handdator

Visa fullständig version : Träna dubbelpass idag?


GymTT
2005-02-20, 17:56
Tjena!

det har blivit en del tennis i helgen, har hittills kört 3 gånger denna vecka ( onsdag,torsdag,lördag) jag tänkte köra ett dubbelpass kanske nu ikväll.
Alltså jag kör först biceps, mage sen går jag direkt på triceps, bröst passet när jag e klar med första. Låter det bra eller bör jag bara köra Biceps, mage?
OBS körde Biceps senast i onsdags, och bröst, triceps i torsdags, så har fått bra återhämtning.
Tacksam för snabb svar!

MVH TT

King Grub
2005-02-20, 17:57
Gör som du vill. Hur ett enstaka pass ser kommer inte att påverka till eller från.

Zakath
2005-02-20, 17:59
Om det blir så för mig brukar jag köra så att jag kör ett "dubbelpass" men skippar alla onödiga övningar och drar ner på antalet set.

GymTT
2005-02-20, 17:59
Gör som du vill. Hur ett enstaka pass ser kommer inte att påverka till eller från.


Tjena, okej men jag tänkte bara så det inte är "farligt/dåligt" att köra ett dubbelpass så? jag menar så man bryter ned (mer än man ska) eller likn.?

MVH TT

Herkulez
2005-02-20, 18:02
kör bröst, triceps,biceps och sist mage istället, hade då jag gjort, och 1pass hit eller dit har ju knappast nån större betydelse =)

Allan
2005-02-20, 18:02
Tjena, okej men jag tänkte bara så det inte är "farligt/dåligt" att köra ett dubbelpass så? jag menar så man bryter ned (mer än man ska) eller likn.?

MVH TT


Nej


allan

King Grub
2005-02-20, 18:02
Tjena, okej men jag tänkte bara så det inte är "farligt/dåligt" att köra ett dubbelpass så? jag menar så man bryter ned (mer än man ska) eller likn.?

MVH TT

Gör som du vill. Hur ett enstaka pass ser kommer inte att påverka till eller från.

Igen.

GymTT
2005-02-20, 22:43
Igen.


Tack för svaren! Körde ett dubbelpass och det kändes bra !!
Kör hårt alla

MVH TT

Pez
2005-02-20, 23:24
Bröst, armar, mage är ju inte ett mastodontpass direkt (bic/mage är snarare ett väldigt "lätt" pass), däremot skulle jag inte kalla det "bra återhämtning" att bara vila 3-4 dar och sen träna samma muskelgrupp igen.. inget som skadar, periodvis kanske tom tvärtom, men ingen hit i längden.
Nu är du ju iofs relativt nybakad på gymmet så det kanske funkar för dig..vad vet jag.. ville bara påtala att vila är viktigt. :)

Solle
2005-02-21, 00:14
Antar att det blir ett dubbelpass med ben/vader imorrn då? ;)

Beast
2005-02-21, 04:21
Tränar du inte ryggen eller benen?