handdator

Visa fullständig version : bra frukost ?


qwioutd
2005-02-20, 22:55
är te.x 250g lätt kesella och 2 skivor polarkraft extrem bröd och 2 skopor protein pulver en bra frukost ? eller bör man få i sig mer kolhydrater tidigt på morgonen i form av havregrynsgröt eller musli ?

tacksam för svar


jonas

AcidSleeper
2005-02-20, 23:09
Min frukost ser ut som följande:

½dl havregrynsgröt m. kanel och lingonsylt
2st Polarkraft Extreme m. bregott, skinka & paprika
1st ägg

Jag tycker det då täcker mina behov för frukost just nu iaf!

Megatuttarna
2005-02-21, 00:34
Min frukost ser ut som följande:

½dl havregrynsgröt m. kanel och lingonsylt
2st Polarkraft Extreme m. bregott, skinka & paprika
1st ägg

Jag tycker det då täcker mina behov för frukost just nu iaf!

Lite väl proteinfattig, sedan kan man väl dra på med en näve solrosfrön till gröten t e x. Då får du en mycket näringsrikare och mättande frukost!

TTT
2005-02-21, 00:53
är te.x 250g lätt kesella och 2 skivor polarkraft extrem bröd och 2 skopor protein pulver en bra frukost ? eller bör man få i sig mer kolhydrater tidigt på morgonen i form av havregrynsgröt eller musli ?

tacksam för svar


jonas

En väldigt snålt tilltagen frukost. Gröt vore inte fel, och då på 2-3dl rågflingor eller havregryn. Min frukost ser ut på fäljande sätt:

3 kokta ägg
Gröt på 100 gram havregryn/rågflingor
3-4 skivor polarkraft med skinka eller kanske någon ostbit.
1-2 glas minimjölk
1-2 frukter

AcidSleeper
2005-02-21, 08:47
Visst jag skulle kanske sagt att jag ligger i deff förnärvarande!

Men visst kanske lite väl proteinfattig, ska se vad man kan göra på den fronten idag, men nu ska jag gå på morgonpromenad!

Bamse79
2005-02-23, 21:15
Visst jag skulle kanske sagt att jag ligger i deff förnärvarande!

Men visst kanske lite väl proteinfattig, ska se vad man kan göra på den fronten idag, men nu ska jag gå på morgonpromenad!


Tips:

Släng på en skopa prott på den frukosten tycker jag. Speciellt nu när du är på deff. Och kesella istf bregott eller inget alls...