handdator

Visa fullständig version : sprit !!


luna
2005-02-19, 14:11
hur mycket illa är det om man festar en helg , då då ?
o sköter sin kost bra träning bra , *flex*

Fartman
2005-02-19, 14:18
du dör, knall och fall. ;)

nämen inte är det någon större fara så länge det håller sig kring någon gång då och då

luna
2005-02-19, 14:23
oki det e så att man vill nte sabba allt man har jobbat för !!!

JAM
2005-02-19, 14:23
Tja, nog kan det går rätt bra för dig i alla fall. Kanske behöver du inte dricka dig stupfull? Dest mindre, desto bättre. Sedan ger fyllan dig massor av träningsnegativa effekter. Exempelvis har du sänkta testonivåer i flera dagar (tror jag mig ha läst). För egen del har jag svårt att äta tillräckligt mycket dagen efter. Jag ser alltid till att inte träna samma dag som jag ska dricka och självklart inte heller dagen efter. Tycker att det känns helt bortkastat.

Jag tror att man skulle märka skillnad på träningen om man övergick till att bli nykterist...

Beast
2005-02-19, 15:30
Om du inte vill sabba nåt du jobbat för ska du skita i det såklart.
Om du däremot inte är så seriös så är det bara att supa.... men varför vilja supa?

Köttbullen
2005-02-19, 17:13
det är nyttigt att rensa kroppen med sprit nån gång i bland.

King Grub
2005-02-19, 17:15
det är nyttigt att rensa kroppen med sprit nån gång i bland.

Inte om du med "rensa" menar dricka sig berusad.

Officer
2005-02-19, 17:29
Supa sig full gör bara idioter som inte kan ha kul utan alkohol. Jag var t ex ute igår kväll och dansade järnet hela kvällen, och tog en proteinbar under utevistelsen samt endast två red bull. Hade hur kul som helst plus att jag kommer ihåg varenda minut!

skaparn
2005-02-19, 17:38
Jag tror att man skulle märka skillnad på träningen om man övergick till att bli nykterist...

Helt rätt. Det gör man.

Karl_alfred
2005-02-20, 13:40
det är nyttigt att rensa kroppen med sprit nån gång i bland.
:laugh:

tp_88
2005-02-20, 14:22
Supa sig full gör bara idioter som inte kan ha kul utan alkohol. Jag var t ex ute igår kväll och dansade järnet hela kvällen, och tog en proteinbar under utevistelsen samt endast två red bull. Hade hur kul som helst plus att jag kommer ihåg varenda minut!

En som delar "min" filosofi! Inte vanligt i dessa tider!

Johan
2005-02-20, 18:14
Jag tror du kommer märka av det på träningen de följande dagar, även om vissa hävdar att dom kan göra superbra pass efter en festarhelg.
Jag va ut i fredags och tog en öl, drack några whiskys och åt rätt lite från eftermiddan och frammåt.
Resultatet blev en trött och sliten Johan på lördag, orkade inte göra ett dugg, kunde inte äta så mycket. Idag söndag släpa jag mig ner till gymmet efter att ha ätit ordentligt, hade dåligt med ork och va svagare än vanligt.

Kanske inte så farligt att ta en festarhelg då och då, men läxan jag lär mig varje gång är att träningen brukar bli skit flera dagar och jag lovar mig själv att inte dricka på ett tag, jag ångrar inte kvällen, men jag unnar mig bara sprit väldigt sällan.

DjaN
2005-02-20, 22:42
Jag tror du kommer märka av det på träningen de följande dagar, även om vissa hävdar att dom kan göra superbra pass efter en festarhelg.

Jag var ute och festade igår och drog då i mig ca 6 starka.. Så var jag o tränade idag. Gjorde ett kämparbra pass.. Men det var troligen bara för att jag hade dåligt samvete för att ha druckit på bekostnad av träning.. Mycket av det där sitter nog i huvudet.

TPS
2005-02-20, 22:46
Jag som tränar hockey känner av detta riktigt ordentligt. Om du går ut en kväll. Tar dig ett par bira, några grogg så märks det på orken på nästkommande träning. Något jag numera gjort är att direkt när jag vaknar. Klär på mig mycket kläder, oftast detta: Underställ, Joggingoverall, regnställ och över detta ett värmeställ. Sedan springer jag utav bara helvete för att svettas ut allt. Otroligt men sant så har jag faktiskt märkt att man känner sig relativt normal till nästkommande ispass.

AcidSleeper
2005-02-20, 22:54
När ska frågor om sprit sluta komma... allt är redan frågat!

hallar
2005-02-21, 06:33
det är nyttigt att rensa kroppen med sprit nån gång i bland.

*screwy*

raZmus
2005-02-21, 11:26
Jag blir ändå bara trött å hängig av alkohol.

Stab
2005-02-21, 12:17
såklart det pajjar mycket, creds till dom som klarar att hålla sig ifrån :D

jwzrd
2005-02-21, 13:05
Tror mest du märker det som uteblivna resultat snarare än att du tappar ett hekto kött från armen efter en helg i rännstenen. Med det menar jag inte att man bör leva ett strängt asketiskt liv utan snarare att man bör vara medveten om att det definitivt kommer att ta udden av resulteten.

Den värsta boven är nog bristen på mat skulle jag tippa på. Proteinsyntesen lär dock knappast vara på topp när nervsystemet är upplöst i billig pilsner heller.

davidh
2005-02-21, 18:30
nej så håll er till dyr pilsner *slap*

swarre
2005-02-21, 19:03
Självklart påverkar det din träning negativt, hur beror på dig som person. Vissa tål det bättre än andra, men ingen kan dricka utan att det i någon mån påverkar träningen negativt.

För min del har jag lite svårt att uttala mig angående den rent fysiska delen på passen dagen efter då jag druckit alkohol en gång under det senaste året. Däremot var den ångesten jag hade dagen efter senaste gången jag drack ite att leka med. Och det var inte på grund av att jag gjort bort mig eller något åt det hållet...

swarre
2005-02-21, 19:06
nej så håll er till dyr pilsner *slap*

"You can have any beer you want, as long as it is a Corona" :) :thumbup:

davidh
2005-02-21, 19:37
"You can have any beer you want, as long as it is a Corona" :) :thumbup:

Den e fin *kissass*

STarfish
2005-02-21, 19:44
Helt klart får man ta sig några järn då & då! ni är inga proffs och lär inte bli det heller, livet är inte bara träning man ska hinna med och njuta också då & då...

Längtar till sommaren så man kan sitta i gräset och klämma några starka :thumbup:

MyungChul
2005-02-21, 20:31
Helt klart får man ta sig några järn då & då! ni är inga proffs och lär inte bli det heller, livet är inte bara träning man ska hinna med och njuta också då & då...

Längtar till sommaren så man kan sitta i gräset och klämma några starka :thumbup:


kan du ju göra nu också, om du skottar lite först *screwy*

Yooo
2005-03-21, 23:45
Har polare som dricker hyffsat ofta och inte förlorar någon muskelmassa alls på det. Dock bygger dom ingenting alls.

King Grub
2005-03-22, 06:54
Har polare som dricker hyffsat ofta och inte förlorar någon muskelmassa alls på det.

Jo.

Det syns ju inte med blotta ögat. ;)

Dom är väl inte konstant berusade?

Janolov
2005-03-22, 09:56
ska man dricka så är torrt vitt vin det bästa...ett par glas räcker säkert för att du ska kunna ha lite extra roligt...dessutom innehåller inte det särskilt mycket socker...65-70 kcal/dl är det som gäller, men sen har ju alkoholen en massa negativa egenskaper...

Ät mycket kolhydrater med lågt GI och drick mycket vatten innan...sen får du dricka med sunt förnuft...

Ska inte gå in djupare i drogämnet, men det som orsakat mig mest lidande är nikotin och socker...

skaparn
2005-03-22, 11:46
ska man dricka så är torrt vitt vin det bästa...

Nej för bövelen, det är ju inte lika gott som rödvin, då kan det omöjligt vara det bästa.

Janolov
2005-03-22, 13:09
Nej för bövelen, det är ju inte lika gott som rödvin, då kan det omöjligt vara det bästa.

sant

jwzrd
2005-03-22, 13:36
Har polare som dricker hyffsat ofta och inte förlorar någon muskelmassa alls på det. Dock bygger dom ingenting alls.

Det handlar inte så mycket om hur mycket dom förlorar (om du inte snackar om att supa hela jävla tiden) utan om hur mycket dom inte ökar.

Bamse79
2005-03-22, 14:09
Helt klart får man ta sig några järn då & då! ni är inga proffs och lär inte bli det heller, livet är inte bara träning man ska hinna med och njuta också då & då...

Längtar till sommaren så man kan sitta i gräset och klämma några starka :thumbup:


Håller med dig !! Man måste ju leva också! :thumbup: :thumbup:

Dåliga träningsresultat är nog mest psykist och du tror att du tappat allt efter en fest.

Chandler
2005-03-22, 18:55
hur mycket illa är det om man festar en helg , då då ?
o sköter sin kost bra träning bra , *flex*

Det lär väl inte skada med en ordentlig kolhydratladdning då och då? :naughty:

Nämen seriöst; själv har jag skärt ned ordentligt på spriten sedan jag bestämde mig för att bli mer seriös med tränandet. Iofs vet jag inte hur det skulle ha sett ut annars, eftersom jag lyft mina matvanor en 1 nivå eller 2 samtidigt, men åtminstone har jag inte upplevt någon überstor skillnad. Om man tar ett par öl tror jag knappast det gör varken till eller ifrån, men försök begränsa antalet råfyllor!

Teorier från brännvinets land

Yooo
2005-03-31, 11:28
Jo.

Det syns ju inte med blotta ögat. ;)

Dom är väl inte konstant berusade?



Nej det syns inte. Och joo, dom är visst konstant berusade :D