handdator

Visa fullständig version : Fattig student


challe balle
2005-02-24, 17:45
tjenare
jag är som sagt en fattig student som ska på börja sin deff om någon vecka.
att köpa massa kött är ju inte så billigt,men har ni några bra tips på billigt kött som har låg fettmängd?
och jämt en liten snabbfråga:hur mycket pengar lägger/la ni ut på mat i månaden under er deff? *popcorn*

KIRE
2005-02-24, 17:52
tjenare
jag är som sagt en fattig student som ska på börja sin deff om någon vecka.
att köpa massa kött är ju inte så billigt,men har ni några bra tips på billigt kött som har låg fettmängd?
och jämt en liten snabbfråga:hur mycket pengar lägger/la ni ut på mat i månaden under er deff? *popcorn*

Billigast protein finns i porteinpulver och fultonfisk.
Fryst imorterad kycklingfile är oxå billigt.

Jag brukar käka 5kg proteinpulver och sedan mat för 2000kr ungefär i månaden.
Och då handlar jag billiga saker på willys. Handlar man på ica eller nått så
blir det mkt dyrare. Jag brukar käka ganska enkelt (är oxå student).

Kör du en normal deff och inte är kräsen klarar du nog din på 2500-3000kr/månad inklusive proteinpulver. Men då får du handla på
billiga ställen och passa på när det är rea på tex kycklingfilé.

Innan när jag jobbade mer så handlade jag nog för minst 5000 i månaden
och då var det mer färskt kött osv. Det blir ganska dyrt då.

challe balle
2005-02-24, 18:05
Billigast protein finns i porteinpulver och fultonfisk.
Fryst imorterad kycklingfile är oxå billigt.

Jag brukar käka 5kg proteinpulver och sedan mat för 2000kr ungefär i månaden.
Och då handlar jag billiga saker på willys. Handlar man på ica eller nått så
blir det mkt dyrare. Jag brukar käka ganska enkelt (är oxå student).

Kör du en normal deff och inte är kräsen klarar du nog din på 2500-3000kr/månad inklusive proteinpulver. Men då får du handla på
billiga ställen och passa på när det är rea på tex kycklingfilé.

Innan när jag jobbade mer så handlade jag nog för minst 5000 i månaden