handdator

Visa fullständig version : Hårborttagning


Officer
2005-02-21, 17:06
Brukar raka (hela kroppen), men håret tas ju endast bort vid ytan då så att säga, det tar inte lång tid innan det växer ut igen, plus att det blir stubbigt då hårstråna blir trubbiga när man rakar av de. Har testat och försökt stå ut med epilator men det gör fan för ont för att jag ska kunna orka med hela kroppen, och vax är likaså, samt jobbigt. Rakning känns mkt lättare och snabbare.
Hur är det med hårborttagningssprayer/medel? Hur väl funkar de? Vilka har ni testat och vilka kan ni rekommendera?

Metal_boy_
2005-02-21, 17:14
Vad jag vet så funkar veet väldigt bra för tjejen iaf :)

Officer
2005-02-21, 17:18
Okay, om vi utgår ifrån att jag endast vill veta om hårborttagningssprayer då?

TrasMannen
2005-02-21, 17:24
Okay, om vi utgår ifrån att jag endast vill veta om hårborttagningssprayer då?

Jag har testat en gel som man applicerar för att sedan "borsta" bort håret. Det var fett jobbigt, för alla håren försvann inte. Sen syns dom mer än när man rakar. Den enda positiva skillnaden är att det blir inte lika stubbigt om den rakade delen.

Officer
2005-02-21, 17:29
Mm.. Jag tror att jag hållre mig till rakningen alltså.. Kostar nada, snabbt och enkelt, håller bort det värsta iaf. Även fast jag inte har så mycket hår!

Yankeee
2005-02-21, 17:30
Okay, om vi utgår ifrån att jag endast vill veta om hårborttagningssprayer då?

Finns Veet som man sprayar. Har testat själv, fungerade hur bra som helst. Dock är det hyfsat dyrt. En burk räckte till mina ben sen var den slut.

Officer
2005-02-21, 17:34
Finns Veet som man sprayar. Har testat själv, fungerade hur bra som helst. Dock är det hyfsat dyrt. En burk räckte till mina ben sen var den slut.


Så stora ben har du ändå inte :D

Hehe j/k... ja men tack allihopa! Jag tror ändå jag håller mig till Piranhastilen, dvs rakning!

Yankeee
2005-02-21, 17:37
Så stora ben har du ändå inte :D

Hehe j/k... ja men tack allihopa! Jag tror ändå jag håller mig till Piranhastilen, dvs rakning!

*cry* :)

Nu kör jag med trimmer, när jag orkar. Helt klart snabbast, det växar ju ändå ut direkt så 2mm spelar ingen större roll.

Officer
2005-02-21, 17:39
Jo trimmer körde jag med ett bra tag med, men är du verkligen säker på att det är snabbast? Jag menar, det blir ju heller inte lika hudnära som rakning, och det blir ju lika stubbigt dessutom (man skär ju med trimmer också, klipper typ)

Yankeee
2005-02-21, 17:43
Jo trimmer körde jag med ett bra tag med, men är du verkligen säker på att det är snabbast? Jag menar, det blir ju heller inte lika hudnära som rakning, och det blir ju lika stubbigt dessutom (man skär ju med trimmer också, klipper typ)

Jo, snabbare måste det väl gå. Bara att köra upp och ner. Inget lödder eller sköja av hyveln osv. Men visst, det blir bättre med hyvel. Jag har ändå ingen att idka fysisk aktivitet med så det spelar ingen roll för mig :)

Officer
2005-02-21, 18:45
Äh kom just ur badrummet - körde på trimmern igen. Bara för att få bort det mest synliga liksom. Funkar smärtfritt! Men håret på brösten måste man ändå raka om man ska ha djupt v-ringad tröja eller så.. Magen går bra o trimma!

Pdaddy
2005-02-21, 19:35
Nu har ju inte ja raka håret på bringan en längre tid :D ...

Men jag har använt weet för div bruk :em:

VARNING !! Kör inte weet på pungen, min va helt köttig i 3 dagars tid..
de står på förpackningen att inte på känslig hud, men go for it m8, testa det :D

M

Tricklev
2005-02-21, 19:59
[QUOTE=Pdaddy]
VARNING !! Kör inte weet på pungen, min va helt köttig i 3 dagars tid..
/QUOTE]

:laugh:


Varpå du springer stolt till frugan "KOLLA KOLLA! DEN HAR VÄXT! :hbang: "

Metal_boy_
2005-02-21, 20:02
[QUOTE=Pdaddy]
VARNING !! Kör inte weet på pungen, min va helt köttig i 3 dagars tid..
/QUOTE]

:laugh:


Varpå du springer stolt till frugan "KOLLA KOLLA! DEN HAR VÄXT! :hbang: "


:laugh:

de e bra Pdirty :thumbup: