handdator

Visa fullständig version : övertala föräldrar?


Kanye
2005-02-23, 15:56
Hej, är 15 år och tänkte börja köra med gainer efter träning. Jag rådfrågade lite med mina päron och de var tveksamma eftersom jag växer, men det e ju liksom inte ryssfemmor :) , har dom dock lite svårt att fatta.

Nån som har några bra argument mot mina ovetande föräldrar? :)

Pelle2
2005-02-23, 16:11
Hej, är 15 år och tänkte börja köra med gainer efter träning. Jag rådfrågade lite med mina päron och de var tveksamma eftersom jag växer, men det e ju liksom inte ryssfemmor :) , har dom dock lite svårt att fatta.

Nån som har några bra argument mot mina ovetande föräldrar? :)

Hehe.. det är ju bara mat i pulverform, vad kan vara farligt med det? Kanske om du hade vart 9 bast och börjat träna till bodybuilder, då är det nog inte så bra för kroppen. :eating:

30cm
2005-02-23, 16:16
Det är mat i pulverform:
Druvsocker + protein i form av vassle, en restprodukt från osttillverkning

Jag har också hört av ett flertal att gainer och protein är anabola och fusk ;).
Annars går det ju bra att ersätta gainern med ahlgrens bilar och mängder med äggvitor.

aliquis
2005-02-23, 17:50
Om nu föräldrarna är emot att man käkar lite pulver varje dag är de verkligen piggare på att man klämmer i sig 8 äggvitor och 1 påse bilar? :)

JAM
2005-02-23, 19:40
Nu är ju inte äggvitor och bilar riktigt det samma som gainer, men visst... :)

Men men, säg till mor och far att de kan läsa på innehållsförteckningen när du har köpt en burk så får de se vad det innehåller. Mestadels sockerarter och protein.