handdator

Visa fullständig version : Dela med er av era doftstrategier


Cupofcoffee
2005-02-23, 12:42
Trots att den genomsnittliga kvinnan har skolats i konsten sedan barnsben och lyckas lukta jordgubbsorbet när hon skiter, så är hennes kunskaper något svårapplicerade på våra skäggiga hakor. Jag har förstått att till och med en simpel fråga som var det är optimalt att applicera parfymen, skiljer mellan könen. Därför - vänder sig den här tråden till herrarna i rummet.

Människor luktar av naturen illa - åtminstonde är det vad vi fått lära oss sedan 1950-talet då begreppet kroppsodör myntades i marknadsföringen för världens första deodorant.

Eftersom att människor är sociala varelser, och dålig lukt inte är socialt befrämjande, så gör vi vad vi kan för att lukta gott.

Dessvärre gör jag jobbet sämre än många andra. Efter en halv dag på jobbet luktar jag precis som vilken annan svettig tonåring som helst. Medans (en del av) mina arbetskamrater fortsätter att lukta gott oavsett hur hårt de jobbar. Jag tänkte därför fråga er hur ni gör, och kanske snappa upp ett och annat.

Hur kombinerar ni olika produkter? Hur applicerar ni (droppar på halsen, eller marinera hela bröstet)? Blandar ni parfym i hudsalvan för att få den att sitta längre, använder ni aftershave? Kör ni med hela märkesserier (tvål/deo/parfym/schampo osv) eller kombinerar ni fritt? Använder ni oparfymerad deo tillsammans med något annat?

Jag förutsätter att vi alla sköter vår hygien och duschar regelbundet.

palme
2005-02-23, 12:47
Du kan ju pröva att duscha, använda rena kläder jämt och skaffa en deo som passar din typ.

JJ
2005-02-23, 12:58
Använd "absolut torr" (apoteket), dusch, rena kläder samt byt deo (din verkar inte passa dig.

Dipshit
2005-02-23, 13:00
Va jobbar du med?
Och har du blåställ är det ett stort minus ;)

TrasMannen
2005-02-23, 13:01
Jag använder Aldrig aftershave, aldrig deo.
Av någon anledning så luktar jag aldrig svett. detta enligt min flickvän som inte märker om jag har haft 2 timmars hårt träningspass innan.

Och nej, hon har inte fel på luktsinnet.

ville bara få skryta om någonting, för det är sällan man får göra det på detta forum. *flex*
:D :D

palme
2005-02-23, 13:03
Jag använder Aldrig aftershave, aldrig deo.
Av någon anledning så luktar jag aldrig svett. detta enligt min flickvän som inte märker om jag har haft 2 timmars hårt träningspass innan.

Och nej, hon har inte fel på luktsinnet.

ville bara få skryta om någonting, för det är sällan man får göra det på detta forum. *flex*
:D :D

Hon säger inget för att hon gillar dig, när ni gör slut kommer det första hon säger vara att du luktar illa jämt!

mmartin
2005-02-23, 13:04
duscha, rena kläder och deo är väl nått ALLA följer :confused:

Sen innan du lämnar hemmet för skola/jobb kan du ju ta en liten skvätt parfym, tex nya armani Black Code är kalas :hbang:

Cupofcoffee
2005-02-23, 13:09
duscha, rena kläder och deo är väl nått ALLA följer :confused:
[...]
Agreed. Det utgår jag ifrån.

Jag jobbar i industrin. Svettigt och skitigt, men som sagt - mina arbetskamrater lyckas ju...

Jag körde absolut torr ett tag. Förutom att det kliar som fan i timmar efter applicering, så var det jävligt bra. Låt oss se antiperspiranter som denna (doftlösa) som passiva lösningar - hur kombinerar man då med något aktivt?

Hur applicerar man till exempel en parfym för att få maximal livslängd på den?

Vad är "en deo som passar din typ"? Vad då för typ?

Ni behöver inte tala om för mig hur jag ska göra. Berätta hur ni gör istället. Jag känner mig så träffad när ni gör sådär. :D

1-2-3
2005-02-23, 13:19
Använd rikligt med roll on antiperspirant... har du bara spray dagsläget, typ AXE så kasta den. Det går alltså inte att dölja svettlukt med parfym eller after shave, även om man doppar hela skallen i det.

Loke
2005-02-23, 13:27
Är inte detta lite som med dålig andedräkt? Vissa luktar som fan men tror att dom inte luktar alls, andra luktar väldigt lite, men tror dom luktar extremt.

Men anyway, jag ska ge dig ett tips som jag fick när vissa tyckte att jag luktade svett: Duscha inte direkt efter träningen. Vänta minst en timma innan du duschar. Då hinner kroppen sluta svettas efter träningen. Funkade underbart för mig.

JJ
2005-02-23, 13:29
Jag körde absolut torr ett tag. Förutom att det kliar som fan i timmar efter applicering, så var det jävligt bra. Låt oss se antiperspiranter som denna (doftlösa) som passiva lösningar - hur kombinerar man då med något aktivt?

Hur applicerar man till exempel en parfym för att få maximal livslängd på den?
Absolut torr kliar de första gångerna, sen vänjer man sig. utöver a.t. använder JAG en vanlig deo som luktar gott på mig och håller en hel dag. Det där kan vara individuellt, jag fick t.ex. en ny av min tjej som helt enkelt var värdelös och jag snarare luktade mer svett av den. Den passade inte mig, men kanske någon annan. "Parfym" luktar inte så länge och jag tror inte det hjälper dig. Eller mig menar jag.

TrasMannen
2005-02-23, 13:31
Hon säger inget för att hon gillar dig, när ni gör slut kommer det första hon säger vara att du luktar illa jämt!


Haha! :D
DOH!, im totaly foooled! :MrT:

JAM
2005-02-23, 19:30
Jag använder Aldrig aftershave, aldrig deo.
Av någon anledning så luktar jag aldrig svett. detta enligt min flickvän som inte märker om jag har haft 2 timmars hårt träningspass innan.

Och nej, hon har inte fel på luktsinnet.

ville bara få skryta om någonting, för det är sällan man får göra det på detta forum. *flex*
:D :D
Prova vidare att träna i samma kläder en månad så får vi se vad hon säger... :D

Tridnod
2005-03-03, 17:57
En fråga bara....kan gamla kläder (som man använt länge) göra att man fortare luktar svett? Typ att svetten absorberas i kläderna efter långvarigt bruk och att denna på något sätt, trots tvätt, aktiveras när man börjar påfresta läderna. Jag har märkt att ett par av mina plagg som jag använt länge (ett par tre år) och relativt mycket, gör att jag fortare luktar svett. Ett par av dem kan jag inte ha mer än 10 timmar innan det luktar. Samtidigt kan jag vara fräsch i 36 timmar i nya plagg. Någon som VET något om detta?

michael
2005-03-03, 17:59
Vill du attrahera motsatta könet rekommenderar jag att du INTE använder absolut torr.
Feromoner(dock i små mängder) frigörs genom svetten.
När dessa bryts ner av bakterier kommer den klassiska "svettlukten" eller kroppsodören som du så fint kallade den.

Feromoner påverkar människors humör och eventuellt sex/socialinteraktion.

Tridnod
2005-03-03, 18:02
Inte riktigt det jag undra men

mini_Arnold
2005-03-03, 18:03
Dubbeldusch dvs duscha två gånger
krämdeo på hela överkroppen

Tridnod
2005-03-03, 18:09
Inte heller det jag undrade...

Trance
2005-03-03, 18:19
Inte heller det jag undrade...

Det är inte din tråd heller. Testa att skapa en egen.

Tridnod
2005-03-03, 18:23
Så att man får skit för att man hela tiden startar nya trots att det finns befintliga som behandlar samma ämne?

Trance
2005-03-03, 18:24
Så att man får skit för att man hela tiden startar nya trots att det finns befintliga som behandlar samma ämne?

Nej, antingen startar du en ny tråd eller så slutar man att gnälla för att folk svarar på originalfrågan och inte på din nya. Ibland är det helt enkelt så lätt.

Tridnod
2005-03-03, 18:28
Eftersom orginalfrågan i tråden är gammal så kan man ju tänka sig att killen redan fått sitt svar då vad jag vet så har han inte upprepat den.
Därav trådkapning

Jesper
2005-03-03, 18:30
jag har försökt att få det till en vana att använda deo under armarna på morgonen( vid lite finare tillfällen snor ja även åt mig lite av farsans parfym ) sen bruden förklarat för mig att jag lider av kraftiga svettproblem..kallades svettlana i mina närmre kretsar ..men vafan jag känner ju inte doften hur kan dem det:S ;) men det har blivit bättre :thumbup:

Megatuttarna
2005-03-03, 19:07
jag har försökt att få det till en vana att använda deo under armarna på morgonen( vid lite finare tillfällen snor ja även åt mig lite av farsans parfym ) sen bruden förklarat för mig att jag lider av kraftiga svettproblem..kallades svettlana i mina närmre kretsar ..men vafan jag känner ju inte doften hur kan dem det:S ;) men det har blivit bättre :thumbup:

Fy fan vad äcklig du är!

Varför begick du inte självmord direkt när tjejen sa att du svettades?!

rossi
2005-03-03, 19:10
Hmms, applicerar lite på halsen, lite bakom öronen ifall en tjej viskar något fint och lite på handlederna för när man smeker dom över håret. Självklart rollon under armarna :hbang:
Tanken med halsen är att när man blir varm i kroppen släpper parfymen ifrån sig mer doft.

michael
2005-03-03, 19:11
Feromoner finns i stora mängder i armhålorna och bakom öronen, m.a.o tvätta er inte bakom öronen.

mini_Arnold
2005-03-03, 19:14
Eftersom orginalfrågan i tråden är gammal så kan man ju tänka sig att killen redan fått sitt svar då vad jag vet så har han inte upprepat den.
Därav trådkapning
Det har du förmodligen rätt i, men det hjälper inte att ständigt påpeka att du inte fått svar än.
Vi svarar på det vi känner för

Jesper
2005-03-03, 19:17
Fy fan vad äcklig du är! ?!

jo jag vet:P men det har blivit bättre var nog mitt överdrivna bulkande som satte fart på lökarna!!=)

Varför begick du inte självmord direkt när tjejen sa att du svettades?!

Då hade jag inte fått bazza nått mer?

Daniiiel
2005-03-03, 19:23
jo jag vet:P men det har blivit bättre var nog mitt överdrivna bulkande som satte fart på lökarna!!=)



Då hade jag inte fått bazza nått mer?


word up mah niggah!

Markus H
2005-03-03, 19:24
Feromoner finns i stora mängder i armhålorna och bakom öronen, m.a.o tvätta er inte bakom öronen.

vad menar du igentligen ?

att svettlukten attraherar kvinnor? isf tror jag inte att jag ska gå på din linje! *screwy*

michael
2005-03-03, 19:42
I kort ja.
Inte lukten i sig, de flesta feromoner är doftlösa, dessutom är en fjärdedel av alla män immuna mot doften från androsterone. Lukten uppstår när bakterier angriper feromonerna. Det är inte särskilt väldoftande eller attraktivt i sig.

Megatuttarna
2005-03-03, 19:55
jo jag vet:P men det har blivit bättre var nog mitt överdrivna bulkande som satte fart på lökarna!!=)



Då hade jag inte fått bazza nått mer?

Haha jag var ironisk. Är ju fullt naturligt att svettas, bara för att en brud och ens polare klankar ner på det betyder det inte att man ska behöva se det som något äckligt. Se bara till att det inte luktar.

Piranha
2005-03-03, 19:58
Luktar antagligen svett och enlände , men vem bryr sig , tjejjerna tar dig knappast för parfymen iaf ..

Sen snackar folk om feromoner och grejjer , och tror de spelar på de undermedvetna .. Försälnings strategi tror jag de kallas ..

Jesper
2005-03-03, 20:02
Haha jag var ironisk. Är ju fullt naturligt att svettas, bara för att en brud och ens polare klankar ner på det betyder det inte att man ska behöva se det som något äckligt. Se bara till att det inte luktar.

hehe jo förstod det=) fast dem menade nog att ja svettas mer än vad som är "normalt" :P men vadå det är väl bara manligt?

michael
2005-03-03, 20:54
Luktar antagligen svett och enlände , men vem bryr sig , tjejjerna tar dig knappast för parfymen iaf ..

Sen snackar folk om feromoner och grejjer , och tror de spelar på de undermedvetna .. Försälnings strategi tror jag de kallas ..

De påverkar människors sinnestämning ja.
Det finns vetenskapliga studier att backa upp det med.
Om de håller lika mycket som försäljare av div. kommersiella produkter lovar kan jag tyvärr inte hålla med om

isato
2005-03-03, 21:59
De påverkar människors sinnestämning ja.
Det finns vetenskapliga studier att backa upp det med.
Om de håller lika mycket som försäljare av div. kommersiella produkter lovar kan jag tyvärr inte hålla med om


heheheh nån som gjort läxan :D

michael
2005-03-04, 20:17
heheheh nån som gjort läxan :D

Klart, det är intressant.
Feromoner är bara ett begrepp för en rad många feromoner. Varje individuell feromon har en specifik påverkan på andra människor, och oftast två helt olika reaktioner mellan könen.

Generellt har man två klasser, primers som ändrar fysiska egenskaper hos människor. T.ex att kvinnor som lever tillsammans börjar synkronisera sin menstruationscykel, eller att mäns testoproduktion går upp 150% när män utsätts för en viss feromon. Dessa är rent fysiska reaktioner. Sen har man de som påverkar sinnestämningen och beteendet, allt från att attrahera motsatta könet, agitera samma kön eller skapa vänlighet, en känsla av trygghet etc etc , finns massor ;)

RobbeliRobban
2005-03-04, 20:19
Knepet är att inte lukta gammal intorkad svett, så satsa på att alltid svettas, så täcker du över den gamla svettdoften med ny färsk :thumbup:

Zakath
2005-03-04, 20:20
Knepet är att inte lukta gammal intorkad svett, så satsa på att alltid svettas, så täcker du över den gamla svettdoften med ny färsk :thumbup:



:thumbup: :thumbup: