handdator

Visa fullständig version : Mitt vardagliga kostschema.


Ungtuppen
2005-02-23, 20:08
Tjena på er allihopa. Jag har tränat i snart ett år och mitt kostschema har nästan hela tiden sett ut på följande sätt:

Frukost - 3dl mjölk blandat med 20gram protein samt oboy för smakens skull. Blandat med 100g havregryn. Ett ägg och 2-3 mackor med keso på.

Lunch - 3dl mjölk blandat med havregryn, ägg och 5 mackor med keso eller mackrill på.

Middag - Det som bjuds på, även fast det ibland kanske inte är världens proteinrikaste kost så tycker jag inte att man ska gnälla på mamma och strunta i att äta :P.

Efter träning - 4dl mjölk blandat med gainer-pro. Och IGEN 4-5 hårdmackor med keso.

Kvällskäk - Mjölk och havregryn igen, och hårdmackor... suck.

Innan-läggningsdax - 3dl mjölk blandat med 20gram protein.


Som ni kan se så är denna kost väldigt tjatig, mackor mjölk och havregryn nästan hela tiden, jag har bara räknat ut så att jag får i mig 2g protein/kroppskilo varje dag, fett och kolhydrater har jag inte någon större koll på om jag ska vara riktig ärlig. Jag är 173cm lång och väger 63kg.

Jag behöver tips på ett kostschema som inte är lika tjatigt som detta men samtidigt lika proteinrikt och kanske mer fett/kolhydrat-rikt?

Ha det bra.

Mac
2005-02-23, 21:55
till lunch skulle du ju kunna använda dig av pasta,ris,potatis osv. istället för mackor!

Ungtuppen
2005-02-23, 22:21
mm ja jo.

aliquis
2005-02-24, 00:27
det du får av din mamma är nog bättre än det du själv fixar iaf, verkar rätt enformigt. bara för att ett livsmedel är nyttigt i sig behöver det ju inte vara bäst om man lever på enbart det ;)

Fixa 2-3 lagade måltider, 1-2 havregryns/brödbaserade, släng på ett gäng frukter här o där