handdator

Visa fullständig version : Gainer eller protein?

Scratch89
2005-02-22, 11:28
Jag sitter o tittar efter kosttillskott nu på internet. Kreatinet är redan bommat, skitbra pris!
Men sen undrar jag om jag ska köpa gainer eller om jag ska köpa protein. Eftersom jag endast kommer ta det efter träning känns det ju rätt onödigt att köpa protein OCH malto, när jag kan köpa en blandning av kolhydrater och protein för ett BILLIGARE pris. Vad är bäst? Vad rekommenderas?
Man kan ju få gainer för 75kr kg, och protein för 120 kr kg, men man har väl större portion till drinken när man tar gainer?

Arnesson
2005-02-22, 11:35
Det blir billigare att köpa vassle och malto. En gainer kanske innehåller 30% protte och 70% kollisar. Skulle du göra en blandning med de siffrorna själv, kommer du billigare undan.

Du kan inte jämföra kilopriserna rakt av, då kollisarna är mycket billigare än proteinet.

Scratch89
2005-02-22, 14:59
Det blir billigare att köpa vassle och malto. En gainer kanske innehåller 30% protte och 70% kollisar. Skulle du göra en blandning med de siffrorna själv, kommer du billigare undan.

Du kan inte jämföra kilopriserna rakt av, då kollisarna är mycket billigare än proteinet.

Hmmm ja det kanske det blir... Köper man en stor portion vassle och en stor portion malto, blir det dyrast just då, men billigast per portion. Men jag är fattig o har inte råd med så stora portioner på en o samma gång. Men vet du ungefär hur många gram en skopa gainer är?

Wicked
2005-02-22, 15:41
Banan efter träning = *flex*

Ne men allvarligt, det är lättare att mixa ihop gainern men kanske bättre att ta malto och protein, då kan du också dra i mer protein om du så vill utan att få i mer kolhydrater. Så mitt råd skulle vara att köpa protein för sig och kolhydraterna för sig.

(sagt utan prisinformation)

// Wicked

Scratch89
2005-02-22, 18:40
Banan efter träning = *flex*

Ne men allvarligt, det är lättare att mixa ihop gainern men kanske bättre att ta malto och protein, då kan du också dra i mer protein om du så vill utan att få i mer kolhydrater. Så mitt råd skulle vara att köpa protein för sig och kolhydraterna för sig.

(sagt utan prisinformation)

// Wicked

Mjo det är nog det bästa egentligen... Ska se vad Mr. Plånbok har att säga om saken när det blir dags :thumbup:

Yankeee
2005-02-22, 18:56
Druvsocker kostar hälften så mycket som malto, satsa på det istället.

Scratch89
2005-02-22, 19:17
Druvsocker kostar hälften så mycket som malto, satsa på det istället.
Gör det?
Jag får 400 gram druvsocker här på Konsum för runt 20 kr...

Yankeee
2005-02-22, 19:19
Gör det?
Jag får 400 gram druvsocker här på Konsum för runt 20 kr...

25 kg kostar 310 kr här (http://www.pgw.se/) 390 inkl frakt.

CroCop
2005-02-22, 19:32
Bryggsocker 25 kg
Bryggsocker är rent druvsocker. Detta ger en renare jäsning, och en högre kvalitet på slutprodukten. Ger också mindre luktproblem under själva jäsningen.
är det samma druvsocker man kan köpa i affären?

Yankeee
2005-02-22, 19:37
Bryggsocker 25 kg
Bryggsocker är rent druvsocker. Detta ger en renare jäsning, och en högre kvalitet på slutprodukten. Ger också mindre luktproblem under själva jäsningen.
är det samma druvsocker man kan köpa i affären?

Japp.
Rent druvsocker kan väl inte vara så mycket annat än druvsocker? :)