handdator

Visa fullständig version : Se Magnus sol i ögonen(strongman)


Jense
2005-02-19, 18:40
Varning!!!!!! lätt spoil längre ned




















Idag, final i sveriges starkaste man, kommer årets sämsta bortförklaring(bästa?)

Grattis till Benny som åstadkom den.

Grattis till Magnus, Jörgen, Benny. även till Kalle.


19:30 på ZTV, Final i Sveriges starkaste man.

J.Saarela
2005-02-19, 18:42
Grattis även till Jense

Jet
2005-02-19, 18:43
Jag träffade nästan Lassie förra fredagen när Magnus var och hälsade på här på den lokala träningsanläggningen, synd jag inte var där, då hade han kunnat få lite tips inför sitt upplägg inför 2005 :laugh: :laugh:

Zakath
2005-02-19, 18:43
Tack så hemskt mycket för att du meddelade detta, hade glömt det annars :bow: :bow:

Jet
2005-02-19, 18:47
Tack så hemskt mycket för att du meddelade detta, hade glömt det annars :bow: :bow:

Ingen orsak...............

























Kul va?

Jense
2005-02-19, 18:51
Ingen orsak...............










im gay














Kul va?


ganska

Jet
2005-02-19, 19:03
ganska

Din lilla spjuver, nu ska jag klistra ner din ytterdörr med "Pizzahattarnas klistermärke"... Pillutta dig :naughty:

Jense
2005-02-19, 19:04
Din lilla spjuver, nu ska jag klistra ner din ytterdörr med "Pizzahattarnas klistermärke"... Pillutta dig :naughty:


hahaha, gör du det! du vet var min brevlåda bor. eller? skicka ett pm om du vill veta, så kan vi supa idag

Jet
2005-02-19, 19:06
hahaha, gör du det! du vet var min brevlåda bor. eller? skicka ett pm om du vill veta, så kan vi supa idag

Tyvärr, måste jobba lite... Att hålla igång ett fläskberg kostar.... Sen ska ju "japanaren" stylas till sommaren också...

Arne Persson
2005-02-19, 19:06
Behöver jag nämna vem som var på X-Act i Lödde (var annars?) förra helgen och tränade lite innan hemfärden?

s_himself
2005-02-19, 19:08
Behöver jag nämna vem som var på X-Act i Lödde (var annars?) förra helgen och tränade lite innan hemfärden?


nej :D

Jense
2005-02-19, 19:08
Behöver jag nämna vem som var på X-Act i Lödde (var annars?) förra helgen och tränade lite innan hemfärden?


Mas-ugn samuelsson? :D

Jet
2005-02-19, 19:11
Behöver jag nämna vem som var på X-Act i Lödde (var annars?) förra helgen och tränade lite innan hemfärden?

Ingen som fick ut---ning ?? :D

Arne, jag tänkte ta 200 i bänk innan sommaren, jag ska nog göra det uppe hos dig, så kan vi ta foto och sätta upp på väggen :hbang:


*innocent*

Jense
2005-02-19, 19:14
Ingen som fick ut---ning ?? :D

Arne, jag tänkte ta 200 i bänk innan sommaren, jag ska nog göra det uppe hos dig, så kan vi ta foto och sätta upp på väggen :hbang:


*innocent*


ska du inte börja med 100kg? lite realistiskt nu get! KOM IGEN, KEEP ON !!

Jorgen
2005-02-19, 19:14
Arne, jag tänkte ta 200 i bänk innan sommaren, jag ska nog göra det uppe hos dig, så kan vi ta foto och sätta upp på väggen :hbang:

*innocent*
Passande foto att ha sidan om Arnold. :thumbup:

//Jörgen

Arne Persson
2005-02-19, 19:18
Ingen som fick ut---ning ?? :D

Arne, jag tänkte ta 200 i bänk innan sommaren, jag ska nog göra det uppe hos dig, så kan vi ta foto och sätta upp på väggen :hbang:


*innocent*

För sent! MS har redan späckt 200 kg mödisen (for reps). :)

Halldin
2005-02-19, 20:12
"Ehhhhh men Magnus lyfte ju faktiskt fem fingrar" - Hans fru.

Det blev ett halvhjärtat skratt. :thumbup:



Edit: Hon syftade på Fingals Fingers om det inte gick fram.

Jense
2005-02-19, 20:13
"Ehhhhh men Magnus lyfte ju faktiskt fem fingrar" - Hans fru.

Det blev ett halvhjärtat skratt. :thumbup:


hahaha benny va sjukt bra i press.. riktigt kul att se sån superb teknik

HookersUnited
2005-02-19, 20:39
hahaha benny va sjukt bra i press.. riktigt kul att se sån superb teknik
Helt klart. Synd att han slarvade med första stenen.

Zakath
2005-02-19, 20:41
Vad var bortförklaringen?

HookersUnited
2005-02-19, 20:45
Vad var bortförklaringen?
Att han fick solen i ögonen.

Jet
2005-02-20, 02:56
ska du inte börja med 100kg? lite realistiskt nu get! KOM IGEN, KEEP ON !!

Bara om du kommer och leker viktslav................ Get?!?! Nu blir det klistermärken på dörren, kan du lugnt räkna med *grr27*

Castro
2005-02-20, 06:26
Det mest komiska är ändå att han fortfarande kallar sig världens starkaste man i alla pr-sammanhang...Hur många år tror ni att han kommer kalla sig Sveriges starkaste man? Säkert fem år inpå pensionen.

För det första: Hur mäter man det? Man kan ju vara stark på så många olika sätt. SL, OL, Strongman, Uthållighetsstyrka m.m.

Och för det andra: Om man nu valt mätstock...borde man då inte vara bäst inom det för att kunna vara just "den bäste"? *screwy*

ante
2005-02-20, 10:23
Det mest komiska är ändå att han fortfarande kallar sig världens starkaste man i alla pr-sammanhang...Hur många år tror ni att han kommer kalla sig Sveriges starkaste man? Säkert fem år inpå pensionen.


Håller med.

Han och frugan har väl svart bälte i dåliga bortförklaringar, då han aldrig missat ett lyft eller en gren p g a att han inte gjorde bra ifrån sig, utan varje gång är det något fel på redskapen eller så har han haft ont i den kroppsdelen innan*rolleyes*

stefannn
2005-02-20, 11:12
Håller med.

Han och frugan har väl svart bälte i dåliga bortförklaringar, då han aldrig missat ett lyft eller en gren p g a att han inte gjorde bra ifrån sig, utan varje gång är det något fel på redskapen eller så har han haft ont i den kroppsdelen innan*rolleyes*

så är det väl med alla som tränar nån form av styrketräning..bortförklaringar jämnt och ständigt om allt

pellepedal
2005-02-20, 11:34
Men ändå så är han den bäste strongman vi har i vårt avlånga land.

Wain
2005-02-20, 17:13
Han och frugan har väl svart bälte i dåliga bortförklaringar, då han aldrig missat ett lyft eller en gren p g a att han inte gjorde bra ifrån sig, utan varje gång är det något fel på redskapen eller så har han haft ont i den kroppsdelen innan*rolleyes*

Såg precis reprisen. Han sa ju faktiskt "jag hade bråttom och jag tabbade mig" så det var inte bara solens "fel". *slap*

Droog
2005-02-20, 18:30
Världens strakaste man epitetet är som Mr President, det gäller livet ut. ;)

Jompi
2005-02-20, 19:27
vem vann sveriges starkaste man i år då?

Jorgen
2005-02-20, 19:28
vem vann sveriges starkaste man i år då?
Magnus såklart.

//Jörgen

Herkulez
2005-02-20, 19:36
Världens strakaste man epitetet är som Mr President, det gäller livet ut. ;) :thumbup:

mr ruhl
2005-02-20, 22:49
Men ändå så är han den bäste strongman vi har i vårt avlånga land.


håller med, många som klagar på att han får välja grenar och ordnar upp det så att han har fördel men det spelar nog inte så stor roll, han hade vunnit oavsett vilka grenar som ska göras, finns ingen i sverige som är ens i närheten ännu iallafall..sol i ögonen eller ej,

Bite
2005-02-21, 00:04
Var det fler än jag som var förvånad över att det bara var Magnus som kunde frivända upp stången i axelpress-medleyt på ett någorlunda smidigt sätt? De andra fick ju upp skiten men det såg onödigt jobbigt ut, bara en iakttagelse.

HookersUnited
2005-02-21, 00:13
Var det fler än jag som var förvånad över att det bara var Magnus som kunde frivända upp stången i axelpress-medleyt på ett någorlunda smidigt sätt? De andra fick ju upp skiten men det såg onödigt jobbigt ut, bara en iakttagelse.
Tänkte också på det. Hur mycket var det, 120 kg?

Karl_alfred
2005-02-21, 00:14
Haha ja alltid dessa pinsamma bortförklaringar, solen i ögonen haha det såg ju för bövelen mulet ut där på himmelen. Sen måste naturligtvis hans fru vara där och komma med ytterligare bortförklaringar. Magnus är helt överlägset den bästa strongmanen i Sverige det tvivlar jag inte på, men jag gillar inte hans alltid så tråkiga bortförklaringar.

Karl_alfred
2005-02-21, 00:14
Tänkte också på det. Hur mycket var det, 120 kg?
Kalle sa väll att 120 var hans max så det borde ha legat däromkring.

HookersUnited
2005-02-21, 00:24
Kalle sa väll att 120 var hans max så det borde ha legat däromkring.
Inte så himla imponerande...
Iofs så hade dom kört arslet av sig innan. Men va fan, dom är ju stora grabbar. Det ska ju vara rena barnleken.

Karl_alfred
2005-02-21, 01:04
Inte så himla imponerande...
Iofs så hade dom kört arslet av sig innan. Men va fan, dom är ju stora grabbar. Det ska ju vara rena barnleken.
Håller med.

palme
2005-02-21, 01:47
Hur tror ni kaz skulle klara sig på SSM?

Jag tror han skulle va i toppen lätt.

Zakath
2005-02-21, 01:49
Inte så himla imponerande...
Iofs så hade dom kört arslet av sig innan. Men va fan, dom är ju stora grabbar. Det ska ju vara rena barnleken.




Du kan väl anmäla dig nästa år då så får vi se....

RobbeliRobban
2005-02-21, 08:55
Var det fler än jag som var förvånad över att det bara var Magnus som kunde frivända upp stången i axelpress-medleyt på ett någorlunda smidigt sätt? De andra fick ju upp skiten men det såg onödigt jobbigt ut, bara en iakttagelse.

Ärligt talat, hur många kan göra snygga frivändningar förutom OL-lyftare? (kanske några friiidrottare med, men de är ju dopade ).

I vanliga fall kör de alltid med stock, eller i någon maskinkonstruktion (viking- press) bara eliten får i undantagsfall leka med ap-ollon stång. Frivända är inte lätt om man inte tränat på det.

Herkulez
2005-02-21, 09:39
håller med, många som klagar på att han får välja grenar och ordnar upp det så att han har fördel men det spelar nog inte så stor roll, han hade vunnit oavsett vilka grenar som ska göras, finns ingen i sverige som är ens i närheten ännu iallafall..sol i ögonen eller ej,
grejjen är väl den att det ofta gynnat hans broder med.

Är inte för inte dom hade en på skrivningslista för några år sen som skickades runt bland alla deltagare om att Magnus och CO inte skulle få välja grenarna.

Bite
2005-02-21, 11:20
Ärligt talat, hur många kan göra snygga frivändningar förutom OL-lyftare? (kanske några friiidrottare med, men de är ju dopade ).

I vanliga fall kör de alltid med stock, eller i någon maskinkonstruktion (viking- press) bara eliten får i undantagsfall leka med ap-ollon stång. Frivända är inte lätt om man inte tränat på det.
Visst, det krävs ju en hel del träning för att behärska frivändningar, men det är ju ett evinnerligt tjat om att den bygger allround-styrka,explosivitet, snygga polisonger etc, så man kan ju tänka sig att den förekommer i strongman-träningen emellanåt. Men som sagt, stångfan kom ju upp ändå, kul att Wennberg spöade Magnus där :hbang:

mr ruhl
2005-02-21, 12:31
grejjen är väl den att det ofta gynnat hans broder med.

Är inte för inte dom hade en på skrivningslista för några år sen som skickades runt bland alla deltagare om att Magnus och CO inte skulle få välja grenarna.

sant, men just för magnus egen del spelar det nog mindre roll..sen har ju bröderna fått träna på grejerna hemma, många grenar som dom andra inte fått prova på innan, tex crosslyftet för nåt år sen, fingal fingers mm men somsagt för magnus del är det nog sak samma vilka grenar, han har ju tom blivit bättre i mark som han sög i förut..

Herkulez
2005-02-21, 12:43
sant, men just för magnus egen del spelar det nog mindre roll..sen har ju bröderna fått träna på grejerna hemma, många grenar som dom andra inte fått prova på innan, tex crosslyftet för nåt år sen, fingal fingers mm men somsagt för magnus del är det nog sak samma vilka grenar, han har ju tom blivit bättre i mark som han sög i förut..
jafan magnus vinner hursom helst.

Hades
2005-02-21, 12:47
håller med, många som klagar på att han får välja grenar och ordnar upp det så att han har fördel men det spelar nog inte så stor roll, han hade vunnit oavsett vilka grenar som ska göras, finns ingen i sverige som är ens i närheten ännu iallafall..sol i ögonen eller ej,
Visst, han vinner kanske oavsett, men då behöver han ju faktiskt inte ordna upp det till sin egen fördel.

mr ruhl
2005-02-21, 14:59
Visst, han vinner kanske oavsett, men då behöver han ju faktiskt inte ordna upp det till sin egen fördel.

vafan han måste ju få välja grenar så att han ser riktigt överlägsen ut, annars är det väl inget kul om svensson inte längre tror att han är mycket bättre än dom övriga *innocent*

Oskis
2005-02-21, 15:05
Lite offtopic kanske men hur gammal är Magnus nu? känns som han har hållt på i all evighet

jwzrd
2005-02-21, 15:16
Visst, han vinner kanske oavsett, men då behöver han ju faktiskt inte ordna upp det till sin egen fördel.

Ärligt talat, vem är det du tror ska tävla mot Samuelsson då? Killen fiser genom tävling efter tävling i sverige och skolar ändå upp den ena efter den andra. Kom inte dragande med att han är kass i mark och böj, han är fortfarande bättre än resten av svenskarna som ställer upp (med Ljungberg som undantag typ).

Vilka övningar/moment är det som används nu som du tycker han sätter upp till sin egen fördel? Så vitt jag kan se finns inga övningar som inte används på vm-tävlingarna. Det kunde väl ha varit nått knäböjsmoment kanske. Frontböjen var ju alla katastrofdåliga i (inklusive Magnus, trots att han vann).

Herkulez
2005-02-21, 15:24
Ärligt talat, vem är det du tror ska tävla mot Samuelsson då? Killen fiser genom tävling efter tävling i sverige och skolar ändå upp den ena efter den andra. Kom inte dragande med att han är kass i mark och böj, han är fortfarande bättre än resten av svenskarna som ställer upp (med Ljungberg som undantag typ).

Vilka övningar/moment är det som används nu som du tycker han sätter upp till sin egen fördel? Så vitt jag kan se finns inga övningar som inte används på vm-tävlingarna. Det kunde väl ha varit nått knäböjsmoment kanske. Frontböjen var ju alla katastrofdåliga i (inklusive Magnus, trots att han vann).
2saker.

Magnus behöver inte vara med i delfinalen, han kommer in fräsh dag2 när alla andra kämpat arslet av sig dagen före och är hyffsat slut från det, visst han skulle ändå vinna, men kanske inte lika överlägset alltid...SPORTSMANSHIP

Crosslyftet i liseberg, inte en jävel hade kört eller provat den före förutom tobbe som kommer in och lyfter den som att han inte gjort nåt annat i hela sitt liv.

Finns många gånger nån annan skulle kunna ha fått chansen att tävla i WSM istället för tobbe om nån utomstående hade fått välja grenarna, det är jag övertygad om.

Vare sig MAgnus är överlägsen eller inte så finns det nåt som kallas fair-play.

jwzrd
2005-02-21, 15:31
2saker.

Magnus behöver inte vara med i delfinalen, han kommer in fräsh dag2 när alla andra kämpat arslet av sig dagen före och är hyffsat slut från det, visst han skulle ändå vinna, men kanske inte lika överlägset alltid...SPORTSMANSHIP

Crosslyftet i liseberg, inte en jävel hade kört eller provat den före förutom tobbe som kommer in och lyfter den som att han inte gjort nåt annat i hela sitt liv.

Finns många gånger nån annan skulle kunna ha fått chansen att tävla i WSM istället för tobbe om nån utomstående hade fått välja grenarna, det är jag övertygad om.

Vare sig MAgnus är överlägsen eller inte så finns det nåt som kallas fair-play.

Ja den grejen var sjuk. Jag har hajat att det är en del fuffens med övningsval och vem som har möjlighet att testa vad osv. Men det tar liksom inte bort hans överlägsenhet.

Att han har möjlighet att skippa delfinalerna är kanske lite konstigt. Men å andra sidan kanske det inte känns helt avslappnat att möta samuelsson direkt heller.

RobbeliRobban
2005-02-21, 15:45
2saker.



Crosslyftet i liseberg, inte en jävel hade kört eller provat den före förutom tobbe som kommer in och lyfter den som att han inte gjort nåt annat i hela sitt liv.

.

Om man nu fick se det, när det står en trind norrlänning framför som till varje pris vägrar sänka sitt paraply. Jag klandrar dig personligen. ;)

ne, men den grenen var kass, och rent livsfarlig, var det någon (förutom Torbjörn) som inte behövde sys efter den grenen?

Dessutom (i år):
* Fingals Fingers både i kval och final
* Traktordrag både i kval och final
* maxstyrkemoment lös med sin frånvaro (inte för att det hade ändrat något men kul hade det vart)

HookersUnited
2005-02-21, 15:49
Du kan väl anmäla dig nästa år då så får vi se....
Jag är ingen stor grabb.

jwzrd
2005-02-21, 15:59
Jag är ingen stor grabb.

Du ser iofs rätt stor ut på bilden.

HookersUnited
2005-02-21, 16:40
Du ser iofs rätt stor ut på bilden.
Det är för att mopeden är så liten *screwy*

pellepedal
2005-02-21, 19:16
En stor del av felet ligger väl i att "förbundet" låter Magnus bestämma så mycket och ger honom möjlighet till att skaffa fördelar... Det är ju knappast så att han tvingar dem till det...

Arne Persson
2005-02-21, 19:26
En stor del av felet ligger väl i att "förbundet" låter Magnus bestämma så mycket och ger honom möjlighet till att skaffa fördelar... Det är ju knappast så att han tvingar dem till det...


Fel! Förbundet är Axklo och MS så dom har fria händer.

Herkulez
2005-02-21, 19:27
En stor del av felet ligger väl i att "förbundet" låter Magnus bestämma så mycket och ger honom möjlighet till att skaffa fördelar... Det är ju knappast så att han tvingar dem till det...
nej men det hindrar han ändå inte från att välja grenar som ger fördelar för han och hans bror, hade han varit diplomatisk så hade han kunna be en utomstående skriva lista över vlika grenar som ska vara med, eller fråga dom andra men nu gör han inte det....