handdator

Visa fullständig version : Träna 1 cardio pass och 1 styrketräningspass idag


GymTT
2005-02-25, 09:19
Tjena


Som topic lyder så har jag inget för mig idag så jag tänkte snart bege mig till gymmet för att "steppa" eller springa 40 minuter något sådant, sen köra lite magövningar efter det. Senare idag vid 4 eller 5 tiden så är det styrketräningsdags på samma gym. Tänkte fråga om man skall köra en Gainer efter cardion även? Och sedan efter styrketräningspasset också? Eller bör jag bara köra en Gainer? Efter vilket pass?
Tacksam


MVH TT

RobbeliRobban
2005-02-25, 11:16
En efter varje pass, du behöver inte direkt se upp med vikten gissar jag. Eller ännu bättre(nåja, iaf mycket billigare, ok godare), proteindrink och mat innehållandes snabba kolhydrater,(en halv special, eller varför inte en hel special?).

Bra mat emellan passen med. Dessutom spelar du väl en hel del tennis? Låt den vara din cardio, och skippa extra cardio-pass.

GymTT
2005-02-25, 11:20
En efter varje pass, du behöver inte direkt se upp med vikten gissar jag. Eller ännu bättre(nåja, iaf mycket billigare, ok godare), proteindrink och mat innehållandes snabba kolhydrater,(en halv special, eller varför inte en hel special?).

Bra mat emellan passen med. Dessutom spelar du väl en hel del tennis? Låt den vara din cardio, och skippa extra cardio-pass.


Tjena, okej jo spelar en hel del tennis så jag tror nog bara jag kör styrkepass idag. Tack för svarat iallafall Robban! Bra att veta :thumbup:
Trevlig helg!

MVH TT

GymTT
2005-02-26, 11:43
Använder samma tråd för ny fråga.
Kört på gymmet nu torsdag,fredag och idag tänkte jag först köra två pass
DVS första passet axlar, traps, och andra passet biceps, mage
Dock körde jag biceps i torsdags, blir för tajt?
Min fråga är egentligen, jag går verkligen in för träningen, om jag vill växa maximalt, Vad är då bäst att köra i längden?

Alternativ:

1. Köra torsdag,fredag, lördag, lördag, söndag (5pass)
2. Köra torsdag,fredag,lördag,söndag (4pass) Och köra biceps på söndag istället för på lördag (mer vila)

???????

Fors
2005-02-26, 12:05
Jag tycker att det verkar som om du tänker och planerar lite för mycket, faktiskt :)

Gör det enkelt för dig och dela upp kroppen så att alla muskler tränas en gång i veckan.

Om du någon gång känner för att köra ett extra pass, trots att muskeln inte vilat särskilt länge, så kör det passet - det kommer inte att hämma dina resultat.

thezet
2005-02-26, 12:14
Om du vill växa maximalt skall du definitivt inte köra fem pass per vecka. Fyra är rimligare och möjligen är tre mer optimalt.

King Grub
2005-02-26, 12:27
Min fråga är egentligen, jag går verkligen in för träningen, om jag vill växa maximalt, Vad är då bäst att köra i längden?

Tvekar du mellan mer träning eller mer vila, är det oftast mer vila som är bäst. Det är inte kvantiteten på träningen som i första hand avgör.