handdator

Visa fullständig version : PS2 och säkerhetskopior


Shadow Warrior
2005-02-24, 15:52
Jag har spelat ut första cdn på ett visst spel nu men kan inte byta till cd 2 eftersom jag då måste rebota skiten för att messiah 2 ska kunna läsa säkerhetskopian, hur gör jag?

Kung Sumo
2005-02-24, 16:58
Tja !

Vet inte just hur man ska switcha mellan skivorna i detta spel...men oftast ska det vara på ett visst ställe i spelet.....läs .nfo filen för mer information....där står det när du ska switcha mellan discarna.

Men varför kör du på DVD-rip ? Lasern skriiker ju som en pinad åsna:whipped:


MVH // SuMO

Shadow Warrior
2005-02-24, 17:24
Tja !

Vet inte just hur man ska switcha mellan skivorna i detta spel...men oftast ska det vara på ett visst ställe i spelet.....läs .nfo filen för mer information....där står det när du ska switcha mellan discarna.

Men varför kör du på DVD-rip ? Lasern skriiker ju som en pinad åsna:whipped:
MVH // SuMO

Alltså jag spelar Valkyrie Profile (ett PS1 rpg) som e bränt på två st cds, efter halva spelet kommer en mellansekvens och sen en ruta "stoppa i CD2", för att ladda en skiva med messiah 2 så måste jag ressetta konsolen 2ggr vilket startar om spelet, har laggt upp denna fråga på andra forum med men inte fått några direkta svar (än). Alla som har ett sådant kort borde kunna svara på detta, det är ju bara jag som är en sån lamer som inte hajjat hur man ska göra...:(

Kung Sumo
2005-02-24, 17:34
Har oxå haft ett Messiah 2 chipp i 2 st av mina PS2:or....var inne på mitt 3:e Ps2 när även den fick för sig att sabba sin laser ! *grr27*

aj fan.....kanske inte går att swappa då ?....om inte annat låna ett chippat PSX av nån :)

MVH // SuMO

Shadow Warrior
2005-02-24, 17:37
Hehe ok... ja vette fan... men alltså annars blev jag ju räjält blåst då jag köppte en hel bunt med PS1 rpgs som till större delen var på flera skivor.

Tack för svaret i allafall... hoppas dock på fler svar...

Kung Sumo
2005-02-24, 17:41
Ajdå :(

Men har du sökt igenom de största forumen på nätet ?? Annars kan du ju bara posta frågan på typ PSXCares forum, de brukar veta va de pratar om :)

MVH // SuMO

Shadow Warrior
2005-02-24, 17:57
Jag har ställt frågan på PSX Care men där är stendött.... har fått ett svar på console.se där säger nissen att d måste vara nått fel på mitt kort men d är ju bs för problemet är ju bara att jag inte vet jur jag laddar en ny skiva utan att på samma gång reboota min PS2, tror inte det är något tekniskt fel.

Shadow Warrior
2005-02-24, 19:51
Jag fick bla detta svar på PSX Care: "Nej men efter att du startat den första skivan så behöver du inte starta om din PS2 för att boota Disc 2, eftersom Messiah satt den i PS1 multi x läge, och den stannar i detta läge ända tills du slår av strömmen.

Du ska bara trycka Edject, Ta ut disc 1, och byta till disc 2, och stänga luckan.
Spelet fortsätter då som vanligt."


Så då är det alltså fel på mitt kort och har alltid vart det?