Sloow Protein i jordgubbsmak (v.12)

Det tackar vi för! :thumbup:

muskelbyggarn
2005-02-25, 15:32
Jepp Lasse, äntligen lyssnar du på mig :D
Nästa smak på sloowprotein vill jag ha trademark, ok? Du vet vilken jag menar *popcorn*

Vänl,,,
Tobbe

Alcazara
2005-02-25, 15:51
Förövrigt kommer vi nu även med Sloow Protein i jordgubbsmak (v.12)


När kommer chokladsmaken? Det skulle vara :thumbup:

TylerDurden84
2005-03-05, 17:22
När kommer chokladsmaken? Det skulle vara :thumbup:

Precis. Det borde ta mig f*n vara lag på att alla proteinpulver ska ha ren chokladsmak som alternativ!!
:D

Spiffy
2005-03-05, 17:26
ja, för mintchockladen var något av det äckligaste jag druckigt *spy*

Lalla
2005-03-05, 18:03
Vilket är bäst, blanda sloow protein med minimjölk eller en fetare mjölk?
Tänkte som så att fettet (det lilla som blir) gör så att kaseinet tas upp ännu långsammare än vad det redan gör...dessutom kanske det blir godare oxå. ;)
sant/falskt?
för-/nackdel?

Tar ca. 1dl sloow protein o 3-4dl mjölk (mini idag) ca. 15-30min innan läggdax o deffar inte. (65kg lätt, ca.5-6 träningar/vecka)
Eller äre bara ett fall för "snillen spekulerar", har alltså ingen praktiskt betydelse...man kör på det godaste.

Men snälla Spiffy, minten var ju SUPER, älskar verkligen den. Som sagt blanda med mjölk o låt stå 1h i kylen, skaka då och då....drick o njut :thumbup:

MyungChul
2005-03-07, 11:42
Men snälla Spiffy, minten var ju SUPER, älskar verkligen den. Som sagt blanda med mjölk o låt stå 1h i kylen, skaka då och då....drick o njut :thumbup:

eh? den går ju knappt att dricka med 1L mjölk och ½kg oboypulver *screwy*

King Grub
2005-03-07, 12:10
Vilket är bäst, blanda sloow protein med minimjölk eller en fetare mjölk?
Tänkte som så att fettet (det lilla som blir) gör så att kaseinet tas upp ännu långsammare än vad det redan gör...dessutom kanske det blir godare oxå. ;)
sant/falskt?
för-/nackdel?

Ha i en skvätt rapsolja om du vill tillsätta fett i stället för att använda mjölkfett kanske?