handdator

Visa fullständig version : skum smärta i armen

tristan
2005-02-18, 09:25
jag fick det först i går tror jag. Jag skulle inte tro att jag skadat mig när jag tränat eftersom jag inte tränat på ca två veckor.

Problemet/smärtan: är liksom snabb och intensiv som ett knivhugg och går mellan slutet på axeln och genom utsidan av armen (biceps). Det känns inte som att det är djut utan kanske bara i huden eller just PÅ muskeln. Det känns nästan som huden fläks upp och så måste jag kontrollera om detta inträffat men inget syns. Smärtan uppstår när jag böjer armen och håller den ut från sidan av kroppen i 90 grader (ungefär som när man gör en stående rodd förr axlar). den uppstod också en gång när jag sträckte på mig nu på morgonen, med händerna uppåt/framåt som i en axelpress.

Ska tillägga att jag opererat mig för gyno för några dagar sedan, men det känns inte som om detta borde inverka.
Men alltså vad beror denna mystiska smärta på??????????

tristan
2005-02-18, 12:09
Ingen som vet vad det kan vara?

Tillägg: nu tycker jag mig skyta lite blått under huden på det drabbade stället.

Åse Columbus
2005-02-18, 19:45
please.....tala med den läkare som operarade...

tristan
2005-02-18, 20:38
ja jag får väl prova ringa och höra.

I och med tråden om rörlighet så provade jag att böja mig fram och se om jag kunde ta med handflatorna i golvet. Detta medförde en väldig smärta i armen (faktisk riktigt ont) så ont så att jag blev lite rädd och skrek?

Nåja nu är det helg så doktorn jobbar nog inte, jag får se om jag kan hitta nån annan att prata med. Men är det ingen här som har upplevt samma sak?

tristan
2005-02-19, 10:18
en teori som diskuterats fram är att det är ngt blodkärl eller nerv eller så. Eftersom jag har en sådan där tight linne/bandage/tank top på mig för att hålla de opererade brösten i styr så klämmer det en hel del runt axlarna och mmin vänstra arm har en tendens att somna/få sockerdricka. Att t-toppen klämmer åt blodkärl eller närver på ett obehagligt äckligt vis kanski.

Fatalist
2005-02-27, 19:32
Kanske vänta tills du läkt fullständigt innan du börjar oroa dig över sånt här? :)

"Det gör ont i mitt brutna ben!" ;)