handdator

Visa fullständig version : Californi-a!


Dipshit
2005-02-21, 20:35
Var ett tag sen detta dök upp på brädan..
Jag vet att det finns många likasinnade (castro m.fl.)!!
Jag snackar självklart om Califåårnia!

Nån som fått tummen ur arslet?
Jag ska dit! Till hösten om allt går rätt!

Blir San Diego! Plugga i 4 år.. sen får vi ser om jag rör på mig, eller blir kvar..
Har väldigt svårt att se mig själv återvända till Sverige iaf..

Lite cali-sprit:
http://images.dpchallenge.com/images_portfolio/8125/print_preview/70432.jpg

http://www.ibs-education.com/images/photo/070049_ibs.jpg

http://www.travelhero.com/commonImages/destinations/venicebch2.jpg

http://www.pulsemed.org/coast-la-jolla.jpg

Mikeman
2005-02-21, 20:36
Ser jävligt gött ut på bilderna. Vad ska du plugga?

Allan
2005-02-21, 20:37
Borta bra...men hemma bäst. Tro mig. Börja inte snacka på stan om att stanna där för det kommer du att få äta upp om du av nån anledning skulle behöva åka hem.


allan

AnimalGen
2005-02-21, 20:40
Kunna träna på Golds, tjejer med stringbikini och äta på "Fairehouse". I love CA.

Fors
2005-02-21, 20:41
Åker hösten 06, blir troligen santa barbara för mig, även om san diego också är en möjlighet :)

Dipshit
2005-02-21, 20:41
Ser jävligt gött ut på bilderna. Vad ska du plugga?
Inte helt säker.. men gör inte så mkt, då första 2 åren är mer "basiga"..

Allan i dalen: alla har inte lika mkt att återvända till..
visst, om jag blir av med ett ben eller nåt, får jag väl tänka efter lite..

Metal_boy_
2005-02-21, 20:43
ser gött ut, satt precis o drömde om califårnia

RobbeliRobban
2005-02-21, 20:44
Är det inte snuskigt dyrt i Kalifornien? Boende och sådant?

reinholdsson
2005-02-21, 20:48
Det finns väll alltid slum att hålla sig till :/

Baan
2005-02-21, 20:52
skulle inte heller ha något mot en till USA-resa.. förra var en till NYC, stannade ca 3 veckor... var väldigt kul erfarenhet, var ganska nöjd med mig sjläv att jag hittade överallt också ;) mer elelr midnre..

LA blir förhoppningsvis nästa resmål till nordamerika.. hoppas jag

MunsöHustla
2005-02-21, 20:55
Alla ni som tycker CA är så häftigt och X har ni varit där nångång och verkligen tyckt det? Bara under mina korta vistelser där (2-4veckor) har jag alltid kommit fram till att Sweden rules jättemycket

zam
2005-02-21, 20:55
Borta bra...men hemma bäst. Tro mig. Börja inte snacka på stan om att stanna där för det kommer du att få äta upp om du av nån anledning skulle behöva åka hem.


allan


Hur många gånger har man inte hört;Jag drar snart... :D

Dipshit
2005-02-21, 20:58
Hur många gånger har man inte hört;Jag drar snart... :D
Ungefär lika många ggr som "Jag trivs bäst i Sverige"..
OCH?

Fatalist
2005-02-21, 20:59
Det ser förl*vla fint ut *cry*

Fast jag tror jag föredrar NY

spacedog
2005-02-21, 21:04
Om allt går rätt? Berätta mer! :)

Fors
2005-02-21, 21:05
Tycker att Sverige suger ganska hårt vad gäller....allting. Jag klarar mig utan gratis "sjukvård".

Jag väljer 300 soldagar om året istället.

Garnax
2005-02-21, 21:05
Jag gillar att äta nötter men skulle bli sjuk av att leva bland fler än man redan gör...

Dipshit
2005-02-21, 21:07
Om allt går rätt? Berätta mer! :)
Om inget går fel! ;)
Är i ansökartagen!
Vet inte va jag mer kan berätta..
Ställ gärna en fråga dock.. :cool:

GarnaxGarnaxGarnaxGarnax: OK!

JustinCredible
2005-02-21, 21:07
Alla ni som tycker CA är så häftigt och X har ni varit där nångång och verkligen tyckt det? Bara under mina korta vistelser där (2-4veckor) har jag alltid kommit fram till att Sweden rules jättemycket

jag har varit där och sverige är verkligen skit i jämförelse. Bodde på crown plaza hotel, bara minuter ifrån venice beach fast jag var bara 15 så jag tänkte inte på bodybuilding då. Skulle dit i somras igen och bo hos min farbror fast det sket sig så det blir den här sommaren istället.

Ska förhoppningsvis jobba hos min brorsas kompis i en skateboardaffär. han känner lannie barbie också :hbang:

spacedog
2005-02-21, 21:08
Tycker att Sverige suger ganska hårt vad gäller....allting. Jag klarar mig utan gratis "sjukvård".

Jag väljer 300 soldagar om året istället.

Då är det ju synd att du har utreseförbud...för vad skulle det annars kunna vara som håller dig tillbaka? ;)

Castro
2005-02-21, 21:08
Jag åker till sydamerika på torsdag och har tänkt resa runt där ett ganska bra tag, men även om det inte kommer att bli någon California-trip den här gången så kommer jag att dra dit senare. :)

Hur mycket beräknar du att det skulle kosta att plugga där i 4 år? Visst kommer du också att jobba där under tiden?

Discokungen Spinkoo a.k.a Spike som alla gamlingar här på forumet bör känna till är för närvarande i Kalifornien som aupair.

Att resa är livet! :thumbup:

spacedog
2005-02-21, 21:10
Om inget går fel! ;)
Är i ansökartagen!
Vet inte va jag mer kan berätta..
Ställ gärna en fråga dock.. :cool:

Ok, du har alltså inte kommit in någonstans ännu? Till vilka universitet söker du? Hur ordnar du finansiering? Jag antar att det är undergraduate-nivå det handlar om, men vad har du för planer?

Dipshit
2005-02-21, 21:14
Jag åker till sydamerika på torsdag och har tänkt resa runt där ett ganska bra tag, men även om det inte kommer att bli någon California-trip den här gången så kommer jag att dra dit senare. :)

Hur mycket beräknar du att det skulle kosta att plugga där i 4 år? Visst kommer du också att jobba där under tiden?

Discokungen Spinkoo a.k.a Spike som alla gamlingar här på forumet bör känna till är för närvarande i Kalifornien som aupair.

Att resa är livet! :thumbup:
Jassåå, au pair? va jekligt nära att jag hoppade på det tåget också..
ångrar lite att jag inte gjorde det... för då hade jag varit klar med det nu till sommaren!

Mmm, ska jobba så mkt jag orkar också.. (mao inte jättemkt). Internationella studenter ska visst ha lite förtur på campusjobb..

Sydamerika säger du!! Låter inte dåligt heller!
Kan du nån spanska eller portugisiska då? ;) Inte helt uteslutet va?
Hur länge ska du va där? Inget direkt huvudmål eller?

Fors
2005-02-21, 21:14
Då är det ju synd att du har utreseförbud...för vad skulle det annars kunna vara som håller dig tillbaka? ;)

Pågående gymnasiestudier :)

Wiiking
2005-02-21, 21:15
Stringbrudar sa du? ;)

Fors
2005-02-21, 21:16
Dipshit:

Vet du hur det fungerar med gymnasiebetygen när man söker sig utomlands? Jag antar att de översätts och ställs mot lokalbefolkningens betyg, men tror du att det krävs bättre eller sämre snitt än i Sverige?

spacedog
2005-02-21, 21:17
Pågående gymnasiestudier :)

Det hindrade inte mig då det begav sig. Tvärtom är det ett jättetillfälle att lära känna det riktiga USA.

Dipshit
2005-02-21, 21:17
Ok, du har alltså inte kommit in någonstans ännu? Till vilka universitet söker du? Hur ordnar du finansiering? Jag antar att det är undergraduate-nivå det handlar om, men vad har du för planer?
Nae, men ska ju va 99,9% chans att komma in.. så de e ganska lugnt ;)

Först SDCC (san diego city college) 2år
Sen förmodligen SDSU (san diego state university) i 2 år till..

Ja, det är ug-nivå.. Blir bachelor degree i slutändan!

Finansiering är det sämre med.. :(
Men får försöka jobba där så mkt jag orkar som sagt!

Dipshit
2005-02-21, 21:20
Dipshit:

Vet du hur det fungerar med gymnasiebetygen när man söker sig utomlands? Jag antar att de översätts och ställs mot lokalbefolkningens betyg, men tror du att det krävs bättre eller sämre snitt än i Sverige?
De översätts ja..
Om det är lättare eller svårare vet jag inte..
Men det beror ju mkt på va du vill in på!
Väljer du tex community college så behöver du i stort sett bara godkänt i allt.. VG i engelska kanske..
Sen kan man transfer till universitet efter college..

zam
2005-02-21, 21:21
Ungefär lika många ggr som "Jag trivs bäst i Sverige"..
OCH?


Känn dig inte träffad.Jag syftade inte på dig.. :thumbup:


Stick iväg om du känner för det!Jag ångrar som f-n att jag inte åkte tillbaka för att försöka stanna ett lite längre tag.Man ångrar ju som bekant inte det man har gjort,bara det man inte har gjort.Men det var en hel del visa ord av Allan där..

Dipshit
2005-02-21, 21:24
Känn dig inte träffad.Jag syftade inte på dig.. :thumbup:


Stick iväg om du känner för det!Jag ångrar som f-n att jag inte åkte tillbaka för att försöka stanna ett lite längre tag.Man ångrar ju som bekant inte det man har gjort,bara det man inte har gjort.Men det var en hel del visa ord av Allan där..
m'key :thumbup:

mmm, men jag har inte gått runt på stan o sagt det.. ;)
bara antytt det på ett internetforum..

jaja..
va gjorde du där då? och va hade du tänkt fortsätta göra där?
och exakt var va du?

Allan
2005-02-21, 21:26
Se till att du har finansiering för i varje fall ett halvår - du kommer att slåss på en arbetsmarknad där alla studenter också "ska jobba extra". Och gör inget dumt, som att jobba svart eller liknande. Det kan sluta med att du inte överhuvudtaget får komma tillbaka...

allan

Pretender
2005-02-21, 21:26
Finansiering är det sämre med.. :(


Du får väl sno en bil och hoppas ngn rik familj i orange county adopterar dig ;)

Tänk på att ha på dig 'wife beaters' och se allmänt arg ut hela tiden :thumbup:

spacedog
2005-02-21, 21:27
Finansiering är det sämre med.. :(
Men får försöka jobba där så mkt jag orkar som sagt!

Nu känner jag inte till din bakgrund, men utan att kunna bevisa att du kan försörja din studietid så blir det svårt att överhuvudtaget få visum - eller har du någon som går i god för dig?

Dipshit
2005-02-21, 21:33
Har la nån som går i god för mig..
Men har mkt kontakt med ett antal kids som pluggar därborta..
Och de säger att det inte är så jättesvårt ekonomiskt..
Blir ju feta lån.. Men går att få lika feta i sverige..

Allan - du har som sagt många visa ord :thumbup:
Tänkt igenom allt ;)

Ninjasmurf
2005-02-21, 21:38
Hoppas kunna åka dit i sommar å hälsa på en polare som bor och jobbar där...

Fors
2005-02-21, 21:40
Jag tänker inte jobba under tiden jag pluggar. Studielån för hela slanten. Tror det landar på runt 800 000 kr.

raZmus
2005-02-21, 21:40
Jag vill veta mer. Hur får man reda på mer om allt? :)

spacedog
2005-02-21, 21:45
Blir ju feta lån.. Men går att få lika feta i sverige..

Ja, om CSN ger lån för studier vid ett community college så skall det nog inte vara några problem, för jag antar att undervisningsavgifterna är ganska låga? Mitt tips är att inte vara rädd att utnyttja CSN de första två åren så du kan koncentrera dig på studierna och ägna dig åt lite extra-curriculars. Då ökar du både chanserna att kunna flytta över till ett schysst universitet och att få någon annan att betala fortsättningen. Lycka till! :thumbup:

Slacker
2005-02-21, 21:52
Jag har pluggat i Kalifornien, Orange County. Jag fixade allt själv och har nog gjort allt ni kommer att behöva göra. Posta era frågor här (eller skicka PM om ni är blyga) så svarar jag så fort jag kan.

Dipshit
2005-02-21, 21:52
Ja, om CSN ger lån för studier vid ett community college så skall det nog inte vara några problem, för jag antar att undervisningsavgifterna är ganska låga? Mitt tips är att inte vara rädd att utnyttja CSN de första två åren så du kan koncentrera dig på studierna och ägna dig åt lite extra-curriculars. Då ökar du både chanserna att kunna flytta över till ett schysst universitet och att få någon annan att betala fortsättningen. Lycka till! :thumbup:
Gytt.. du verkar sitte inne med mkt info! :thumbup:
Jo CC-avgifterna är billigare!
Lån+bidrag täcker dem lätt!
Och efter två år hoppas jag att jag är lite mer "hemma"..

Razmus! Bara leta runt! Sök o greja!
Jag ska nog ta hjälp av ibs-education! kontakta dem om du vill!


Till dig som postade nån osmaklig EUR vs US-bild:
http://mission-beach-girls.pacificbeachonline.com/
kolla även huvudsidan www.pacificbeachonline.com !

PS: San Diego har upprepade ggr blivit utsedd till båda "USAs most fittest city" och "USAs most finest city".. :cool:

Yankeee
2005-02-21, 21:57
Seriöst, riktigt jävla avundsjuk är jag. Ser så underbart härligt ut *cry*

zam
2005-02-21, 22:05
m'key :thumbup:

mmm, men jag har inte gått runt på stan o sagt det.. ;)
bara antytt det på ett internetforum..

jaja..
va gjorde du där då? och va hade du tänkt fortsätta göra där?
och exakt var va du?

Träningsläger i LA som alla andra.Var sugen på att plugga där som dig eller bara försöka bo o leva ett tag men då kom ju pappersproblemen in.

San Diego låter ju inte helt fel.

Dipshit
2005-02-21, 22:08
Yank: du har ju redan en plan! Bara att ta Cali som hide-out! ;)

Lite "Best of June 2004":
http://pacificbeachonline.com/content/article.html/146683
crazy shiaat..
(obs: svenska flagga)

Yankeee
2005-02-21, 22:12
Yank: du har ju redan en plan! Bara att ta Cali som hide-out! ;)


Haha, jo visserligen. Antingen det eller vinna storkovan på poker. Båda känns ganska avlägsna iallafall :(

JJ
2005-02-21, 22:17
Fan vad kul, man blev lite sugen på att sticka iväg. Folk i kalifornien är vältränade och om du träffar Sarah Mease i San Diego så hälsa från mig :cool:

mvda
2005-02-21, 22:31
Bilderna ser grymt lockande ut! Har själv bott i atlanta i 5 år och usa är definitivt ett ställe jag skulle kunna tänka mej att bo på i några år till, fast för min del blir det nog florida nästa gång...

Dipshit
2005-02-21, 23:55
Bilderna ser grymt lockande ut! Har själv bott i atlanta i 5 år och usa är definitivt ett ställe jag skulle kunna tänka mej att bo på i några år till, fast för min del blir det nog florida nästa gång...
Gjorde du i AT då? Och göra i FL?

Who is Sarah Mease? :confused:

Gabriel_
2005-02-22, 00:31
Hur stor chans är det för en kille vars familj inte kan betala något av studierna, med medelbetyg kunna plugga i USA?
Det känns blott som en dröm... en avlägsen dröm att kunna göra något sådant!

Megatuttarna
2005-02-22, 00:39
Ta med mig Dipshit!

Jag jobbar och försörjer oss, sen pantar jag lite guldkedjor som vi kan leva gott på. Det är väl tänkt att vi drar ut och raggar tjejer varenda jävla kväll i 4 år. The Swede and the Sandnigger, haha det kommer bli så jävla hett!!!!

Dipshit
2005-02-22, 00:59
Ta med mig Dipshit!

Jag jobbar och försörjer oss, sen pantar jag lite guldkedjor som vi kan leva gott på. Det är väl tänkt att vi drar ut och raggar tjejer varenda jävla kväll i 4 år. The Swede and the Sandnigger, haha det kommer bli så jävla hett!!!!
whatta fääk!?
då var det klubbat!!
:laugh:

gabriel: låter som min situation.. ;)

Fors
2005-02-22, 01:06
Hur stor chans är det för en kille vars familj inte kan betala något av studierna, med medelbetyg kunna plugga i USA?
Det känns blott som en dröm... en avlägsen dröm att kunna göra något sådant!

Du kan låna pengar till allt som kostar, alla universitet vi pratar om stöds av CSN. Upp till 150 Kkr om året.

Betygen vet jag inte riktigt hur långt de räcker.

Dipshit
2005-02-22, 01:10
Du kan låna pengar till allt som kostar, alla universitet vi pratar om stöds av CSN. Upp till 150 Kkr om året.

Betygen vet jag inte riktigt hur långt de räcker.
betyg räcker långt.. speciellt om man börjar med community college..
sen är det bara att hänga med i studierna så man kan transfer till
universitet sen.. om man nu vill det

Gabriel_
2005-02-22, 01:15
okej... att ha betala studielån sen ett långt tag framöver är ju då att räkna med.. men verkar faktiskt värt!

sen kan man väl jobba häcken av sig ett år innan man börjar studera där nere också.
Tack för infon

Fridens liljor

Beast
2005-02-22, 02:42
Jag o en polare ska dit i höst i 3 månader. Jag ska träna o försöka hinna med en utbildning (PT)
Sen självklart se amerika!

Jense
2005-02-22, 08:57
Jag åker till sydamerika på torsdag och har tänkt resa runt där ett ganska bra tag, men även om det inte kommer att bli någon California-trip den här gången så kommer jag att dra dit senare. :)

Hur mycket beräknar du att det skulle kosta att plugga där i 4 år? Visst kommer du också att jobba där under tiden?

Discokungen Spinkoo a.k.a Spike som alla gamlingar här på forumet bör känna till är för närvarande i Kalifornien som aupair.

Att resa är livet! :thumbup:


vafan, stack spinkoo ändå! det va det jävligaste. kunde ju väntat ett par -tre år på oss :D

Proteus
2005-02-22, 09:33
Fattar du hur jävla sugen jag blir på att bara droppa skolan i sverige och dra dit på en gång? :thumbup:

mvda
2005-02-22, 10:35
Gjorde du i AT då? Och göra i FL?

Bodde där (med familjen) 1996-01 så det blev hela high school i usa. Sen har jag jobbat i atlanta de två senaste somrarna och då blev det självklart några roadtrips neråt, bla panama city och new orleans :naughty: :hbang:

Spinkot
2005-02-22, 12:07
Yank: du har ju redan en plan! Bara att ta Cali som hide-out! ;)

Lite "Best of June 2004":
http://pacificbeachonline.com/content/article.html/146683
crazy shiaat..
(obs: svenska flagga)

Huh?

Dipshit
2005-02-22, 17:17
Huh?
Huh huh?
Nån du känner? :confused: ;)

MVDA: jahadu, lät najs! så du kan kanske bo vidare där om du vill? green card eller nåt?

Spinkot
2005-02-22, 17:23
Huh huh?
Nån du känner? :confused: ;)

MVDA: jahadu, lät najs! så du kan kanske bo vidare där om du vill? green card eller nåt?

Nej jag trackar folk jag aldrig kommer träffa för att jag är så ond *slap* :devil:

Spike
2005-02-22, 18:40
Om ni bara far tummen ur nangang kan vi ha kolozzeum mote i Califorien sen :D

Dipshit
2005-02-22, 18:58
Om ni bara far tummen ur nangang kan vi ha kolozzeum mote i Califorien sen :D
varss e du då?

deepy
2005-02-22, 22:18
jag ska till LA om några veckor... kolla gärna in röda mattan under Oscarsgalan så borde ni se en skymt av mig

Metal_boy_
2005-02-22, 22:22
jag ska till LA om några veckor... kolla gärna in röda mattan under Oscarsgalan så borde ni se en skymt av mig


lingonvecka? ;)

raZmus
2005-02-22, 23:42
Hur funkar det där med de där "första åren" när man måste läsa lite av varje. Typ grundutbildning. Jag har snart en högskoleexamen här i Sverige (fil.kand), kan jag använda den till att tillgodoräkna mig något roligt däröver?

Dipshit
2005-02-22, 23:59
Hur funkar det där med de där "första åren" när man måste läsa lite av varje. Typ grundutbildning. Jag har snart en högskoleexamen här i Sverige (fil.kand), kan jag använda den till att tillgodoräkna mig något roligt däröver?
ingen aning.. men det borde väl din högskolas internationella avdln. veta?

Men verkar många som anting ska till Cali, har varit där eller rentav ÄR där!
Kan ni inte dela med er lite mer? Vad gör ni där? Ska ni göra där? osv :thumbup:

Jense
2005-02-23, 00:05
ingen aning.. men det borde väl din högskolas internationella avdln. veta?

Men verkar många som anting ska till Cali, har varit där eller rentav ÄR där!
Kan ni inte dela med er lite mer? Vad gör ni där? Ska ni göra där? osv :thumbup:


ska jobba lite hos jesse james, sen glida på min hoj, typ :D

spacedog
2005-02-23, 11:04
Jag har snart en högskoleexamen här i Sverige (fil.kand), kan jag använda den till att tillgodoräkna mig något roligt däröver?

En svensk fil.kand räknas som en bachelor, vilket innebär att du är behörig att söka till graduate school för att läsa till en master eller doktorsexamen. Rent generellt alltså.

Dipshit
2005-02-23, 11:12
En svensk fil.kand räknas som en bachelor, vilket innebär att du är behörig att söka till graduate school för att läsa till en master eller doktorsexamen. Rent generellt alltså.
det lite sura är väl att det inte alltid funkar tvärtom?
alltså att vi inte kan stoltsera med fil.kand när vi har en BS?

spacedog
2005-02-23, 11:19
det lite sura är väl att det inte alltid funkar tvärtom?
alltså att vi inte kan stoltsera med fil.kand när vi har en BS?

Utbildningssystemen skiljer sig ju så att man i USA läser bredare medan vi i Sverige koncentrerar oss mer på ett ämne, så det är alltid svårt att jämföra.

raZmus
2005-02-23, 11:26
Får ringa å kolla lite :P

Megatuttarna
2005-02-23, 13:07
Hur är det med orkaner, jordbävningar, översvämningar o.d därborta?

Papi
2005-02-23, 14:59
Jag kan rekommendera San Diego starkt! Fantastisk stad! Suverän mat (mexikansk)!
Om du inte ska bo på campus, så försök skaffa en lägenhet i PB (Pacific Beach).
Mycket ungdomar som bor där, gångavstånd till stranden, många bra uteställen, snygga människor, 20-25 minuter till skolan (SDSU) med bil (som du MÅSTE ha).
Om ni är 2-3 st som bor ihop blir det inte så farligt dyrt.
Låna av CSN och jobba extra om du kan, det är dyrt att bo där.
Se till att du har en summa pengar sparade tills du kommer fram. I början är det många små utgifter som man inte räknat, plus att du måste skaffa en bil.

Se till att du åker, du lär inte ångra dig!

pdc9
2005-02-23, 17:45
Håller med alla som sagt att du ska åka ! Skulle det sen inte passa dig är det väl bara att återvända. Men drar du inte nu kanske du sen ångrar dig resten av livet, och det kan vara lite surt...

Jag drog själv från sverige för snart tre år sedan och är väldigt nöjd med mitt val. Visst har jag åkt tillbaka och hälsat på ett par gånger och blir varje gång allt mer övertygad om att jag gjort rätt.

En fråga du bör ställa dig när du åker är dock denna: Åker du till något eller ifrån något ?

är svaret det sistnämnda åker du med fel inställning, eller rättare sagt, det blir troligtvis tuffare att trivas i det nya landet än om du åker med inställning att du ser fram emot att åka till det nya landet för det landets egenskaper. Vet inte om det jag försöker säga är tydligt, men jag hoppas det !

Lycka till !

Dipshit
2005-02-24, 01:26
Jag kan rekommendera San Diego starkt! Fantastisk stad! Suverän mat (mexikansk)!
Om du inte ska bo på campus, så försök skaffa en lägenhet i PB (Pacific Beach).
Mycket ungdomar som bor där, gångavstånd till stranden, många bra uteställen, snygga människor, 20-25 minuter till skolan (SDSU) med bil (som du MÅSTE ha).
Om ni är 2-3 st som bor ihop blir det inte så farligt dyrt.
Låna av CSN och jobba extra om du kan, det är dyrt att bo där.
Se till att du har en summa pengar sparade tills du kommer fram. I början är det många små utgifter som man inte räknat, plus att du måste skaffa en bil.

Se till att du åker, du lär inte ångra dig!
yes, snygga människor! det stod längst upp på checklistan! ;)

nämen har du pluggat där eller?
hmm.. jag kommer väl ha minst 30 000.. och max 50 000 kr
när jag drar dit.. va tror du om det?
jag funderar start på SDSU just nu faktiskt..
men jag vet att jag MÅSTE jobba där borta för att ha råd med allt..

Papi
2005-02-24, 15:24
Överlag är folk inte särskilt feta i Californien jämfört med övriga landet. De är däremot jävligt utseendefixerade och kan uppfattas som ytliga, men det finns förstås undantag.
Jag har varit där, men inte pluggat. Brorsan pluggade där ett år däremot.
30 000-50 000 låter som en rimlig startkassa.
Det kan vara smart att bo på campus eller mycket nära skolan första året (eller terminen). Sedan kommer du ha bra koll på vart det är bra att bo och vad det kostar och så. Du lär känna folk snabbt också.

Megatuttarna
2005-02-24, 15:26
Fy fan vad underbart det låter, blir sugen på att åka dit jag med.

Dipshit
2005-02-24, 18:25
Överlag är folk inte särskilt feta i Californien jämfört med övriga landet. De är däremot jävligt utseendefixerade och kan uppfattas som ytliga, men det finns förstås undantag.
Jag har varit där, men inte pluggat. Brorsan pluggade där ett år däremot.
30 000-50 000 låter som en rimlig startkassa.
Det kan vara smart att bo på campus eller mycket nära skolan första året (eller terminen). Sedan kommer du ha bra koll på vart det är bra att bo och vad det kostar och så. Du lär känna folk snabbt också.
hade han ungefär lika mkt eller?
fast jag siktar ju på 4 år.. känns lite hårt..

megaboobs: why not?

Megatuttarna
2005-02-24, 18:51
hade han ungefär lika mkt eller?
fast jag siktar ju på 4 år.. känns lite hårt..

megaboobs: why not?

Kör ju redan juridik, letar dock upp möjligheter att kunna förlägga 1 år av utbildningen i Cali och att få tillgodogöra sig poängen. Det hade varit jävligt bra!