handdator

Visa fullständig version : knä skada

deinneman
2005-02-20, 10:54
hej! lyckades med för ett tag sen det otroligt tråkiga att skada mitt vänstra knä! nu är de så att det har gått ett tag och det känns fortfarande dåligt fast det gått typ 2 månader och det känns nästan stelt och jag känner mig mycket svagare i det knät och det knäpper i de ofta när jag böjer mig ner och så.

men det gör inte ont i knät liksom konstigt nog och jag har varit hos ortodonten och kollat men dom säger bara att det är brosket och grejen att jag känner mig svagare är att kroppen på någe sätt kommer på hur man inte belastar vänstra knät lika mycket som det högra fast jag inte tränat ben sen dess.

så äre nog annan som haft liknande eller vet något om detta så vore jag grymt tacksam för all info jag kunde få!

MVH Danne

hallar
2005-02-20, 12:05
Att det knäpper i knäet kan vara tecken på att du har en meniskskada. Kan du räta ut benet helt och hållet? Upplever du låsningar. Det finns en annan tråd om knäskador här på skadedelen utav forumet.

deinneman
2005-02-20, 12:39
Att det knäpper i knäet kan vara tecken på att du har en meniskskada. Kan du räta ut benet helt och hållet? Upplever du låsningar. Det finns en annan tråd om knäskador här på skadedelen utav forumet.

nep aldrig haft en låsning eller så och jag kan räta ut benet helt och hållet. har som sagt kollat det hos doktorer och ortodonter och dom har klämt och tryckt men iinte märkt någe konstigt och det har inte gjort ont någonstans när dom tryckt och säger bara att det är brosk som knäpper och så! sist jag var där så sa ortodonten och han har även hand om idrottsskador att jag skulle träna lätt med benspark maskin vad tror du om de? men om det nu kan vara en sån meniskskada så hur motverkar man och förbättrar sånt då? vill aldrig operera alltså

Daniel

Fatalist
2005-02-20, 14:57
Ortodont? Är jag ute och cyklar eller heter det inte ortoped? :)

Mccartney
2005-02-20, 17:25
Har du inte tränat det skadade knäet alls?

deinneman
2005-02-21, 14:46
Har du inte tränat det skadade knäet alls?

jo jag har börjat träna det lite småt nu igen för man känner sig som sagt svagare i knät och så! men oj jag mena ortoped! men för att smörja upp leder och sånt innan träning så att man inte fortsätter att slita på dom förutom uppvärmning har ni någe tips på något medel som man kan använda typ liniment och sånt? vilka hjälpmedel för att få hjälpa till knät att läka skulle ni rekomendera?

Sve
2005-02-23, 15:24
Ortodont? Är jag ute och cyklar eller heter det inte ortoped? :)

Ortodonti är tandreglering och sånt. Har inget med knän att göra direkt.

Men hur gjorde du när du skadade knät då? det är ju ganska relevant för frågeställningen.

Johnny
2005-02-25, 11:27
Ortodonti är tandreglering och sånt. Har inget med knän att göra direkt.

Men hur gjorde du när du skadade knät då? det är ju ganska relevant för frågeställningen.

Heter det inte odontologi när det handlar om tänder...?

Frazze
2005-02-25, 11:29
Vad är onani då?

Åse Columbus
2005-02-26, 14:13
använd dig inte av bensparken utan benpressen i ditt benpass istället...

den e snäll mot knäna sen när du känner att styrkan kommer tillbaks så kan du gå tillbaka till sparken om du tycker den e viktig.

baby_girl
2007-05-09, 20:52
Hejsan ja har haft exakt samma problem förutom att ja blev opererad för de för att ja inte hade nått brosk.. gör de ont hela tiden eller hur ofta gör de on? och va gjorde du när du skadade knät? fast i mitt fall så krasade knät som när man har sönder nått.. ja tycker att du ska ta de väldigt försiktigt med träningen och ifall de blir värre gå tebaka te ortopeden och få de undersökt elr nått...

Carlozramo
2008-12-25, 23:28
Heej, jag har liknanande beskymmer med mitt knä, först så opererade ortopeden ett korsband, o sedan när det inte gick o träna hos sjukgymnasten då det gjorde så fruktansvärt ons så skickade han tillbaka mig till ortopeden, där jag fick tid hos magnetröntgen, mr visade att det var en liten menisk skada som inte behövde åtgärdas, men som sagt det gjorde fruktansvärt ont och sjukgymnasten ringde till ortopeden igen, då jag skulle inte på artroskopi så verkade det som ett enkelt ingrepp, men när jag sedan vaknar efter operationen så får jag reda på att det var en brosk skada i knät, där hade han borrat en massa hål så att stamcellerna skulle lägga sig över och där med skulle det bildas nytt brosk. verkar som att du har liknande problem