handdator

Visa fullständig version : Byt gym få motivation...


Gabber
2005-02-21, 14:37
Tja,

Som jag skrivit förr så ska jag byta gym i maj och det har medfört att min motivation har ökat enormt. Vet inte varför, kanske för att gymet är närmare, allt sitter "löst" och jag slipper missa en övning pga mycket folk osv.

Kan knappt vänta tills maj, arbetsgivare pröjsar 2000 så det blir ett årskort och ett bälte och remmar eller nya skor och årskort.

Sen har jag gjort om mitt schema lite. Ser ut såhär. Men jag är ingen som kör som jag skriver utan det brukar bli ändringar lite här och där. Det som känns bäst, men det som ska göra görs också.


Mån: Bröst = 4 set incline bench, 4 set bench, 4 set incline hantlar, 4 set flyes hantlar, lite cable tills jag inte orkar
Triceps: på bänk med rak stång, stående med rep, kickbacks och smal bänk

Tisd: Rygg = 4 set Chins, 4 set stående rodd, 5 set marklyft, 4 set lats, 4 set sittande rodd
Biceps: Rak stång curl, hantlar curl, på bänk med Z-stång, hammers, på bänk med vinkel

Ons: Ben = 5 set knäböj, 4 set benspark, 4 set baksida lår, 2 set baksida lår maskin, 8 set vader i 2 övningar

Tors: Axlar = Sittande axelpressar med hantlar 3 set, Sidolyft 4 set, 3 set stående axelpressar med stång, sned bänk med högre vinkel 3 set och baksida axlar 2 övningar

Fre: Armar = Mån + Tis + mer set, intensivare, dagen D typ + mage

Jag vet att många tycker att det ser klent ut men det är bara på papper, jag kör egentligen inte så här utan jag kör till max set på alla övningar. Tar längre tid men det är superskönt. Jag brukar köra minst 4 set och sen så många jag orkar.

Fyfan, jag måste vara störd, nu vill jag skippa jobbet för att gå och träna...

christian
2005-02-21, 14:49
Jag bytte från ett, kostnadsfritt, företagsgym där jag oftast var ensam på träningen till ett överfullt Västertorpshallen.

Gick från hyffsat stor fisk i en liten damm till en hyffsat liten fisk i en stor damm.. Så på det viset var det ju motiverande.. :D

Fatalist
2005-02-21, 18:22
Jag skulle flyttat smalbänken längre fram i passet, och hoppat över/ändrat fredagspasset (armar tungt 2 ggr i veckan låter jobbigt?)

Inter Milan
2005-02-22, 15:30
hade ochså ett gym på företaget , där va jag ensam så man tog av sig t-shirten o tränade halvnaket , vilket ja tyckte va sönt , men nu tränar jag på ett stort gym, tror ej att man får göra det där.. *flex*

Pellefant
2005-02-22, 15:33
hade ochså ett gym på företaget , där va jag ensam så man tog av sig t-shirten o tränade halvnaket *flex*

Den stora spegelväggen var nog mot ett köpcentrum eller kontorslandskap så alla såg dig. ;)