handdator

Visa fullständig version : AdrenalineRush "Back On Track"


AdrenalineRush
2005-02-20, 17:32
Tja alla flitiga byggare!
Har inte varit aktiv här på brädan nu en längre tid, brukar mest bara titta in här ibland numera.
Men nu till trådens ämne, jag har en ny spännbild som tog idag!
Har lagt upp bilder förr, bara att göra en snabb sökning på namnet så finner ni dem.
Har nu tränat i exakt 1år och 3 månader och gör nu sjuka ökningar med DoogCrapp conceptet som jag förövrigt följt i 5veckor.
Stod innan still på 82,5kg en längre tid, men sen körde jag igång DC träning och nu 5veckor senare ligger morgonvikten på 84,5kg och midjemåttet är samma som för 2kg sen!
Blir bara denna bilden nu, fixar kanske fler senare.
Skriv gärna några rader, det betyder mycke för den fortsatta träningen! :bpump:

Mvh. Kim

Karl_alfred
2005-02-20, 17:37
Riktigt kanonbra utveckling, du har verkligen något med tanke på hur kort stund du tränat. Brösten är nu ifatt det andra! Mer trapz är väll de jag skulle vilja se.

dude
2005-02-20, 17:43
looking good! Ser riktigt bra ut mannen!

victor_n
2005-02-20, 17:56
fyfan vilken form du e i *yourock*

ålder?

plus kan nån säga mig vad doggcrapp träning är? *desperat efter form* :confused:

tristan
2005-02-20, 17:58
He, du är ju sjuk!

Hur är måtten? och hur mysket har de ökat med dc?

Slartibartfast
2005-02-20, 18:02
Ser jävla bra ut grabben! Sån form siktar jag på när jag kommer ner i -90.

edit: Släng upp fler bilder. Du har haft bättre bilder förr.

hultman
2005-02-20, 18:09
Ser förjävligt bra ut adren, riktigt bra!
Inspiration.

Lite styrkestats skulle dock inte skada ;D

Baan
2005-02-20, 18:33
ser bra ut, brösten ligger bra till. Resten går inte avgöra så bra av enbart det kortet. som vanligt bara kötta på *flex*

X-Change
2005-02-20, 18:43
Din utveckling är skitgrym, Adrenaline! Suttit och kollat på dina tidigare bilder nu och fan va impad man blir! :bow: :bow:
Gillar din rygg och axlar som fan! :thumbup:

Fortsätt såhär, kan bli hur bra som helst! :hbang:

pellepedal
2005-02-20, 20:12
Men kom igen nu....
Du kan ju inte skriva att du gör sjuka ökningar med DC, och inte skriva hur bra!?!?!?!! *grr27*

victor_n
2005-02-20, 20:20
Din utveckling är skitgrym, Adrenaline! Suttit och kollat på dina tidigare bilder nu och fan va impad man blir! :bow: :bow:
Gillar din rygg och axlar som fan! :thumbup:

Fortsätt såhär, kan bli hur bra som helst! :hbang:


vf e helt störd när det gäller å söka!
kan inte du länka dom gammla bilderna så jag inte slår sönder min data? *popcorn*

hobbitar
2005-02-20, 20:23
Har du nån svensk länk där man kan läsa om Dogg Crapp?

Halldin
2005-02-20, 20:31
vf e helt störd när det gäller å söka!
kan inte du länka dom gammla bilderna så jag inte slår sönder min data? *popcorn*
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?searchid=203050

Jay-Z
2005-02-20, 20:34
Kul att se en till DC-journal. Jag är bara inne på min 3:e vecka och förhoppningsvis gör jag lika bra ökningar som du har gjort. :thumbup:

Rataxes
2005-02-20, 21:16
Satt just och kollade på dina första bilder från November 2003 och jämförde med de från Oktober 2004. Helt ofattbart hur bra och snabbt du har utvecklats på bara 11 månader, hoppas jag själv kan göra hälften så bra ifrån mig nu när jag har påbörjat min första bulkperiod.

FredsAmiralen
2005-02-20, 21:36
Imponerande resultat! :thumbup:
Har inte hört talas om DoogCrapp, var kan man läsa mer om det?

tigerofsweden
2005-02-20, 21:41
Hur f*n kan man göra såna resultat på så kort tid :confused: Det är ju verkligen g r y m t!! Måste vara att du är i perfekt byggålder med grymma förutsättningar, annars kommer jag lipa he he *cry*
Keep up the good work! Skåne rockar märker ja :hbang:

Matte_Maiden
2005-02-20, 21:55
Riktigt bra jobbat! Dock tycker jag inte att du ska fästa dig vid vikten då du beskriver dina ökningar, för vikten kan jag öka hur snabbt som helst. Att du helt plötsligt går upp 2 kg från att ha stått stilla tyder snarare på att du äter mer eller gör av med mindre energi än att det skulle vara ett bättre upplägg.

Men som sagt, grymma ökningar! Fortsätt så här och du når långt!

swiftin
2005-02-20, 21:58
Jag saknar din journal lite! Skriv upp lite träningsvikter här annars.

Förövrigt ser det sjukt bra ut! Riktigt bra form för vikten du har!

Patriarch K
2005-02-20, 22:48
*avundssjuk* :insane:
De där ökningarna på runt 1 år är inte att leka med.

bladhet
2005-02-20, 23:08
Mycket bra ökningar.

Nu har jag suttit och läst om doggcrapp i ca en timma och har ett riktigt sug efter att gå ner till gymmet och köra igång.
Riktigt längtar till träningen i morgon.
Hoppas att det även funkar för mig.

chidde
2005-02-20, 23:10
sicken biff... :bow:

porja
2005-02-21, 01:19
adde är min idol :D

AdrenalineRush
2005-02-21, 12:51
Haha! Grymt goa inlägg från er kolosnubbar, känns kanon att höra! :bow:

Riktigt kanonbra utveckling, du har verkligen något med tanke på hur kort stund du tränat. Brösten är nu ifatt det andra! Mer trapz är väll de jag skulle vilja se.


Tackar Kalle! Trapsen tränas inte separat, utan i sann dc anda! Jag tycker som såhär att 150+kg's marklyft med trapsarbete i varje toppläge är effektivare än en 100kg skivstångsshrugs!

fyfan vilken form du e i

ålder?

plus kan nån säga mig vad doggcrapp träning är? *desperat efter form*


Jag fyllde 18 i oktober förra året.
DoggCrapp Conceptet = http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=13038&highlight=doggcrapp

Hur är måtten? och hur mysket har de ökat med dc?

Bröst - 106, Midja - 80, Armar - 40-41cm...

Om du menar träningsvikter så har jag ökat i tex. Lutande och plana Hantelpressar med 10kg.

AdrenalineRush
2005-02-21, 13:06
Ser jävla bra ut grabben! Sån form siktar jag på när jag kommer ner i -90.

edit: Släng upp fler bilder. Du har haft bättre bilder förr.

Tack som fan! Jag kanske fixar fler av de "obligatoriska" innom kort. ;)

Ser förjävligt bra ut adren, riktigt bra!
Inspiration.

Lite styrkestats skulle dock inte skada ;D

Tackar! Hmm, styrkan ja... Jag ville bara säga de också att jag innan helt och hållet sket i styrkan en längre tid, pga att jag har deffat länge och för att jag efter de testade på Kontakt/Högvolymsträning, då försvann styrkan. Nu är jag typ tillbaka på mina gamla träningsvikter eller förbi med tanke på att jag alltid kör med 6sek negativ o strikt. Sen eftersom jag ALLTID ökar med antingen 2-5kg eller 2reps minst känns det onödigt att skriva ner alla vikterna.
Fråga om det är nån speciell du undrar över.

Men kom igen nu....
Du kan ju inte skriva att du gör sjuka ökningar med DC, och inte skriva hur bra!?!?!?!!

Haha! Fråga vad du vill veta? Det är juh segt att skriva allt här.. Här e några ökningar till. Hantelcurl 16-21, Latsdrag 12-16plattor. Vikterna för benövningar känns skämmigt att skriva med tanke på hur man utför dem nu innan reppade jag på 360 i benpressen 8reps, nu ska man gå "As To The Grass" och göra 20reps MED negativ, nu reppar jag på 250 i benpressen.. :em:

AdrenalineRush
2005-02-21, 13:14
vf e helt störd när det gäller å söka!
kan inte du länka dom gammla bilderna så jag inte slår sönder min data?

Här kommer några länkar!

Starten : http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=16228&highlight=adrenalinerush

Efter 2 månader : http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=18053&highlight=adrenalinerush

Efter Deffen bla. : http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32252&highlight=adren

Har du nån svensk länk där man kan läsa om Dogg Crapp?

Nä inte vad jag vet... Lomas på exhale forumet översatte det i stora drag, här är en länk till hans tråd!

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=3117&hl=doggcrapp

:thumbup:

Kul att se en till DC-journal. Jag är bara inne på min 3:e vecka och förhoppningsvis gör jag lika bra ökningar som du har gjort.

Gör du säkert ska du se! Bara att sträva efter ökningar varje pass och verkligen pressa sig till 110%! :bpump:

Imponerande resultat!
Har inte hört talas om DoogCrapp, var kan man läsa mer om det?

Thx! :bow:

In här och tryck på "Cycle on Pennies" :
http://www.ironmag.com/

AdrenalineRush
2005-02-21, 13:23
Riktigt bra jobbat! Dock tycker jag inte att du ska fästa dig vid vikten då du beskriver dina ökningar, för vikten kan jag öka hur snabbt som helst. Att du helt plötsligt går upp 2 kg från att ha stått stilla tyder snarare på att du äter mer eller gör av med mindre energi än att det skulle vara ett bättre upplägg.

Men som sagt, grymma ökningar! Fortsätt så här och du når långt!


Tackar Matte. Jo de e klart sant, men jag känner att det går åt rätt håll nu. Styrkan ökar och vikten ökar o måtten ökar förutom midjemåttet. Känns precis som när jag startade för 15 månader sen. :cool:
Hur går din dcträning själv? Såg att du testade dig på de för ett tag sen...

Jag saknar din journal lite! Skriv upp lite träningsvikter här annars.

Förövrigt ser det sjukt bra ut! Riktigt bra form för vikten du har!


Hehe, jag e för lat för att hålla en träningsjournal vid liv nu... :sleep:

Mycket bra ökningar.

Nu har jag suttit och läst om doggcrapp i ca en timma och har ett riktigt sug efter att gå ner till gymmet och köra igång.
Riktigt längtar till träningen i morgon.
Hoppas att det även funkar för mig.

:cheers:
De gör de säkert, dock känns det lite udda med tanke på hur man tränar, det går emot det mesta men funkar riktigt bra!

Tack än en gång för alla schyssta ord, de ger dagens träning energi! :devil:

Nä nu ska ja ta o äta! Hajjdå alla byggare! :eating:

raZmus
2005-02-21, 13:34
Ögnade igenom det Lomas skrivit. Angående kosten, ligger du på 4-5g protein per kroppskilo och dag?

AdrenalineRush
2005-02-21, 14:40
Ögnade igenom det Lomas skrivit. Angående kosten, ligger du på 4-5g protein per kroppskilo och dag?

Det är väl det ända jag inte följer till 100%. Ligger runt 2-3g protein per kroppskilo och har gjort det ända sedan "starten".
Protein är ju dyrt... *rolleyes*

Metal_boy_
2005-02-21, 16:12
Genetik freak! :hbang:

bladhet
2005-02-21, 17:05
Nu har jag suttit och läst om doggcrapp i ca en timma och har ett riktigt sug efter att gå ner till gymmet och köra igång.
Riktigt längtar till träningen i morgon.
Hoppas att det även funkar för mig.


De gör de säkert, dock känns det lite udda med tanke på hur man tränar, det går emot det mesta men funkar riktigt bra!


Det kändes riktigt konstigt att träna på det där sättet, men jag ska ge det en chans. Har man kört vanligt i lite över två år så är det faktiskt riktigt kul att köra på andra sätt. Omväxling förnöjer :)

hultman
2005-02-21, 17:16
Jag tänkte mest på:

bänkpress, benböj, marklyft, hantelpress.
Stats i de övningarna alltså.

Har iofs för mig att doggcrapp inte är speciellt positiv för marklyft, men ändå.

Baan
2005-02-21, 17:30
Jag tänkte mest på:

bänkpress, benböj, marklyft, hantelpress.
Stats i de övningarna alltså.

Har iofs för mig att doggcrapp inte är speciellt positiv för marklyft, men ändå.

inte positiv till marklyft?! näää då är det inget alternativ :D

AdrenalineRush
2005-02-21, 19:25
Det kändes riktigt konstigt att träna på det där sättet, men jag ska ge det en chans. Har man kört vanligt i lite över två år så är det faktiskt riktigt kul att köra på andra sätt. Omväxling förnöjer

Jepp, bara ge det nårra veckor och ge 100% på gymmet och öka belastningarna! :hbang:

Jag tänkte mest på:

bänkpress, benböj, marklyft, hantelpress.
Stats i de övningarna alltså.

Har iofs för mig att doggcrapp inte är speciellt positiv för marklyft, men ändå.

Okej, Jag är föredrar hantelpressar framför bänkpressen, men när jag reppar på 50kg hantlarna (tyngsta på gymmet) ska jag gå över till bänkpressar!
Knäböj kör jag i smith, gjorde en 15reps på 80kg "As To The Gras" med 4-6sek Negativ idag! Kör Rack Dead's marklyft fasst man går bara ner lite under knähöjd, tar grymt bra! Reppade på 130 förra passet så de är inga vikter att snacka om, blev dock typ 8 negativa reps.
Gjorde en 8a på 29kg i hantelpress för axlar senast, blir 31,5 nästa!
Ligger på runt 40 i hantelpressar för bröst..

Vart har du fått de ifrån att DC inte gillar Marklyft?? DC bygger mest på basövningar! :bpump:

Baan
2005-02-21, 19:27
varför knäböj i smith... ? kan själv inte komma på en enda fördel...

AdrenalineRush
2005-02-21, 21:56
varför knäböj i smith... ? kan själv inte komma på en enda fördel...

Jag föredrar böjjar i smith nu när jag kör enligt dc conceptet. Man ska ta en vikt man klarar runt 12reps med, efter dessa 12 ska man tvinga sig igenom 8 till och detta grejjar man genom att man tar "små" pauser i toppläget sedan gör några till osv, ungefär som "Breathing Squats".
Jag tränar alltid själv och har ingen passare, känns därför säkrare att köra böjjarna i smith, man kan pressa sig mer då! :whipped:

Lallle
2005-02-21, 22:05
Extreeemt bra ökningar!